• Ναυτιλία

    Τι είπε και τι δεν είπε ο De Pietro της Lockheed Martin για τις φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού και τα ελληνικά ναυπηγεία

    Ο αντιπρόεδρος της Lockheed Martin, Joe De Pietro

    Ο αντιπρόεδρος της Lockheed Martin, Joe De Pietro


    «Σφίγγα» ήταν ο αντιπρόεδρος της Lockheed Martin, Joe De Pietro, για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες θα κατασκευαστούν στη χώρα μας, οι φρεγάτες που προτείνουν οι ΗΠΑ, εφόσον η ελληνική κυβέρνηση επιλέξει τελικά το αμερικανικό πλοίο, τύπου MMSC.

    Με αφορμή ότι οι πληροφορίες που υπάρχουν τοποθετούν την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης, σε σχέση με τις προτάσεις που έχει δεχθεί από μια σειρά από χώρες, στα τέλη Μαίου ή αρχές Ιουνίου, το στέλεχος της αμερικανικής πολεμικής βιομηχανίας, έδωσε χθες διαδικτυακά συνέντευξη τύπου, προκειμένου να παρουσιάσει στο ελληνικό κοινό, εκτός των άλλων, τα οφέλη που θα έχει η αμερικανική πρόταση για την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία.

    Σύμφωνα με όσα είπε ο αντιπρόεδρος της Lockheed Martin, υπό την προϋπόθεση ότι θα επιλεγεί η πρότασή τους, η πρώτη φρεγάτα θα κατασκευαστεί στις ΗΠΑ και οι υπόλοιπες τρεις σε ελληνικές μονάδες.

    Ανέφερε επίσης ότι στελέχη του ομίλου μαζί με τους συνεργάτες τους από τον ναυπηγικό όμιλο Fincantieri, έχουν επισκεφτεί και έχουν μιλήσει με τους υποψήφιους αγοραστές των ναυπηγείων Σκαραμαγκα και Ελευσίνας. Και τα δύο ναυπηγεία είναι σε διαδικασία εκκαθάρισης εν λειτουργία όπως προβλέπετε από τον πτωχευτικό κώδικα. Από τις επισκέψεις αυτές ο κ. Di Pietro συμπεραίνει ότι και τα δύο έχουν την δυνατότητα να αναλάβουν το έργο εφόσον φυσικά γίνουν οι απαραίτητες επενδύσεις.

    Αυτό που δεν είπε ο εκπρόσωπος του αμερικανικού ομίλου είναι ποιο από τα δύο ναυπηγεία θα αναλάβει τη δουλειά, επικαλούμενους ζητήματα ανταγωνισμού, σε σχέση με τις προτάσεις των άλλων χωρών.

    Δεν αναφέρθηκε επίσης, απόλυτα λογικό αφού αποτελούν εμπορικά μυστικά, για το πώς θα επιλεγούν τελικά το ποια ναυπηγεία θα πάρουν τα συμβόλαια. Αν δηλαδή μαζί με την αμερικανική πρόταση θα κατατεθεί συμφωνία με την ή τις ναυπηγικές μονάδες, (οι οποίες πάντως σήμερα είναι ακέφαλες) ή αν οι αμερικανοί, εφόσον επιλεγούν, θα αναμείνουν από την Ελλάδα να κάνει τη μοιρασιά.

    Τα οφέλη

    Η πρώτη από την σειρά των τεσσάρων φρεγατών τύπου MMSC, προτείνεται να ναυπηγηθεί στις ΗΠΑ στις εγκαταστάσεις που έχει ο ναυπηγικός όμιλος Fincantieri, βασικός συνεργάτης της Lockheed Martin

    Μάλιστα ο κ. De Pietro επεσήμανε ότι τα ελληνικά ναυπηγεία, εκτός από την κατασκευή των τριών φρεγατών θα επωφεληθούν από την δυνατότητα και την τεχνογνωσία που θα έχουν για να κάνουν εργασίες και σε άλλα πλοία του πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ.

    Σημείωσε επίσης ότι στο έργο, θα συμμετέχουν και πολλές ελληνικές εταιρείες, εκτός από τα ναυπηγεία, γεγονός που θα δώσει ώθηση στην ελληνική οικονομία γενικότερα. Σημείωσε δε, ότι στις ΗΠΑ η αναβίωση των ναυπηγείων στο Ουινσκόνσιν, από την Fincantieri, έχει σαν αποτέλεσμα να έχουν δημιουργηθεί περισσότερες από 20.000 έμμεσες θέσεις εργασίας.

    Για το πόσο γρήγορα θα μπορέσουν να κατασκευαστούν οι φρεγάτες ανέφερε ότι χρειάζονται ένα διάστημα περίπου 40 μηνών, και ότι είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν αμέσως μόλις παραλάβουν τα υλικά που θα παραγγείλουν για την κατασκευή τους.

    Διαβάστε επίσης

    Lockheed Martin: Θετικά σχόλια για τις εργασίες της ΕΑΒ πάνω στο αεροσκάφος C-130J



    ΣΧΟΛΙΑ