• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    ναυλαγορά ναυτιλία


    Μικρές διακυμάνσεις παρουσίασε η ναυλαγορά στην πλειονότητα των κατηγοριών πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 23-27 Απριλίου 2018, με εξαίρεση των Capes όπου οι ναύλοι παρουσίασαν για άλλη μια εβδομάδα άνοδο.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, άνοδο παρουσίασε για άλλη μια εβδομάδα η ναυλαγορά στα πλοία τύπου Capesize με τον δείκτη BCI την Παρασκευή (27/4) να διαμορφώνεται στις 2,251 μονάδες με κέρδη της τάξεως των 336 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας ενώ παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 17,713 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολικά κέρδη της τάξεως των $ 1,947.

    Συγκεκριμένα, στο ξεκίνημα της εβδομάδας γενικά το κλίμα της αγοράς ήταν αισιόδοξο και παρόλο που τα επίπεδα της κινητικότητας ήταν χαμηλά οι ναύλοι στον Ειρηνικό κατά την διάρκεια της εβδομάδας ενισχύθηκαν, καθώς αυξήθηκε ο αριθμός των φορτίων σιδηρομεταλλεύματος με αποτέλεσμα κάποιες ναυλώσεις να ολοκληρωθούν μέχρι και $ 0.25 ανά τόνο υψηλότερα από τις τελευταίες αντίστοιχες.

    Παρόλα αυτά, προς το κλείσιμο της εβδομάδας παρουσίασαν ύφεση και έτσι στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς το Qingdao (C5) κυμάνθηκαν κοντά στα $ 7.25 ανά τόνο ενώ στην διαδρομή από την Βραζιλία προς Κίνα (C3) κοντά στα $ 18.00 ανά τόνο.

    Επιπροσθέτως, ανοδικά κινήθηκαν οι ναύλοι και στα υπερατλαντικά ταξίδια και κυμάνθηκαν κοντά στα $ 19,500 ημερησίως ενώ αντίστοιχη εικόνα παρουσίασαν και τα fronthaul ταξίδια περίπου στα $ 33,000 ημερησίως.

    Σύμφωνα με τους αναλυτές προβλέπεται περαιτέρω ενίσχυση της αγοράς καθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα στον Βόρειο Ατλαντικό έχει στενέψει ενώ παράλληλα αναμένονται στο άμεσο διάστημα νέα φορτία σε υπερατλαντικά και fronthaul ταξίδια.

    Στην αγορά της Νοτίου Αφρικής ανοδικά κινήθηκε ο δείκτης (C17) από το Saldanha Bay προς το Qingdao κλείνοντας στα $ 13.35 ανά τόνο με κέρδη της τάξεως των $ 0.27 ανά τόνο σε σχέση με το αντίστοιχο προηγούμενο κλείσιμο.

    Τέλος, στις χρονοναυλώσεις μεγάλης διάρκειας αναφέρθηκε συμφωνία σε πλοίο χωρητικότητας 180,300 dwt/2010 με παράδοση στην Κίνα για περίοδο περίπου 24 μηνών και επαναπαράδοση ανά τον κόσμο στα $ 18,500 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Panamax

    Σε ήπιους τόνους κινήθηκε η αγορά του Ατλαντικού την εβδομάδα που πέρασε με τους ναύλους στην ευρύτερη περιοχή να παρουσιάζουν ύφεση παρά τον ικανοποιητικό αριθμό ναυλώσεων που ολοκληρώθηκε μέχρι και το κλείσιμο.

    Στην περιοχή του Bόρειο Ατλαντικού η εικόνα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα έμεινε αμετάβλητη με τα φορτία ορυκτών να παραμένουν λίγα και τους πλοιοκτήτες να αναγκάζονται να επανεξετάσουν τις προσφορές τους σε χαμηλότερα επίπεδα, ενώ παράλληλα η διαθεσιμότητα σε τονάζ στην Ευρώπη παρέμεινε μεγάλη.

    Στο μεταξύ, ύφεση παρουσίασαν οι ναύλοι και από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής καθώς παρατηρήθηκε έλλειψη νέων απαιτήσεων στην αγορά ενώ παράλληλα αυξήθηκε ο αριθμός του διαθέσιμου τονάζ που ταξίδεψε στην περιοχή με έρμα με αποτέλεσμα οι ναύλοι σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή σε πλοία τύπου Kamsarmax να υποχωρήσουν στα επίπεδα των $ 14,800 ημερησίως + $ 480Κ.

    Παρόλα αυτά, προς το τέλος της εβδομάδας παρατηρήθηκε μικρή αύξηση των απαιτήσεων δίνοντας έτσι κάποια ενθάρρυνση στους πλοιοκτήτες με πλοία σε μεταγενέστερες ημερομηνίες κάτι που έφερε ως αποτέλεσμα ο όγκος των ναυλώσεων να περιοριστεί καθώς αρκετοί προτίμησαν να περιμένουν.

    Η αγορά του Ειρηνικού ήταν δραστήρια καθ όλη την διάρκεια της εβδομάδας με υγιές αριθμό νέων φορτίων ενώ το κλίμα ήταν θετικότερο σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα.

    Συγκεκριμένα, στον Βόρειο Ειρηνικό ο ικανοποιητικός όγκος απαιτήσεων οδήγησε τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις τελευταίες αντίστοιχες ναυλώσεις και με τα κυκλικά ταξίδια με φορτία σιτηρών σε πλοία τύπου Kamsarmax να κυμαίνονται στα χαμηλά επίπεδα των $ 12Κ.

    Παράλληλα, στήριξη στην αγορά παρείχαν και τα φορτία κάρβουνου από τις ανατολικές ακτές της Αυστραλίας προς την Ινδία και Μαλαισία ενώ η στενότητα στην διαθεσιμότητα του τονάζ αναμένεται να συνεχιστεί λόγω της επάρκειας του όγκου των φορτίων.

    Από την άλλη, νοτιότερα, παρατηρήθηκε αύξηση σε νέα φορτία κάρβουνου από την Ινδονησία προς την Κίνα δίνοντας ώθηση της αγοράς σε υγιέστερα επίπεδα και με αναφορά προς το τέλος της εβδομάδας σε ναύλωση πλοίου ιαπωνικής  κατασκευής τύπου Kamsarmax διαθέσιμο στην Νότια Κίνα για ταξίδι από την Ινδονησία προς την Ινδία στα μεσαία επίπεδα των $ 11Κ.

    Παρόμοιες τάσεις ακολούθησε και η αγορά των Post-Panamaxes με τις ναυλώσεις να ολοκληρώνονται σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με προηγούμενες και με τα κυκλικά ταξίδια ανατολικής Αυστραλίας σε ιαπωνικής κατασκευής πλοία χωρητικότητας 87,000 dwt και 98,000 dwt να κυμαίνονται στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $ 12Κ.

    Τέλος, στις χρονοναυλώσεις περιόδου η κινητικότητα ήταν πιο αυξημένη με τις ναυλώσεις να ολοκληρώνονται σε υψηλότερα επίπεδα συγκριτικά με εκείνες της spot αγοράς του Ειρηνικού.

    Ενδεικτικά, αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου eco τύπου Ιαπωνικής κατασκευής και χωρητικότητας 82,000 dwt διαθέσιμο στην Ιαπωνία για περίοδο 6-8 μήνες στα $ 15,000 ημερησίως ενώ άλλο Κορεάτικης κατασκευής 87,000 dwt διαθέσιμο στην βόρεια Κίνα για 5-7 μήνες στα $ 15,750 ημερησίως.

    Supramax/Ultramax

    Στον Βόρειο Ειρηνικό η εικόνα της αγοράς ήταν γενικά ικανοποιητική με επαρκή κινητικότητα διατηρώντας τους ναύλους σε περίπου παρόμοια επίπεδα με εκείνα της προηγούμενης εβδομάδας και με τα κυκλικά ταξίδια σε πλοία τύπου Supramax με παράδοση στην περιοχή της Κορέας/Ιαπωνίας να κυμαίνονται κοντά στα $ 11Κ ενώ από την βόρεια Κίνα στα μεσαία επίπεδα των $ 10Κ.

    Επιπροσθέτως , σε ικανοποιητικά επίπεδα κινήθηκαν και τα backhaul ταξίδια κοντά στα μεσαία των 7Κ ανάλογα με την διάρκεια του ταξιδιού και την περιοχή επαναπαράδοσης.

    Παράλληλα, η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας παράμεινε σχετικά σταθερή σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα με τους ναύλους σε κάποιες prompt απαιτήσεις να βελτιώνονται οριακά και στα κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας σε πλοία τύπου Ultramax διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη να κυμαίνονται λίγο πιο κάτω από τα $ 12Κ και σε πλοία τύπου Supramax διαθέσιμα στην νότια Κίνα κοντά στα $ 11Κ.

    Από την άλλη, οι ναύλοι από την Νότιο Αφρική παρέμειναν αμετάβλητοι με την ροή των διαθέσιμων πλοίων προς την περιοχή να συνεχίζεται όμως σε μικρότερο βαθμό σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα.

