ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, πτωτικές πιέσεις συνέχισε να δέχεται η αγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE την εβδομάδα που πέρασε καθώς η κινητικότητας της αγοράς της Βραζιλίας ήταν περιορισμένη ενώ ο αριθμός των αναμενόμενων διαθέσιμων πλοίων που ταξιδεύει με έρμα μεγαλώνει υπονομεύοντας τα επίπεδα των ναύλων.
Αντίθετα, πιο θετική εικόνα παρουσίασαν τα fronthaul ταξίδια με τους ναύλους να παραμένουν σε υγιή επίπεδα καθώς οι ναυλωτές προκειμένου να πείσουν τους πλοιοκτήτες να ταξιδέψουν προς την αδύναμη αγορά της Άπω Ανατολής αναγκάστηκαν να πληρώσουν υψηλότερους ναύλους.
Aρνητική εικόνα παρουσίασε η αγορά του Ειρηνικού με την κινητικότητα από την μεριά των ανθρακωρύχων και των operators να είναι αρκετά μειωμένη με αποτέλεσμα και την σημαντική υποχώρηση των ναύλων κάτω από τα $8.00 ανά τόνο στα μέσα της εβδομάδας στην διαδρομή από την Αυστραλία προς την Κίνα ενώ σημαντική επίδραση είχε και η έλλειψη φορτίων άνθρακα από την ανατολική Αυστραλία.
Ως εκ τούτου στο κλείσιμο ο δείκτης της διαδρομής C5 από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα υποχώρησε στα $ 7.48 ανά τόνο και αντίστοιχα η διαδρομή C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα στα $20.00 ανά τόνο ενώ στα fronthaul ταξίδια από Ευρώπη/Μεσόγειο προς την Άπω Ανατολή διαμορφώθηκε στα $34,232 ημερησίως και στα υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια από την Ευρώπη υποχώρησε στα $11,865 ημερησίως.
Ο δείκτης BCI την Παρασκευή 14/9/2018 διαμορφώθηκε 1,900 μονάδες με απώλειες της συνολικής τάξεως των 511 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας ενώ παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης διαμορφώθηκε στα $ 15,574 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολική πτώση της τάξεως των $ 3,102.
PANAMAXES/KAMSARMAXES
Σημάδια ύφεσης παρουσίασε η αγορά του Βόρειου Ατλαντικού την εβδομάδα που πέρασε καθώς τα φορτία ορυκτών ήταν περιορισμένα εν μέρει και λόγω της προοπτικής κάποια λιμάνια της Αμερικής να κλείσουν εν αναμονή του επικείμενου τυφώνα Φλόρενς.
Ως εκ τούτου, παρόλο που δεν παρατηρήθηκε υπερπροσφορά σε διαθέσιμα πλοία, τα επίπεδα των ναύλων παρουσίασαν πτώση ειδικά σε κυκλικά ταξίδια Βαλτικής καθώς οι ναυλωτές προτίμησαν να παραμείνουν σε αναμονή προκειμένου οι πλοιοκτήτες να μειώσουν περαιτέρω τις απαιτήσεις τους.
Επίσης, πτωτικά κινήθηκαν και οι ναύλοι σε υπερατλαντικά ταξίδια με λίγες αναφορές σε σχετικές ναυλώσεις ενώ από την άλλη, η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής παρέμεινε σχετικά αμετάβλητη με μειωμένη την κινητικότητα της αγοράς και τα επίπεδα των ναύλων σε fronthaul ταξίδια σε πλοία τύπου Kamsarmax να κυμαίνονται κοντά στα $16,750 ημερησίως + $67Κ (ballast bonus).
Αντίθετα, στον Ειρηνικό η αγορά κινήθηκε σε υγιέστερα επίπεδα με τους spot ναύλους να ενισχύονται ενώ υπήρξαν αρκετές νέες διαθέσιμες απαιτήσεις στην αγορά ειδικά σε διαδρομές από την ανατολική Αυστραλία.
Επίσης, παρατηρήθηκε οριακή μείωση του αριθμού των διαθέσιμων spot καθώς και αναμενόμενων πλοίων ειδικά νοτιότερα όπου λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών αρκετά πλοία καθυστερούσαν και έτσι τα επίπεδα των ναύλων κατά την διάρκεια της εβδομάδας ενισχύθηκαν ενώ το γενικότερο κλίμα παρέμεινε θετικό.
Ενδεικτικά, οι ναύλοι στα Kamsarmaxes διαθέσιμα στην Βόρεια Κίνα σε κυκλικά ταξίδια βόρειου Ειρηνικού με φορτία σιτηρών κυμάνθηκαν κοντά στα $13Κ ημερησίως και με φορτία άνθρακα στα μεσαία επίπεδα των $14Κ ημερησίως. Επιπροσθέτως, σε ταξίδια από την Ινδονησία προς την Κίνα με φορτία άνθρακα και παράδοση στην νότιο Κίνα κυμάνθηκαν μεταξύ $13.5-14Κ ημερησίως ενώ ο δείκτης BPI την Παρασκευή 14/9/2018 διαμορφώθηκε 1,523 μονάδες.
