ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μιλώντας στο mononews.gr ο Θεοφάνης Κυριακούλης, διευθύνων σύμβουλος της Κυριακούλης Μεσογειακαί Κρουαζιέραι Ναυτιλιακή Α.Ε. αναφέρθηκε επίσης και για την κατάσταση που επικρατεί στις Μαρίνες της χώρας για τις οποίες τόνισε ότι «η Ελλάδα υστερεί σημαντικά σε διαθεσιμότητα θέσεων ελλιμενισμού σε σχέση με άλλες χώρες της βόρειας Μεσογείου» και ότι «αρκετές Μαρίνες έχουν σήμερα πληρότητα 100%».
Επίσης, ο Θεοφάνης Κυριακούλης, τόνισε την ανάγκη λήψης μέτρων από την Πολιτεία για την ενίσχυση του γιώτινγκ και ειδικότερα ζήτησε την εξίσωση του συντελεστή φόρου προστιθέμενης αξίας που επιβαρύνει τις τιμές ναύλωσης με εκείνον που επιβαρύνει τις τιμές μίσθωσης χερσαίων τουριστικών καταλυμάτων, τον επανακαθορισμό των κριτηρίων χαρακτηρισμού και αποχαρακτηρισμού ενός σκάφους αναψυχής ως επαγγελματικού, την επαναδιατύπωση της τελωνειακής νομοθεσίας με στόχο την ευθυγράμμιση της με τις ισχύουσες διατάξεις επιβολής του φόρου προστιθέμενης αξίας και την δημιουργία ενός ρυθμιστικού πλαισίου ελέγχου των τελών ελλιμενισμού που θα αποτρέπει τους φορείς διαχείρισης τουριστικών λιμένων από την υιοθέτηση ατεκμηρίωτων πολιτικών τιμολόγησης των υπηρεσιών που παρέχουν στους πλοιοκτήτες.
Αναλυτικά η συνέντευξη έχει ως εξής:
- Πως κύλησε η εφετινή σαιζόν στον τομέα του γιώτιγκ;
Ο Όμιλος της «Κυριακούλης Μεσογειακαί Κρουαζιέραι Ναυτιλιακή Α.Ε.» (Μητρική) εξυπηρετεί ναυλωτές σε 7 γεωγραφικές περιοχές (Ελλάδα, Κροατία, Ιταλία, Μάλτα, Γαλλία, Ισπανία και Καραϊβική), τους οποίους αντλεί από ένα πολύ μεγάλο αριθμό χωρών που βρίσκονται σε 5 ηπείρους της γης (Ευρώπη, Αμερική, Ασία, Ωκεανία, Αφρική). Ο κλάδος του θαλάσσιου τουρισμού με επαγγελματικά σκάφη αναψυχής χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα, αφού ο κύριος όγκος των ναυλώσεων πραγματοποιείται στη Μεσόγειο Θάλασσα κατά τους μήνες Απρίλιο έως Νοέμβριο. Μικρό μερίδιο ναυλώσεων πραγματοποιείται στην Καραϊβική κατά τους μήνες Νοέμβριο έως Απρίλιο.
Η απαγόρευση της επαγγελματικής δραστηριότητας των σκαφών αναψυχής που εφαρμόστηκε από τις κυβερνήσεις των χωρών εξυπηρέτησης των ναυλωτών του Ομίλου κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2021, εξαιτίας του πανδημικού χαρακτήρα που επιδεικνύει από το 2020 η νόσος COVID-19, είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια ναυλώσεων δύο μηνών στη Μεσόγειο Θάλασσα (Απριλίου 2021 – Μαΐου 2021), καθώς και την απώλεια ναυλώσεων τεσσάρων μηνών στην Καραϊβική (Ιανουαρίου 2021 – Απριλίου 2021).
Ωστόσο, η εμβολιαστική κάλυψη μέρους του πληθυσμού τόσο των χωρών προέλευσης των ναυλωτών όσο και των χωρών εξυπηρέτησης αυτών, οδήγησε μετέπειτα στη σταδιακή χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών και στην άρση της απαγόρευσης του απόπλου των σκαφών αναψυχής. Προς αυτή την κατεύθυνση συνέβαλε και η καθιέρωση από τις αρμόδιες αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης του «Ευρωπαϊκού Ψηφιακού Πιστοποιητικού COVID-19», που περιέχει πληροφορίες αναφορικά με την ανοσία ενός ατόμου ως προς τον ιό SARS-CoV-2. Εντός λοιπόν αυτού του πλαισίου, σημειώθηκε σημαντική αύξηση της δραστηριότητας των σκαφών αναψυχής που εκμεταλλεύεται ο Όμιλος συγκριτικά με τα επίπεδα δραστηριότητας κατά τους αντίστοιχους μήνες του 2020. Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι, σύμφωνα με τις δημοσιοποιημένες λογιστικές καταστάσεις, τo A΄ εξάμηνο του 2021 η «Κυριακούλης Μεσογειακαί Κρουαζιέραι Ναυτιλιακή Α.Ε.» σημείωσε αύξηση του κύκλου εργασιών, ο οποίος προέρχεται αποκλειστικά από ναυλώσεις σκαφών αναψυχής, κατά 326,35% συγκρινόμενος με εκείνο του Α΄ εξαμήνου του 2020.