    Σύμφωνα με τους αναλυτές, καθώς οι απαιτήσεις σε θέσεις prompt παραμένουν περιορισμένες η αγορά το προσεχές διάστημα αναμένεται να διατηρηθεί σε παρόμοια επίπεδα ενώ ελπίζουν ότι σε μεταγενέστερες ημερομηνίες θα βελτιωθεί.

    Αντίθετα, η κινητικότητα της αγοράς του Περσικού κόλπου/δυτικής Ινδίας ήταν πιο περιορισμένη με αποτέλεσμα οι ναύλοι να παρουσιάσουν οριακή πτώση και ενδεικτικά σε πλοία τύπου Supramax σε ταξίδια από το Περσικό κόλπο (aps basis) προς την ανατολική Ινδία κυμάνθηκαν περίπου στα μεσαία επίπεδα των $13Κ.

    Στον Ατλαντικό τώρα, η αγορά της ευρύτερης περιοχής κινήθηκε σε ήπιους τόνους με αποτέλεσμα οι ναύλοι στην Ευρώπη να παρουσιάσουν οριακή πτώση καθώς η κινητικότητα ήταν περιορισμένη ενώ ενδεικτικά, οι ναύλοι σε πλοία τύπου Supramax σε ταξίδια από την Ευρώπη προς την ανατολική Μεσόγειο με φορτία scrap κυμάνθηκαν μεταξύ $13-14Κ.

    Από την άλλη, η εικόνα της αγοράς του κόλπου της Αμερικής ήταν μικτή με τους ναύλους αρχικά να ενισχύονται και προς το κλείσιμο να παρουσιάζουν σημάδια ύφεσης με ενδεικτική ναύλωση σε πλοίο τύπου Supramax Tess 58 για ταξίδι προς την Τουρκία με φορτίο petcoke στα $ 16,000 ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, η κινητικότητα στα fronthaul ταξίδια ήταν περιορισμένη ενώ το κλίμα της αγοράς για την ώρα παραμένει αβέβαιο ειδικά σε σχέση με τις εξαγωγές σόργου.

    Στο μεταξύ, αρνητική εικόνα παρουσίασε και η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής με τους ναύλους να παρουσιάζουν πτώση καθώς η διαθεσιμότητα σε prompt τονάζ ήταν μεγάλη και οι απαιτήσεις σε αντίστοιχες ημερομηνίες λίγες με αποτέλεσμα τα πλοία τύπου Supramax για ταξίδια προς την Μεσόγειο να ναυλώνονται περίπου στα μεσαία επίπεδα των $ 13Κ.

    Επίσης, παρόμοια εικόνα παρουσίασαν και τα fronthaul ταξίδια με αναφορά σε ναύλωση πλοίου τύπου Supramax για ταξίδι προς τον Άπω Ανατολή στα $ 13,750 ημερησίως + $ 375Κ ενώ παράλληλα πλοίο τύπου Ultramax ναυλώθηκε στα $ 14,700 ημερησίως + $ 470Κ.
    Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τους αναλυτές δεν αναμένεται περαιτέρω ύφεση στους ναύλους καθώς ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων στην περιοχή από τα μέσα του μήνα και έπειτα δείχνει να έχει περιοριστεί.

    Τέλος, οι αγορές της Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας παρουσίασαν οριακή βελτίωση με τους ναύλους να παραμένουν κοντά σε παρόμοια επίπεδα σε σχέση το προηγούμενο διάστημα.

    Στην κατηγορία των Handysize τώρα, η αγορά του Ατλαντικού παρέμεινε σχετικά αμετάβλητη με εξαίρεση τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής όπου κατά την διάρκεια της εβδομάδας οι ναύλοι παρουσίασαν σημαντική πτώση με ενδεικτική αναφορά σε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 39,000 dwt για ταξίδι προς το Μαρόκο στα $ 7,000 ημερησίως.

    Από την άλλη, αρνητική εικόνα παρουσίασε η αγορά του Ειρηνικού με την κινητικότητα να έχει περιοριστεί και χωρίς σημάδια βελτίωσης.

    Τέλος, στις χρονοναυλώσεις περιόδου αναφέρθηκε συμφωνία σε πλοίο χωρητικότητας 33,000 dwt/2011 διαθέσιμο στην Αλγερία για 3-5 μήνες και επαναπαράδοση ανά τον κόσμο περίπου στα $ 11,000 ημερησίως.

    marianthi dalomar

     

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Προκοπίου: Γιατί η Moody’s υποβαθμίζει το outlook της Dynagas

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Β. Μαρινάκης: Νέες συμφωνίες με ναύλα έκπληξη για την CPP

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Ισμήνη Παναγιωτίδη: Νέα super αγορά από την Pavimar



    ΣΧΟΛΙΑ