SUPRAMAXES/ULTRAMAXES
Σημάδια ύφεσης παρουσίασε η αγορά της Μεσογείου την εβδομάδα που πέρασε καθώς το αναμενόμενο διαθέσιμο τονάζ συνέχισε να αυξάνεται ενώ παράλληλα στην Ευρώπη οι ναύλοι βρέθηκαν υπό πτωτική πίεση λόγω της έλλειψης φορτίων. Από την άλλη η αγορά του κόλπου της Αμερικής παρουσίασε διακυμάνσεις ενώ προς το κλείσιμο οι ναύλοι σε υπερατλαντικά ταξίδια υποχώρησαν οριακά και σε fronthaul ταξίδια παρέμειναν σχετικά αμετάβλητοι. Ενδεικτικά, στα Supramaxes με φορτίο σιτηρών κυμάνθηκαν κοντά στα μεσαία επίπεδα των $24Κ και στα Ultramaxes σε υπερατλαντικά ταξίδια στα χαμηλά των $20Κ ημερησίως. Επίσης, η αγορά των ανατολικών ακτών της νοτίου Αμερικής βελτιώθηκε καθώς το διαθέσιμο τονάζ μειώθηκε και οι απαιτήσεις αυξήθηκαν με πληροφορίες σε πλοίο χωρητικότητας 56,000dwt που ναυλώθηκε για ταξίδι προς την Μεσόγειο κοντά στα $18Κ ημερησίως ενώ παράλληλα άλλο τύπου Ultramax σε υπερατλαντικό ταξίδι στα μεσαία επίπεδα των $17Κ ημερησίως. Παρόλα αυτά, καθώς ο αριθμός των αναμενόμενων πλοίων στην περιοχή μεγαλώνει πιθανόν τις επόμενες εβδομάδες η αγορά να παρουσιάσει εκ νέου ύφεση.
Στην αγορά του Ειρηνικού οι ναύλοι γενικότερα παρέμειναν σχετικά σταθεροί αν και στην περιοχή της νοτιοανατολικής Ασίας παρατηρήθηκε μεγαλύτερη κινητικότητα συγκριτικά με τον Βόρειο Ειρηνικό και με τους ναύλους στα Supramaxes σε κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας με φορτία άνθρακα να κινούνται κοντά στα $12Κ ημερησίως και με φορτία νικελίου να ενισχύονται μεταξύ μεσαία με υψηλά επίπεδα των $12Κ ημερησίως ενώ η αγορά σε γενικές γραμμές αναμένεται το επόμενο διάστημα να διατηρήσει την δυναμική της. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 14/9/2018 διαμορφώθηκε στις 1,134 μονάδες .
HANDYSIZE
Θετική εικόνα παρουσίασε στις περισσότερες διαδρομές του Ατλαντικού η αγορά την εβδομάδα που πέρασε. Στον κόλπο της Αμερικής η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ περιορίστηκε με αποτέλεσμα οι ναύλοι να ενισχυθούν ενώ παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής. Από την άλλη, η αγορά της Μαύρης Θάλασσας παρέμεινε σχετικά αμετάβλητη με οριακή πτώση σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα και με ενδεικτικές πληροφορίες να αναφέρονται σε δυο πλοία χωρητικότητας 38,000 dwt που ναυλώθηκαν από το Τσανακαλέ σε ταξίδι προς την Ευρώπη σε επίπεδα περίπου μεταξύ $10.5/11Κ ημερησίως.
Στην Νοτιοανατολική Ασία η αγορά μέχρι το τέλος της εβδομάδας παρουσίασε σημάδια βελτίωσης ενώ αυτή της Άπω Ανατολής κινήθηκε σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα της προηγούμενης εβδομάδας. Παρόλα αυτά, οι ναύλοι στα backhaul ταξίδια κινήθηκαν ικανοποιητικά με πληροφορίες για πλοίο χωρητικότητας 38,000 dwt διαθέσιμο στην Κίνα για ταξίδι προς τον κόλπο της Αμερικής στα χαμηλά επίπεδα των $6Κ ημερησίως για τις πρώτες 65 ημέρες, ενώ παράλληλα άλλο χωρητικότητας 39,000 dwt διαθέσιμο στην Ιαπωνία για ταξίδι προς την περιοχή της Μεσογείου/Ευρώπης πάνω από τα επίπεδα των $10Κ ημερησίως. Επιπροσθέτως, η κινητικότητα της αγοράς του Βόρειου Ειρηνικού παρέμεινε περιορισμένη με λίγα νέα φορτία ενώ στα φορτία χάλυβα από την ανατολική και δυτική Ινδία άρχισαν να ενισχύονται και πάλι. Ο δείκτης BΗSI την Παρασκευή 14/9/2018 διαμορφώθηκε στις 588 μονάδες .
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Σ. Παληός: Νέα συμφέρουσα συμφωνία για πλοίο της Diana Shipping
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: N. Mουνδρέας: Δύο πλοία της NGM Energy προς διάλυση
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: A.M. Nomikos: Δεύτερη εξαγορά πλοίου για το 2018
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυβέρνηση σε Κομισιόν για ηλεκτρικό ρεύμα: Δώστε λύση τώρα ή θα το λύσουμε μόνοι μας -Επιτρέψτε Μηχανισμό Υπερεσόδων
- Καραβίας (Eurobank): Ζητάμε πολιτική σταθερότητα, κίνητρα για επενδύσεις, περισσότερες μεταρρυθμίσεις
- Ελλάκτωρ: Με ακίνητα αξίας 80 εκατ. του Χόλτερμαν εξασφαλίζει ρευστότητα η Reds
- Μάχη για το έργο κυβερνοασφάλειας των συστημάτων του δημοσίου αξίας €100 εκατ. – Ποιοι το διεκδικούν