Mικτές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς των πλοίων ξηρού φορτίου κατά την εβδομάδα 15-19 Ιανουαρίου.

Πτωτικά κινήθηκε, σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, η ναυλαγορά στα πλοία τύπου Capesize με τον δείκτη BCI την Παρασκευή (19/1) να διαμορφώνεται στις 1.493 μονάδες υποχωρώντας κατά 803 μονάδες σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας, ενώ παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 11,571 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολική πτώση της τάξεως των $ 5,547.

Συγκεκριμένα, οι τιμές spot την εβδομάδα που πέρασε υποχώρησαν περαιτέρω, με την κινητικότητα στην διαδρομή από την Νότιο Αφρική προς την Ασία να έχει περιοριστεί και με την τιμή να διαμορφώνεται σε $ 10.57 ανά τόνο, σημειώνοντας πτώση κατά $ 1.42 ανά τόνο σε σχέση με το αντίστοιχο προηγούμενο κλείσιμο.

Παράλληλα, η τιμή στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα από $ 6.06 ανά τόνο που είχε βρεθεί την προηγούμενη εβδομάδα υποχώρησε σε $ 5.64 ανά τόνο ενώ αντίστοιχα η τιμή στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα έκλεισε στα $ 14.06 ανά τόνο με πτώση της τάξεως των $ 1.87 ανά τόνο σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης Παρασκευής, με ενδεικτική αναφορά σε συμφωνία που ολοκληρώθηκε προς το τέλος της εβδομάδας με ημερομηνίες 29 Ιανουαρίου-3 Φεβρουαρίου στα $ 14.05 ανά τόνο.

Επιπροσθέτως, άλλες ενδεικτικές συμφωνίες ήταν σε φορτίο από το Ponta da Madeira προς το Taranto με ημερομηνίες 16/25 Φεβρουαρίου στα $ 8.50 ανά τόνο και σε φορτίο από το Saldanha Bay προς το Qingdao με ημερομηνίες 16/22 Φεβρουαρίου στα $ 10.20 ανά τόνο.
Τέλος, ενδεικτική συμφωνία σε χρονοναύλωση που αναφέρθηκε στην περιοχή του Ειρηνικού ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 180,000dwt/2008 με παράδοση στο Zhoushan για ένα ταξίδι μέσω της Αυστραλίας και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $ 10,500 ημερησίως.
Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα
 Panamax

Στον Ατλαντικό η αγορά γενικά στο ξεκίνημα της εβδομάδας κινήθηκε σε υποτονικούς ρυθμούς παρόλα αυτά στην συνέχεια και προς το τέλος παρουσίασε απροσδόκητα θετική πορεία οδηγημένη κυρίως από την ενισχυμένη αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής.

Έτσι, για παράδειγμα αναφορές έγιναν στο ξεκίνημα της εβδομάδας σε συμφωνίες πλοίων τύπου Kamsarmax στα χαμηλά επίπεδα των $ 15,000 ημερησίως + $ 500,000ΒΒ (aps basis), ενώ προς το τέλος της εβδομάδας σε αντίστοιχα ταξίδια οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν σε επίπεδα άνω των $ 16,000 ημερησίως + $ 600,000ΒΒ.

Επιπροσθέτως, οι τιμές των ναύλων στα υπερατλαντικά ταξίδια σημείωσαν μια απροσδόκητα μικρή άνοδο ενώ αντίθετα η αγορά του Κόλπου της Αμερικής παρέμεινε σε υποτονικούς τόνους.

Στον Ειρηνικό, η υπερπροσφορά του διαθέσιμου τονάζ που παρατηρήθηκε στην αρχή της εβδομάδας ώθησε τις τιμές των ναύλων σε χαμηλότερα επίπεδα παρόλο που ο αριθμός των νέων φορτίων στην αγορά ήταν υγιής. Έτσι, οι πλοιοκτήτες με πλοία διαθέσιμα σε spot/prompt θέσεις αναγκάστηκαν να χαμηλώσουν τις τιμές των προσφορών τους.

Παρόλα αυτά στην συνέχεια η κινητικότητα της αγοράς βελτιώθηκε με περισσότερα φορτία στην αγορά ειδικά από την Ινδονησία, καθώς όμως η υπερπροσφορά των διαθέσιμων πλοίων διατηρήθηκε οι πλοιοκτήτες δίστασαν να αυξήσουν τις προσφορές τους.

Στο μεταξύ, στον Βόρειο Ειρηνικό παρατηρήθηκε μικρός αριθμός απαιτήσεων και έγιναν λίγες συμφωνίες με ενδεικτική εκείνη ενός Γιαπωνέζικου πλοίου τύπου LME(large modern eco) από την Βόρεια Κίνα για ένα κυκλικό ταξίδι Ειρηνικού (Nopac round) στα επίπεδα των $ 10,000 ημερησίως.