- Τι μέτρα πρέπει να λάβει η Πολιτεία για ενίσχυση του γιώτιγκ;
Παρά τις αναλυτικές εισηγήσεις που έχουν ήδη γίνει στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής από τους επίσημους φορείς του κλάδου, υπάρχει ένας αριθμός προβλημάτων των οποίων η λύση εκκρεμεί, παρά το γεγονός ότι η επίλυση τους έχει μεγάλη σημασία για τη βιωσιμότητα του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού με επαγγελματικά σκάφη αναψυχής. Συνοπτικά, σας αναφέρω την εξίσωση του συντελεστή φόρου προστιθέμενης αξίας που επιβαρύνει τις τιμές ναύλωσης με εκείνον που επιβαρύνει τις τιμές μίσθωσης χερσαίων τουριστικών καταλυμάτων, τον επανακαθορισμό των κριτηρίων χαρακτηρισμού και αποχαρακτηρισμού ενός σκάφους αναψυχής ως επαγγελματικού, την επαναδιατύπωση της τελωνειακής νομοθεσίας με στόχο την ευθυγράμμιση της με τις ισχύουσες διατάξεις επιβολής του φόρου προστιθέμενης αξίας και την δημιουργία ενός ρυθμιστικού πλαισίου ελέγχου των τελών ελλιμενισμού που θα αποτρέπει τους φορείς διαχείρισης τουριστικών λιμένων από την υιοθέτηση ατεκμηρίωτων πολιτικών τιμολόγησης των υπηρεσιών που παρέχουν στους πλοιοκτήτες.
- Ποια είναι η προοπτική της Κυριακούλης;
Στρατηγικές προτεραιότητες για την Διοίκηση του Ομίλου αποτελούν το υψηλό επίπεδο παροχής υπηρεσιών στους πελάτες, η δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των ενδιαφερόμενων μερών και του Ομίλου, η ικανοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και ο σεβασμός του φυσικού περιβάλλοντος.
Παράλληλα, στοχεύοντας στην επίτευξη χαμηλότερων επιπέδων παγίων εξόδων, ο Όμιλος προβαίνει σε τακτικές επαναξιολογήσεις των βασικών προμηθευτών του από άποψη τιμών, προς τη κατεύθυνση της διαμόρφωσης μιας καλύτερης σχέσης εσόδων – εξόδων. Επιπρόσθετα, αξιοποιεί όλα τα διαθέσιμα μέσα που παρέχει η σύγχρονη τεχνολογία για την προώθηση και προβολή των υπηρεσιών του, προς βελτίωση των εσόδων πωλήσεων. Ενδεικτικά, σας αναφέρω τη συμμετοχή σε εικονικές εκθέσεις που πραγματοποιούνται σε ψηφιακό περιβάλλον και την εντατικοποίηση της παρουσίας του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Σε συνδυασμό με τα παραπάνω, η θετική ανταπόκριση της Πολιτείας στα υφιστάμενα κλαδικά αιτήματα, καθώς και η πρόοδος των προγραμμάτων εμβολιαστικής κάλυψης του πληθυσμού κατά της νόσου COVID-19 που συντελείται και αναμένεται να συνεχιστεί στις περισσότερες χώρες του κόσμου, δημιουργούν θετικές προοπτικές για τον Όμιλο μας.
- Πως διαμορφώνεται η κατάσταση στις Μαρίνες;
Αρκετές μαρίνες που βρίσκονται στην Ελλάδα έχουν σήμερα πληρότητα που αγγίζει ή ξεπερνά το 100% τον διαθέσιμων θέσεων ελλιμενισμού. Όμως, επιβάλλεται η ποιοτική, σε επίπεδο παροχής υπηρεσιών και ποσοτική, σε επίπεδο αριθμού θέσεων ελλιμενισμού, βελτίωση των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών. Διότι, η Ελλάδα υστερεί σημαντικά σε διαθεσιμότητα θέσεων ελλιμενισμού σε σχέση με άλλες χώρες της βόρειας Μεσογείου, κρίνοντας από την αναλογία θέσεων ελλιμενισμού ανά χιλιόμετρα ακτογραμμής. Τέλος, ένας αριθμός των διαθέσιμων θέσεων ελλιμενισμού βρίσκεται εντός προστατευόμενων όρμων και αγκυροβολίων, οι οποίοι δεν έχουν την ικανότητα παροχής αναγκαίων υπηρεσιών προς τα ελλιμενιζόμενα σκάφη αναψυχής (αδιάλειπτη παροχή νερού και ηλεκτρικού ρεύματος, συλλογή αποβλήτων, φύλαξη, χερσαίοι χώροι συντήρησης και επισκευών, κ.α.).
Διαβάστε επίσης:
ΠΕNEN: Σε τροχιά σύγκρουσης οι Ναυτεργάτες με την κυβερνητική Ναυτιλιακή πολιτική
Νέο πλοίο αγόρασε ο Δημήτρης Μελισσανίδης-Στα 15 πράσινα πλοία ο Γ. Μελισσανίδης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυβέρνηση σε Κομισιόν για ηλεκτρικό ρεύμα: Δώστε λύση τώρα ή θα το λύσουμε μόνοι μας -Επιτρέψτε Μηχανισμό Υπερεσόδων
- Καραβίας (Eurobank): Ζητάμε πολιτική σταθερότητα, κίνητρα για επενδύσεις, περισσότερες μεταρρυθμίσεις
- Ελλάκτωρ: Με ακίνητα αξίας 80 εκατ. του Χόλτερμαν εξασφαλίζει ρευστότητα η Reds
- Μάχη για το έργο κυβερνοασφάλειας των συστημάτων του δημοσίου αξίας €100 εκατ. – Ποιοι το διεκδικούν