ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Βελτίωση παρουσίασε η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 19-23 Φεβρουαρίου 2018.
Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, στην κατηγορία των Post-Panamaxes οι τιμές των ναύλων παρουσίασαν βελτίωση καθώς η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ δείχνει να περιορίζεται. Παρόλα αυτά αναφορά έγινε σε μερικά πλοία χωρητικότητας 8500 TEU που ναυλώθηκαν η επέκτειναν υπάρχουσες συμφωνίες σε περίπου παρόμοια επίπεδα με εκείνα των τελευταίων συμφωνιών.
Επίσης άλλη αναφορά σε επέκταση υπάρχουσας ναύλωσης για περίοδο άλλων 6 μηνών ήταν σε πλοίο πρότυπου τύπου χωρητικότητας των 5000 TEU (wide beam) στα $ 13,750 ημερησίως, ναύλος ενδεικτικός της σημαντικής βελτίωσης που έχει γινεί μετά την τελευταία ναύλωση στην κατηγορία αυτή.
Panamax
Οι διακοπές της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς ολοκληρώθηκαν και η νέα χρονιά του σκύλου ξεκίνησε με βελτιωμένο το κλίμα της αγοράς ξεκινώντας με την Άπω Ανατολή όπου αναφέρθηκε επέκταση υπάρχουσας ναύλωσης στα χαμηλά επίπεδα των $ 9,000 ημερησίως, ενώ παράλληλα πληροφορίες θέλουν ένα μικρό Panamax στον Περσικό κόλπο να έχει αγγίξει τα επίπεδα των $ 10,000 ημερησίως.
Στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU η εβδομάδα δεν είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς δεν υπήρξαν διαθέσιμα πλοία προς ναύλωση σε θέσεις spot/prompt και με μοναδική αναφορά σε πλοίο τύπου STX 3500 στην Άπω Ανατολή με την Maersk για μικρή χρονική περίοδο στα $ 9,000 ημερησίως.
Παράλληλα, στα πλοία χωρητικότητας των 2800 TEU, η κινητικότητα των ναυλώσεων την εβδομάδα που πέρασε συνεχίστηκε σταθερά με αποτέλεσμα η ισορροπία της προσφοράς και της ζήτησης να διατηρηθεί.
Στην Άπω Ανατολή μερικά πλοία βρίσκονται κοντά στο τέλος της υπάρχουσας συμφωνίας τους αλλά οι αναλυτές θεωρούν ότι, αν όχι όλα, τα περισσότερα θα ναυλωθούν ενώ παράλληλα στην Ευρώπη μόνο ένα με δυο πλοία αναμένονται διαθέσιμα στις αρχές Μαρτίου.
Πάντως, γενικά οι αναλυτές παρατηρούν ότι ο όγκος των ναυλώσεων έχει πάρει ανοδική πορεία παρόλα αυτά η ζήτηση δεν δείχνει ακόμη να καλύπτει την προσφορά με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να συνεχίζουν να παραμένουν σταθερές.
Από την άλλη, στον Περσικό Κόλπο αναφέρθηκε ναύλωση σε πλοίο τύπου Gdynia με εξοπλισμό φόρτωσης για περίοδο 3-6 μήνες στα $ 9,500 ημερησίως, ναύλος που χαρακτηρίστηκε δυνατός.
Ως αναφορά τα πλοία χωρητικότητας των 2500 TEU, οι αναλυτές παρατηρούν σχεδόν πλήρη απασχόληση σε όλες της περιοχές και θεωρούν ότι το θετικό κλίμα της αγοράς θα συνεχιστεί.
Στο μεταξύ, στον Ατλαντικό αναφέρθηκαν δυο ναυλώσεις. Η πρώτη στην Βόρεια Ευρώπη σε πλοίο τύπου Hyundai 2500 για περίοδο 12 μηνών στα $ 11,000 ημερησίως και η δεύτερη στην Καραϊβική σε επέκταση υπάρχουσας συμφωνίας για άλλους 4-6 μήνες με την Hapaq Lloyd σε πρότυπου τύπου πλοίο στα $ 9,850 ημερησίως.
Στα πλοία χωρητικότητας των 1700 TEU, το κλίμα της αγοράς παρέμεινε θετικό με την προσφορά και την ζήτηση να δείχνει ισορροπημένη.
Στην Καραιβική αναφέρθηκε η πρώτη ναύλωση που έσπασε το φράγμα των $ 10,000 ημερησίως μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα σε πλοίο τύπου Kouan 1800 με εξοπλισμό φόρτωσης για άλλους 6 μήνες στα $ 10,250 ημερησίως.
Επιπροσθέτως, οι αναλυτές επισημαίνουν ότι οι τιμές των ναύλων σε παρόμοιου τύπου πλοία (όπως για παράδειγμα στα πρότυπου τύπου Wenchong) στην Μεσόγειο και/η την Ασία παραμένουν ακόμη σε λίγο χαμηλότερα επίπεδα κοντά στα μεσαία των $ 9,000 ημερησίως ενώ πρόσφατα τα νέας τεχνολογίας eco type πλοία βλέπουν ναύλους κοντά και πάνω από τα επίπεδα των $ 12,000 ημερησίως ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του πλοίου.
Τέλος, στα πλοία χωρητικότητας 1100 TEU, οι τιμές των ναύλων στην Ασία παρά τις διακοπές της Κινέζικής Πρωτοχρονιάς βελτιώθηκαν όπως ενδεικτικά φαίνεται στην επέκταση υπάρχουσας συμφωνίας για περίοδο 4-7 μηνών σε πλοίο τύπου CV 1100 με εξοπλισμό φόρτωσης στα $ 7,100 ημερησίως.
Στα πλοία χωρητικότητας 900-1100 TEU η αγορά της Καραϊβικής ήταν αρκετά ενεργή με τις τιμές των ναύλων να κυμαίνονται στα υψηλά επίπεδα των $ 8,000 ημερησίως.
Στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 700 TEU η αγορά δείχνει να βελτιώνεται με μερικές απαιτήσεις σε ημερομηνίες Μαρτίου να μην έχουν ακόμη καλυφθεί, ενώ παράλληλα, συμφωνά με την άποψη των αναλυτών, οι πλοιοκτήτες πιθανόν να αρχίσουν να ζητάνε πάνω από τα επίπεδα των τελευταίων συμφωνιών δηλ. κοντά στα $ 5,250 ημερησίως.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Σε πλειστηριασμό και δεύτερο τάνκερ που διαχειριζόταν η Trinity Ships
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Xάρης Βαφειάς: Μπαράζ ναυλοσυμφώνων από τη StealthGas
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αγγ. Φράγκου: Αιφνιδιάζει με νέα εξαγορά πλοίου για τη Navios Containers
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σπ. Παπαπετρόπουλος (Thera Phragma): Είναι μια εξαιρετική στιγμή για να «επιχειρήσει» κάποιος στην Ελλάδα
- Εθνική Τράπεζα: Ολοκλήρωσε τη διασύνδεση με καλώδιο μεταφοράς δεδομένων Ελλάδας-Σαουδικής Αραβίας
- Πού ξοδεύουν τα δισεκατομμύρια τους τα Χριστούγεννα οι πλουσιότεροι του κόσμου
- H Intralot, οι λαμπρές υπεραξίες (76%) του στρατηγικού επενδυτή Σου Κιμ και ο ρόλος του την επόμενη μέρα