Επίσης, παρατηρήθηκε υγιής αριθμός φορτίων κάρβουνου από την Αυστραλία με αναφορά σε συμφωνία ενός Γιαπωνέζικου πλοίου τύπου Kamsarmax από την Βόρεια Κίνα για ένα κυκλικό ταξίδι Αυστραλίας στα χαμηλά επίπεδα των $ 11,000 ημερησίως όπως επίσης και ενός άλλου τύπου Kamsarmax από την Ιαπωνία στα υψηλά επίπεδα των $ 10,000 ημερησίως με επαναπαράδοση στην Ινδία.

bulker ναυτιλία

Supramax/Ultramax

Στον Ατλαντικό πήρξε μια αίσθηση ύφεσης την εβδομάδα που πέρασε με τις τιμές των ναύλων στην Μεσόγειο σε ταξίδια εντός της περιοχής να κυμαίνονται στα επίπεδα των $ 9/10,000 ημερησίως, σε ταξίδια προς την Δυτική Αφρική κοντά στα $ 10,000 ημερησίως και προς την Ευρώπη κοντά στα $ 9,000 ημερησίως.

Επιπροσθέτως, η προσφορά φορτίων στην Μαύρη Θάλασσα ήταν τόσο ελλιπής που αρκετά πλοία αναγκάστηκαν να φύγουν και υπήρξαν περιπτώσεις ορισμένων εξ αυτών που πήραν Handy φορτία έτσι ώστε να μην μείνουν άεργα.

Παρόλα αυτά, στα πλοία με θέσεις στην δυτική μεριά της Μεσογείου η ιστορία ήταν διαφορετική καθώς η ενεργή αγορά της Αμερικής και της Ευρώπης τους εξασφάλισε ικανοποιητικά έσοδα με τις τιμές των ναύλων σε πλοία τύπου βάσει του δείκτη (index type) από το Γιβραλτάρ σε fronthaul διαδρομή να κυμαίνονται στα επίπεδα των $ 16,000/17,000 ημερησίως.

Τώρα, στον Βόρειο Ειρηνικό, οι απαιτήσεις ήταν περιορισμένες με αποτέλεσμα κάποια πλοία διαθέσιμα σε θέσεις spot/prompt να δυσκολευτούν να βρουν απασχόληση με αποτέλεσμα να ταξιδέψουν υπό έρμα προς νότια σε αναζήτηση φορτίων Ινδονησιακού κάρβουνου.

Έτσι, οι τιμές των ναύλων σε πλοία τύπου Supramax κυμάνθηκαν στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $ 8,000 ημερησίως ενώ σε πλοία τύπου Ultramax περίπου $ 1,000 ημερησίως παραπάνω με παράδοση την Κορέα.

Επιπροσθέτως, σε ταξίδια backhaul οι τιμές των ναύλων σε πλοία τύπου Supramax προς την Μεσόγειο κυμάνθηκαν κοντά στα $ 5,000 ημερησίως.

Τέλος, στα Handysize, στην αγορά του Ατλαντικού το κλίμα ήταν πιο θετικό σε σχέση με τις υπόλοιπες περιοχές, με τις τιμές των ναύλων σε διαδρομές από τον κόλπο της Αμερικής να παραμένουν ενισχυμένες.

Παρόλα αυτά, απογοητευτική εικόνα παρουσίασε η αγορά της ανατολικής Μεσογείου καθώς η έλλειψη φορτίων στα πλοία τύπου Supramax πυροδότησε τον ανταγωνισμό με τα Handysize.

Έτσι, για παράδειγμα αναφέρθηκε συμφωνία σε πλοίο χωρητικότητας 32,000dwt με παράδοση στο Τσανακαλέ για ταξίδι προς την Ευρώπη μεταξύ $ 6,000 ημερησίως με χαμηλά επίπεδα των $ 6,000 ημερησίως και σε ταξίδια εντός Μεσογείου οι τιμές των ναύλων κυμάνθηκαν κοντά στα $ 8,000 ημερησίως.

Την ίδια ώρα, θετικό ήταν το κλίμα της αγοράς των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής, με την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ να παραμένει περιορισμένη και με ενδεικτική συμφωνία σε πλοίο χωρητικότητας 34,000dwt/2008 με παράδοση στο Rio de Janeiro για ταξίδι μέσω του Upriver και επαναπαράδοση στην Αλγερία στα $ 16,250 ημερησίως.

Τέλος, η αγορά της Άπω Ανατολής συνέχισε να υποχωρεί την εβδομάδα που πέρασε με έναν αριθμό διαθέσιμων πλοίων σε θέσεις spot στην περιοχή του CJK- Βόρεια Κίνα να περιμένουν για κατάλληλη απασχόληση καθώς ο αριθμός των φορτίων δεν ήταν επαρκής σε σχέση με την αντίστοιχη προσφορά των διαθέσιμων πλοίων.

Επιπροσθέτως, αντίστοιχη ήταν η κατάσταση και στην Νοτιοανατολική Ασία με κάποια πλοία να παραμένουν διαθέσιμα σε θέσεις spot στις Φιλιππίνες για πάνω από μια εβδομάδα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ισμήνη Παναγιωτίδη: Σε ποια ελληνική ναυτιλιακή κατέληξε bulker της Pavimar

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Φράγκου: Η Zacks αναβαθμίζει τη μετοχή της Navios Partners σε hold

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σ. Τσαντάνης: Σίδηρος και άνθρακας εκτοξεύουν τη ζήτηση των capesizes