ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Χαμηλότερες ταχύτητες και περαιτέρω πτώση σημείωσε η ναυλαγορά στην πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 8-12 Οκτωβρίου 2018.
Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, ο αριθμός των διαθέσιμων spot πλοίων στα Containerships συνεχίζει να αυξάνεται από εβδομάδα σε εβδομάδα παρόλο που σε συγκεκριμένους τύπους πλοίων υπήρξαν μερικές νέες απαιτήσεις από τους Operators που όμως δεν φαίνεται να επηρέασαν την πτωτική πορεία της αγοράς, αφού εκτός των άλλων και οι αυξημένες τιμές στα καύσιμα, επιδείνωσαν περαιτέρω την κατάσταση.
Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, η αγορά παρέμεινε υπό πίεση με υποτονική δραστηριότητα, ειδικά σε διαθέσιμα spot/prompt πλοία χωρητικότητας μεταξύ 5500-6500 TEU. Eπίσης, πληροφορίες αναφέρθηκαν σε κάποιες συμφωνίες πλοίων μεταξύ 5000-6500 TEU που ολοκληρώθηκαν για μικρές/ευέλικτες περιόδους στα μεσαία των $8Κ ημερησίως επίπεδα ενδεικτικά της πτωτικής πορείας της αγοράς.
Στο μεταξύ, παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η κατηγορία των Panamaxes, με την αγορά ειδικά της Ασίας να δέχεται περαιτέρω πίεση καθώς η ζήτηση δεν ήταν ανάλογη με την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να υποχωρήσουν. Παρόλα αυτά, στον Ατλαντικό τα επίπεδα ήταν οριακά υψηλότερα με ενδεικτική αναφορά σε πλοίο τύπου Hanjin 5000 που ναυλώθηκε στην Ευρώπη για περίοδο δυο με τρείς μήνες στα $ 11Κ ημερησίως. Γενικά, αν και η αγορά ήταν λίγο πιο δραστήρια στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία, αναμένεται να συνεχίσει να βρίσκεται υπό πίεση καθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα παραμένει αυξημένη.
Από την άλλη, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, οι ναύλοι κατάφεραν να διατηρηθούν σε σχετικά πιο σταθερά επίπεδα. Ενδεικτικά υπήρξαν πληροφορίες σε επεκτάσεις τρεχόντων ναυλώσεων σε έναν αριθμό πλοίων σε επίπεδα πάνω από τα $12Κ ημερησίως. Επιπροσθέτως, το διαθέσιμο τονάζ στον Ατλαντικό παρέμεινε περιορισμένο με αποτέλεσμα σε κάποιες περιπτώσεις να υπάρξει μέχρι και ανταγωνισμός μεταξύ των Operators για κάποιο συγκεκριμένο πλοίο.
Στην κατηγορία των 2800 TEU, οι ναύλοι σε ορισμένους τύπους πλοίων όπως για παράδειγμα Aker, Thyssen και Mipo κατάφεραν να παραμείνουν σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα προηγούμενων ναυλώσεων. Παρόλα αυτά, καθώς πολλά πλοία βρίσκονται ακόμη υπό διαπραγματεύσεις αναμένεται το ερχόμενο διάστημα να φανεί πιο ολοκληρωμένη εικόνα.
Στην γειτονική κατηγορία των 2500 TEU τώρα, δεν υπήρξαν πολλές πληροφορίες, παρόλα αυτά, το διαθέσιμο τονάζ έδειχνε σχετικά ισορροπημένο ενώ μερικά πλοία που αναμένονται σύντομα διαθέσιμα δεν έχουν ακόμη βρει την επόμενη απασχόληση. Πάντως, οι ναύλοι στην Ασία εκτιμούνται στα $10Κ ημερησίως όπως ενδεικτικά επισημάνθηκε από την ναύλωση πλοίου τύπου CV 2500 στην Άπω Ανατολή για περίοδο 6-7 μήνες.
Παράλληλα, η αγορά της Ασίας στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1700 TEU, βρέθηκε πίεση καθώς ένας αριθμός υπό-ναυλωμένων πλοίων από Ασιάτες operators κατάκλυσε την αγορά και καθώς ο ένθερμος εμπορικός πόλεμος Αμερικής-Κίνας συνεχίζεται, φαίνεται να αποφεύγουν κάθε νέα συμφωνία επέκτασης.
Έτσι, σε πλοία τύπου Wenchong 1700 οι ναύλοι στις περισσότερες περιπτώσεις κινήθηκαν στα χαμηλά επίπεδα των $9Κ ημερησίως ενώ στα eco bangkokmax έχασαν έδαφος κάτω από τα επίπεδα στήριξης των $ 12Κ ημερησίως.
Τέλος, η κινητικότητα της αγοράς στην περιοχή της Ασίας σε πλοία χωρητικότητας 1100 TEU παρέμεινε υποτονική λόγω και των διαφόρων αργιών του προηγούμενου διαστήματος αν και οι τυφώνες επηρέασαν το χρονοδιάγραμμα των Operators με αποτέλεσμα να υπάρξει αύξηση της ζήτησης σε τονάζ.
Ενδεικτικά, οι ναύλοι σε πλοία τύπου CV 1100 κυμάνθηκαν περίπου στα υψηλά επίπεδα των $6Κ ημερησίως ενώ η αυξημένη χωρητικότητα που αναμένεται να ελευθερωθεί το προσεχές διάστημα έχει ήδη ασκεί πτωτικές πιέσεις στην αγορά. Επίσης, υποτονική ήταν και η κινητικότητα της αγοράς στην Ευρώπη με έναν αριθμό διαθέσιμων πλοίων να μην έχει ακόμη βρει απασχόληση.