Σε υψηλά επίπεδα παρέμεινε η ζήτηση των μεγάλης χωρητικότητας  Containerships την εβδομάδα 24-28 Ιουνίου 2019.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, ανοδικά συνέχισε να κινείται η ναυλαγορά των μεγάλης χωρητικότητας Containerships, αφού το 16% των ναυλώσεων αφορούσε πλοία τύπου panamax με τους ναύλους να ενισχύονται άνω των $10k ημερησίως ενώ αντίθετα στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία η αγορά παρά την μειωμένη διαθεσιμότητα, επηρεάστηκε από την καλοκαιρινή περίοδο και παρέμεινε υποτονική.

Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, η ζήτηση, παρά την καλοκαιρινή περίοδο, παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα με τα πλοία που αναμένονται σύντομα να είναι διαθέσιμα ήδη να βρίσκονται υπό διαπραγματεύσεις.

Παράλληλα, η κατηγορία των Panamaxes, φαίνεται να ήταν αρκετά δραστήρια, αφού στην Ασία κατά την διάρκεια της εβδομάδας οι ναύλοι από $9-9.5k ημερησίως που είχαν  διαμορφωθεί το προηγούμενο διάστημα, ενισχύθηκαν στα $9,750 ημερησίως ενώ σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, αναμένεται να παρουσιάσουν περαιτέρω άνοδο δηλαδή άνω των $10k ημερησίως.

Επίσης, στην  κατηγορία των 3500 TEU, λόγω των υψηλών επίπεδων ζήτησης σε post-panamaxes/panamaxes, οι ναυλωτές αναγκάστηκαν να στρέψουν την προσοχή τους σε πλοία μικρότερης χωρητικότητας με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να κινηθούν ανοδικά δηλαδή από $8-8.5k ημερησίως σε επίπεδα μεταξύ $9-9.5k.

Από την άλλη, στην κατηγορία των 2800 TEU δεν υπήρξαν πολλές πληροφορίες παρά μόνο σχετικά με την ναύλωση ενός πλοίου τύπου Aker 2700 στην Ασία στα $9,100 ημερησίως, ναύλος οριακά χαμηλότερος από τα επίπεδα προηγούμενων αντίστοιχων συμφωνιών. Στον Ατλαντικό, οι ναύλοι παρέμειναν σε υψηλότερα επίπεδα δηλαδή κοντά στα $10k ημερησίως.

Στην κατηγορία των 2500 TEU, οι ναύλοι στην Ασία σε πρότυπου τύπου πλοία φαίνεται να σταθεροποιήθηκαν περίπου στα $8.5k ημερησίως ενώ στο Ατλαντικό, πλοίο με υψηλές ψυκτικές προδιαγραφές ναυλώθηκε στα $10.5k ημερησίως αν και προκειμένου να φτάσει στο λιμάνι παράδοσης διέσχισε με έρμα τον Ατλαντικό.

Στην κατηγορία των 1700 TEU τώρα, η καλοκαιρινή περίοδος επηρέασε το πρόγραμμα των operators για τους επόμενους μήνες με αποτέλεσμα και ο όγκος των απαιτήσεων να έχει μειωθεί. Παρόλα αυτά, οι έντονες διακυμάνσεις στις τιμές των καυσίμων φαίνεται να βοήθησαν τους πλοιοκτήτες με πλοία οικονομικής κατανάλωσης τύπου bangkokmax, αφού οι ναυλώσεις κυμάνθηκαν άνω των $11k ημερησίως δηλαδή σε επίπεδα λίγο υψηλότερα από προηγούμενες  συμφωνίες σε παρόμοιου τύπου πλοία.

Επιπροσθέτως, στην κατηγορία των 1100 TEU, η κινητικότητα της αγοράς επικεντρώθηκε σε ανανεώσεις παρόντων ναυλώσεων και αντικαταστάσεις πλοίων αφού οι νέες απαιτήσεις βρίσκονται σχεδόν σε έλλειψη. Παρόλα αυτά, οι ναύλοι σε οικονομικής κατανάλωσης πλοία παρέμειναν γενικά κοντά στα $7.5k ημερησίως.

Τέλος, στα feeders των 700 TEU,  δεν υπήρξαν αναφορές σε σχετικές ναυλώσεις καθώς η κινητικότητα της αγοράς για την ώρα δείχνει να έχει σχεδόν παγώσει.