ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε επίπεδα ρεκόρ έχουν ανέβει οι ναύλοι για τα μεγάλα LPG carrier, αφού ξεπέρασαν τα 100.000 δολάρια την ημέρα.
Σύμφωνα με την ανάλυση της Drewry, τα VLGC (πλοία μεταφοράς υγραερίου) παίρνουν ώθηση από το εμπόριο που γίνεται μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας, αλλά και άλλων ασιατικών χωρών.
Οι μεγάλοι μεταφορείς υγραερίου θα ξεπεράσουν τα μικρότερα πλοία στις αγορές εμπορευμάτων για τα επόμενα τρίμηνα, σύμφωνα με έναν ανώτερο αναλυτή.
Οι προβλέψεις της Drewry δείχνουν ότι η αύξηση της ζήτησης σε αυτές τις αγορές, θα συνεχιστεί τουλάχιστον μέχρι το 2023, αφού η ανοδική πορεία κατανάλωσης στον κινεζικό πετροχημικό τομέα είναι διαρκής.
Η Poten & Partners εκτιμά ότι 13 μονάδες προπανίου που καταναλώνουν συνολικά 10,7 εκατομμύρια τόνους LPG ετησίως θα λειτουργήσουν στην Κίνα από το 2020 έως το 2022.
Η Drewry σημειώνει, επίσης, ότι και η Ινδία, αλλά και άλλες ασιατικές χώρες ετοιμάζονται να αυξήσουν τις εισαγωγές υγραερίου.
«Η ζήτηση για τις κατοικίες θα αυξηθεί περαιτέρω στην Ινδία με την κυβέρνηση να αυξάνει τη χρήση υγραερίου ως καύσιμο», αναφέρει χαρακτηριστικά ενώ ανάλογες προθέσεις δείχνουν και άλλες ι μικρότερες ασιατικές χώρες.
Η Drewry επισημαίνει ότι συνολικά 35 VLGC είναι υπό κατασκευή, εκ των οποίων τα 21 έχουν προγραμματισμένη παράδοση για τη φετινή χρονιά.
«Οι υψηλότερες παραδόσεις αναμένεται να ασκήσουν πτωτική πίεση στα κέρδη, αλλά θα εξισορροπηθούν σε ένα όριο από το χρονοδιάγραμμα στερέωσης και μετασκευής το 2021», δήλωσε ο Σουδ.
Από την άλλη πλευρά, τα μικρά LPG δεν δείχνουν να μπορούν να εκμεταλλευτούν την πορεία των VLCG. Η πανδημία του κορονοϊού, έχει ασκήσει μεγάλες πιέσεις στο περιφερειακό εμπόριο (μεταξύ χωρών της ίδιας περιοχής), και η εκτίμηση της Drewry αναφέρει ότι τα επόμενα χρόνια πολλά μεγάλης ηλικίας LPG carriers θα πουληθούν για scrap λόγω υπερπροσφοράς χωρητικότητας.
Η ελληνική παρουσία
Η θετική εικόνα της αγοράς των LPG Carriers αποτυπώνεται και στην εικόνα που παρουσιάζουν δύο παραδοσιακές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτό το τομέα, η Stealth Gas και η Dorian LPG.
Ειδικότερα η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά ναυτιλιακή εταιρεία Stealth Gas συμφερόντων Χάρη Βαφειά είδε τα έσοδά της για το γ’ τρίμηνο του 2020 να φτάνουν τα 37,1 εκατομμύρια δολάρια από 36,6 εκ. το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019. Επίσης τα κέρδη διαμορφώθηκαν στις 800.000 δολάρια από ζημιές 200.000 δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019. Η εταιρεία έχει στόλο από 51 πλοία, εκ των οποίων τα 47 είναι LPG συνολικής μεταφορικής ικανότητας 439.989 κυβικών μέτρων.
Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς παρέλαβε δύo νεότευκτα LPG. Πρόκειται για τα Eco Texiania χωρητικότητας 5.000 κ.μ. και το Eco Alice χωρητικότητας 7.500 κυβικών μέτρων. Η StealthGas έχει μία ακόμη παραγγελία για LPG χωρητικότητας 11.000 κυβικών μέτρων στην Ιαπωνία και αυτό. Πρόκειται για ένα ice class πλοίο το οποίο θα παραδοθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2021.
Αλλά και η Dorian LPG δείχνει ότι κερδίζει την εμπιστοσύνη των επενδυτών. Ειδικότερα, ποσοστό συμμετοχής 10% στο μετοχικό κεφάλαιο της Dorian LPG, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Χατζηπατέρα, απέκτησε η εταιρεία επενδύσεων BlackRock, γεγονός που την καθιστά πλέον τον τρίτο μεγαλύτερο θεσμικό μέτοχο της ναυτιλιακής.
Σύμφωνα με τα αρχεία της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, ο επενδυτικός κολοσσός που εδρεύει στη Νέα Υόρκη προχώρησε σε εξαγορές μετοχών και κατέχει πλέον 5,1 εκατομμύρια τίτλους της Dorian LPG, που αντιστοιχούν σε ποσοστό 10% της εταιρείας.
Η εταιρεία κατά το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου 2020, το οποίο αποτελεί για την ναυτιλιακή το πρώτο τρίμηνο της χρήσης 2021, τα έσοδα της ανήλθαν στα 73,2 εκατ. δολάρια έναντι 61,2 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.
Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 12,2 εκατ. δολάρια και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη στα 12,7 εκατ. δολάρια.
Διαβάστε ακόμη:
Jeff Bezos: Το όνομα της μητέρας του, Jacklyn έδωσε στο πλοίο πλατφόρμα ανάκτησης πυραύλων
Πήτερ Γεωργιόπουλος: Η επιστροφή του εφοπλιστή και το πρώτο deal της ναυτιλίας για το 2021
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση