ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αποφασισμένος να μπει δυναμικά στη διεκδίκηση της απόκτησης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά εμφανίζεται ο Θεόφιλος Πριόβολος.
Πηγές προσκείμενες στον Έλληνα εφοπλιστή επισημαίνουν πως ο επικεφαλής του ομίλου North Star είναι έτοιμος εφ’ όσον κερδίσει τον διαγωνισμό να επενδύσει πάνω από 700 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας για την ανασυγκρότηση των άλλοτε μεγαλύτερων ναυπηγείων της Ανατολικής Μεσογείου. Ένα ποσό που θεωρείται απαραίτητο για να εκσυγχρονισθεί και να καταστεί ανταγωνιστικό σε διεθνές επίπεδο, με δεδομένη και την δεινή κατάσταση που βρίσκεται σήμερα το ναυπηγείο. Εκτιμάται πως μόνο, η μόνιμη μεγάλη δεξαμενή των 500.000 τόνων για να λειτουργήσει ξανά χρειάζεται περισσότερα από 40 – 50 εκατ. ευρώ σε επισκευές.
Ο κ. Πριόβολος οραματίζεται να δημιουργήσει στον Σκαραμαγκά ένα «διεθνώς ανταγωνιστικό, δυναμικό και κερδοφόρο ναυπηγείο και ναυτιλιακό τεχνολογικό κέντρο, το οποίο θα εξυπηρετεί τις απαιτήσεις συντήρησης σκαφών υψηλής προστιθέμενης αξίας, θα παράγει εξαγώγιμα προϊόντα υψηλής τεχνολογίας και θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εθνικής άμυνας της χώρας».
Το σχέδιο του Έλληνα εφοπλιστή, ο οποίος ελέγχει πάνω από 60 πλοία και έχει στενή συνεργασία με τον όμιλο MSC του Ιταλού μεγιστάνα Απόντε κινείται, σε τρία επίπεδα: το πρώτο αφορά στον εκσυγχρονισμό και στην τεχνολογική αναβάθμιση του ναυπηγείου, το δεύτερο στη δημιουργία κέντρου έρευνας και τεχνολογίας που θα ενισχύσουν τις ικανότητες κατασκευής και απόδοσης του ναυπηγείου και το τρίτο αφορά στην προσθήκη νέων υποδομών σε συγγενείς τομείς, οι οποίες θα βελτιώσουν σημαντικά τις προοπτικές της νέας επιχείρησης.
Επιδίωξή του κ. Πριόβολου είναι να δημιουργήσει ένα ναυπηγείο επισκευών υψηλής τεχνολογίας που θα μπορεί να παράξει κέρδη. Εξάλλου, όπως αναφέρουν πηγές προσκείμενες στον εφοπλιστή, «η δυνατότητα του Σκαραμαγκά για νέες κατασκευές είναι περιορισμένη έως ανύπαρκτη», σημειώνοντας πως «ακόμα και τα υποβρύχια που κατασκευάστηκαν πρόσφατα στα ναυπηγεία, στην ουσία συναρμολογήθηκαν από έτοιμα τμήματα, που ήρθαν από το εξωτερικό ή από την Ελλάδα».
Υπογραμμίζουν επίσης ότι τα παραδοσιακά ναυπηγεία είναι ζημιογόνα λόγω των μικρών περιθωρίων κέρδους και των πτωτικών κύκλων της οικονομίας, φέροντας μάλιστα ως παράδειγμα την εταιρεία Damen που εμφανίζεται ως ένας από τους διεκδικητές των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, η οποία πριν από μερικές σύμφωνα με διεθνή δημοσιεύματα ανακοίνωσε ότι απολύει 1.050 εργαζόμενους της, εκ των οποίων οι 870 στη Ρουμανία.
Το ενδιαφέρον του κ. Πριόβολου για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά δεν προέκυψε τυχαία. Αντίθετα, όπως λένε πηγές προσκείμενες στον εφοπλιστή εντάσσεται στον ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό του εφοπλιστή για επενδύσεις στην προηγμένη τεχνολογία σε Β. Αμερική και Ευρώπη. Καταλυτικό ρόλο έπαιξε και η μελέτη της HIS Markit, η οποία εντοπίζει την ναυπήγηση σκαφών υψηλής τεχνολογίας ως έναν από τους κλάδους με σημαντικές προοπτικές στην Ελλάδα. Οι άλλοι κλάδοι είναι η κατασκευή τμημάτων αεροσκαφών και εξαρτημάτων αεροναυτικής και Διαστήματος καθώς και η κατασκευή μηχανημάτων, μηχανολογικού εξοπλισμού και η ρομποτική.
Η βαθιά γνώση του ναυτιλιακού χώρου και η εμπειρία στην ναυπήγηση δεκάδων πλοίων, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, τον καθιστούν τον πλέον κατάλληλο άνθρωπο για να αναλάβει την «αναγέννηση» των ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Επιπλέον, όπως λένε, διαθέτει αποδεδειγμένα μεγάλη οικονομική επιφάνεια (υπολογίζεται πως κατέχει περιουσιακά στοιχεία αξίας άνω τα 3,5 δισ. ευρώ), σπεύδοντας να τονίσουν πως δεν σκοπεύει να συμπράξει με κάποιο άλλο σχήμα, αλλά θα «κατέβει» μόνος στον διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike