Διακυμάνσεις παρουσίασε η ναυλαγορά των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 9-13 Απριλίου 2018, με εξαίρεση τα Capes που παρουσίασαν σημαντική άνοδο.
Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, ανοδικά κινήθηκε η ναυλαγορά στα πλοία τύπου Capesize την εβδομάδα που πέρασε με τον δείκτη BCI την Παρασκευή (13/4) να διαμορφώνεται στις 1,038 μονάδες με κέρδη της τάξεως των 214 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας. Παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 8,811 ημερησίως με εβδομαδιαίες συνολικά κέρδη της τάξεως των $ 1,655.
Συγκεκριμένα, έπειτα από τις μεγάλες απώλειες των τελευταίων εβδομάδων η αγορά παρουσίασε σημαντική άνοδο κυρίως λόγω της αύξησης των φορτίων σιδηρομεταλλευμάτων από όλους τους ανθρακωρύχους με αποτέλεσμα οι ναύλοι στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς το Qingdao (C5) να ενισχυθούν ειδικά από τα μέσα της εβδομάδας και έπειτα πάνω από $ 0.50 ανά τόνο και μέχρι το κλείσιμο να διαμορφωθούν στα $ 6.39 ανά τόνο.
Παράλληλα, θετική εικόνα παρουσίασε και η αγορά του Ατλαντικού παρόλα αυτά συγκριτικά με τον Ειρηνικό οι τόνοι ήταν πιο ήρεμοι ενώ οι ναύλοι στην διαδρομή από την Βραζιλία προς Κίνα (C3) ενισχύθηκαν κατά $ 0.79 ανά τόνο στα $ 13.50 ανά τόνο.
Στην αγορά της Νότιας Αφρικής αναφέρθηκε ναύλωση σε φορτίο από το Saldanha Bay προς το Qingdao με ημερομηνίες Mαίου στα $ 10.44 ανά τόνο ενώ το δείκτης (C17) έκλεισε στα $ 10.63 ανά τόνο με κέρδη της τάξεως των $ 0.61 ανά τόνο σε σχέση με το αντίστοιχο προηγούμενο κλείσιμο.
Επιπροσθέτως, στις χρονοναυλώσεις περιόδου αναφορά έγινε σε πλοίο χωρητικότητας 181,400 dwt/2012 που ναυλώθηκε με παράδοση στο Kakogawa για ταξίδι μέσω της Δυτικής Αυστραλίας και επαναπαράδοση νότια του CJK στα $ 10,000 ημερησίως και με επιλογή βόρεια του CJK στα $ 10,800 ημερησίως.
Panamax
Στον Ατλαντικό η εικόνα της αγοράς παρουσίασε μικρές αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα καθώς η κινητικότητα ήταν περιορισμένη και ο αριθμός των νέων φορτίων παρέμεινε αμετάβλητος.
Στον Nότιο Ατλαντικό οι ναυλωτές δεν κατάφεραν να ωθήσουν τους ναύλους σε χαμηλότερα επίπεδα με αποτέλεσμα τα ταξίδια από τις ανατολικές ακτές της Nοτίου Αμερικής προς την Άπω Ανατολή σε πλοία τύπου Kamsarmax να κυμανθούν στα $ 16,000 ημερησίως+$ 600,000ΒΒ.
Επίσης, η αγορά του κόλπου της Αμερικής παρέμεινε ήρεμη με λίγα νέα φορτία σιτηρών η ορυκτών ενώ στον Bόρειο Ατλαντικό η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ ήταν αυξημένη παρόλο που σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα ήταν πιο περιορισμένη με λίγα μόνο φορτία κάρβουνου από την Bόρεια Ευρώπη και τους ναύλους στα υπερατλαντικά ταξίδια σε πλοία τύπου Kamsarmax να κυμαίνονται περίπου στα $ 11,500 ημερησίως. Σύμφωνα με την άποψη των αναλυτών θα χρειαστούν περισσότερα φορτία στην αγορά έτσι ώστε να αποφευχθεί περαιτέρω υποτίμηση στις τιμές των ναύλων.
Παράλληλα, στην Μαύρη Θάλασσα η κινητικότητα της αγοράς ήταν περιορισμένη με αποτέλεσμα πλοία διαθέσιμα στην Aνατολική Μεσόγειο να αναγκαστούν να ταξιδέψουν με έρμα προς το Γιβραλτάρ για αναζήτηση της επόμενης απασχόλησης.
Στον Ειρηνικό, οι ναύλοι παρουσίασαν οριακή πτώση καθώς η σταθερή ροή νέων φορτίων από τον βόρειο Ειρηνικό και την Αυστραλία υπερτέρησε της έλλειψης νέων φορτίων κάρβουνου από την Ινδονησία.
Παράλληλα, ο όγκος φορτίων στον Bόρειο Ειρηνικό ήταν σε υγιή επίπεδα και οι ναύλοι παρουσίασαν βελτίωση με τα Kamsarmaxes στα κυκλικά ταξίδια να πετυχαίνουν πάνω από $ 12,000 ημερησίως.
Επίσης, επαρκής αριθμός φορτίων κάρβουνου παρατηρήθηκε από τις ανατολικές ακτές της Αυστραλίας προς την Ινδία με ενδεικτική αναφορά σε πλοίο τύπου Kamsarmax που ναυλώθηκε από την μεσαία Κίνα για ταξίδι προς την Ινδία στα $ 11,300 ημερησίως.
Τέλος, οι χρονοναυλώσεις περιόδου κυμάνθηκαν σε υγιή επίπεδα ειδικά σε σχέση με τις τιμές spot του Ειρηνικού.Ενδεικτικά αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου τύπου eco Kamsarmax 82k dwt από το PMO για περίοδο 12-14 μήνες στα $ 14,000 ημερησίως.
Supramax/Ultramax
Η αγορά του Ειρηνικού παρουσίασε σημάδια ύφεσης την εβδομάδα που πέρασε κυρίως λόγω έλλειψης ζήτησης φορτίων κάρβουνου προς την Κίνα κάτι που είχε ως αποτέλεσμα οι ναύλοι στην Νοτιοανατολική Ασία να υποχωρήσουν με τα πλοία τύπου Supramax με παράδοση στην Σιγκαπούρη για ταξίδια μέσω της Ινδονησίας προς την Άπω Ανατολή να ναυλώνονται μεταξύ $ 11,000-12,000 ημερησίως.
Οι ναύλοι στα κυκλικά ταξίδια Ειρηνικού παρουσίασαν οριακή πτώση λόγω της υπερπροσφοράς των διαθέσιμων πλοίων στην Άπω Ανατολή με τα πλοία τύπου Supramax διαθέσιμα στην Κίνα να ναυλώνονται στα $ 10,500 ημερησίως ενώ στα Ultramaxes μεταξύ $ 12,000-12,500 ημερησίως. Επίσης, στα backhaul ταξίδια οι ναύλοι κυμάνθηκαν κοντά στα $ 6,000 ημερησίως ανάλογα με την διάρκεια του ταξιδιού και την επαναπαράδοση.
Οριακή πτώση παρουσίασε και η αγορά της Νοτίου Αφρικής καθώς αυξήθηκε η προσφορά των διαθέσιμων πλοίων που ταξίδεψε με έρμα από την περιοχή του Περσικού Κόλπου/Ινδίας λόγω της μειωμένης κινητικότητας στην περιοχή.
Παράλληλα, ύφεση παρουσίασαν οι ναύλοι και στην Μεσόγειο/Μαύρη Θάλασσα λόγω του μικρού αριθμού νέων απαιτήσεων και ενώ η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ είχε κάπως περιοριστεί, οι πλοιοκτήτες δεν μπόρεσαν να διατηρήσουν αντιστάσεις με αποτέλεσμα κάποιες ναυλώσεις να ολοκληρωθούν σε χαμηλά επίπεδα.
Έτσι, σε ταξίδια από την Μαύρη Θάλασσα προς την Άπω Ανατολή οι ναύλοι στα Supramaxes κυμάνθηκαν στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $ 17,000 ημερησίως, σε ταξίδια προς τον κόλπο της Αμερικής στα επίπεδα των $ 6,000 ημερησίως και προς την Ευρώπη μεταξύ $ 7,000-8,000 ημερησίως.
Επίσης, οι ναύλοι σε χρονοναυλώσεις περιόδου με επαναπαράδοση στον Ατλαντικό κυμάνθηκαν στα χαμηλά επίπεδα των $ 12,000 ημερησίως και με επαναπαράδοση ανά τον κόσμο στα $ 14,000 ημερησίως.
Η αγορά της Ευρώπης τώρα, παρέμεινε σταθερή με μειωμένη κινητικότητα και με περιορισμένο αριθμό απαιτήσεων σε fronthaul ταξίδια, ενώ οι ναύλοι σε ταξίδια προς την Μεσόγειο με φορτία scrap κυμάνθηκαν κοντά στα $ 14,500 ημερησίως.
Από την άλλη, οριακή βελτίωση παρουσίασε η αγορά του κόλπου της Αμερικής και ενώ η αγορά στα fronthaul ταξίδια παρέμεινε σε υποτονικούς τόνους με περιορισμένες απαιτήσεις οι ναύλοι στα υπερατλαντικά ταξίδια σε πλοία τύπου Supramax ενισχύθηκαν στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $ 16,000 ημερησίως με αναφορά σε ναύλωση πλοίου τύπου Ultramax στα μεσαία επίπεδα των $ 17,000 ημερησίως.
Σύμφωνα με την άποψη των αναλυτών, καθώς ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων στην περιοχή παραμένει μεγάλος για να συνεχίσει η αγορά να κινείται σε ανοδική τροχιά θα χρειαστεί ο όγκος των νέων φορτίων να αυξηθεί.
Τέλος, η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής παρέμεινε σχετικά αμετάβλητη με περιορισμένες απαιτήσεις σε fronthaul ταξίδια ενώ αντίθετα οι ναύλοι στα υπερατλαντικά παρουσίασαν βελτίωση με αναφορά σε πλοίο τύπου Ultramax που ναυλώθηκε για ταξίδι από την Recalada προς την Αίγυπτο στα χαμηλά επίπεδα των $ 19,000 ημερησίως.
Στην κατηγορία των Handysize τώρα, οι ναύλοι από τον κόλπο της Αμερικής παρουσίασαν σημαντική πτώση ενώ αντίθετα στα υπερατλαντικά ταξίδια με παράδοση στην περιοχή του Skaw-Passero ενισχύθηκαν.
Παράλληλα, θετική εικόνα παρουσίασε και η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής με αναφορά σε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 37,000 dwt διαθέσιμο στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής για ταξίδι με φορτίο σιτηρών προς την Βαλτική στα $ 12,500 ημερησίως.
Τέλος, η αγορά του Ειρηνικού από την αρχή της εβδομάδας παρουσίασε σημάδια ύφεσης με αναφορά σε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 33,000 dwt διαθέσιμο στο Βιετνάμ για ταξίδι με φορτίο κάρβουνου προς την Ιαπωνία στα $ 9,000 ημερησίως.