ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
“Η επιβατηγός ναυτιλία δεν χρειάζεται επιπλέον νόμους και κανονισμούς. Χρειάζεται το βέλτιστο θεσμικό πλαίσιο και ταυτόχρονα ευέλικτο επιχειρηματικό σχεδιασμό λαμβανομένου υπόψη ότι δεν υπάρχει μία μοναδική λύση και οριζόντια που να ταιριάζει σε όλους του τομείς”, επισήμανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύσης Θεοδωράτος, μιλώντας πριν από λίγο στο συνέδριο για την ελληνική ακτοπλοΐα που έγινε στις εγκαταστάσεις του Ιδρύματος Ευγενίδη και κατά το οποίο παρουσιάστηκε η μελέτη του ΙΟΒΕ για τις επιπτώσεις στην ελληνική ακτοπλοΐα από την εφαρμογή των μέτρων Fit for 55.
“Η περιβαλλοντική ατζέντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, πρέπει να λαμβάνει υπόψη τον στρατηγικό ρόλο της κοινοτικής ναυτιλίας και τη διατήρηση της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητάς της και να θέτει ως ζωτικής σημασίας κατευθυντήρια αρχή την ασφάλεια και τη βιωσιμότητα σε όλους τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς”.
Στη συνέχεια, ο Δ. Θεοδωράτος, υπογράμμισε την τεράστια κοινωνική και οικονομική προσφορά των ακτοπλοϊκών εταιρειών στην εθνική οικονομία και τόνισε ότι ο ΣΕΕΝ “διανύει τα 105 χρόνια λειτουργίας του” και “είναι ένας Σύνδεσμος ο οποίος με σταθερό στρατηγικό στόχο συμβάλλει στη βελτίωση των θαλάσσιων συγκοινωνιών, στην αξιοπιστία τους, στην ποιότητα και στην εν γένει αναβάθμισή τους, παρέχει με τις επιχειρήσεις μέλη του εξαιρετικής σημασίας ακτοπλοϊκό έργο από το Καστελλόριζο μέχρι τους Οθωνούς , από την Γαύδο μέχρι την Σαμοθράκη (ή σε όλα τα μήκη και πλάτη της χώρας ) αλλά και στις ακτοπλοϊκές γραμμές της Αδριατικής και του Ιονίου πελάγους”.
Στη συνέχεια ο Διονύσης Θεοδωράτος, είπε:
“Ο ΣΕΕΝ είναι ένας συνεκτικός θεσμικός φορέας εκπροσώπησης του κλάδου των επιβατηγών πλοίων στην Ελλάδα με ουσιαστική συμβολή όχι μόνο στην ναυτιλιακή απασχόληση αλλά και στην ανάπτυξη και απασχόληση ευρύτερων παραγωγικών τομέων, πυλώνας στήριξης της κοινωνικοοικονομικής συνοχής των νησιωτικών περιοχών, της γεωγραφικής συνέχεια της χώρας και της Ε.Ε, του τουρισμού και της νησιωτικότητας.
Ως κοινωνικός εταίρος επιλέγουμε σταθερά το δρόμο της συνεργασίας και της διαχείρισης με υπευθυνότητα του ακτοπλοϊκού μεταφορικού έργου, της ενίσχυσης του αναπτυξιακού χαρακτήρα των δρομολογιακών γραμμών, σταθερότητας και ασφάλειας του ακτοπλοϊκού δικτύου.
Στόχος της ημερίδας είναι να συζητήσουμε τις προκλήσεις, τις αλλαγές και τις ευκαιρίες με ορίζοντα το 2030, των επιχειρήσεων επιβατηγού ναυτιλίας και των εργαζομένων στον κλάδο της και στον τρόπο ενίσχυσης της απαραίτητης γνώσης και στρατηγικής στον κλάδο, ώστε αυτός να παραμείνει βιώσιμος. για να ανταποκριθεί και να προσαρμοστεί στη νέα εποχή που διανύουμε και στην εφαρμογή των καινοτόμων, τεχνολογικών εξελίξεων”.
Απευθυνόμενος προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστο Στυλιανίδη, τόνισε: “θέλω να σας διαβεβαιώσω την εκτίμησή μας για τον ρόλο του Υπουργείου Ναυτιλίας και του Λιμενικού Σώματος στην προώθηση και υποστήριξη της επιβατηγού ναυτιλίας και την εκτίμηση που έχετε στον κλάδο μας ως τομέα ζωτικής σημασίας για την οικονομική ευημερία της χώρας μας που ενισχύει την τουριστική πολιτική και ανάπτυξη και συμβάλλει στη διαμόρφωση μιας ισχυρής και σταθερής οικονομίας.
Η δέσμευση και ο συντονισμός όλων των εμπλεκόμενων μερών είναι ζωτικής σημασίας για την πράσινη και βιώσιμη ανάπτυξη της ναυτιλίας. Η συνεργασία μεταξύ όλων μας είναι απαραίτητη, προκειμένου να βρεθούν εφικτές λύσεις. Δεν χρειαζόμαστε περισσότερους κανονισμούς αλλά καλύτερο όραμα και ευέλικτο κανονιστικό πλαίσιο .
Στο πλαίσιο αυτό, υποστηρίζουμε πρωτοβουλίες σας με την εμπειρία και τη γνώση σας στο «Ευρωπαϊκό γίγνεσθαι» που προωθούν την καινοτομία, την αειφορία , την στήριξη και τη δημοσιοοικονομική ενίσχυση του κλάδου μας”
Επίσης, ο Διονύσης Θεοδωράτος, αναφέρθηκε εκτενώς στην έλλειψη λιμενικών υποδομών και στη συνέχεια υπογράμμισε το γεγονός ότι καθυστερούν αδικαιολόγητα οι πληρωμές για την εκτέλεση των επιδοτούμενων δρομολογίων στις άγονες γραμμές, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ασφυκτικές οικονομικές συνθήκες στις ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Μιλώντας για τα εισιτήρια των ακτοπλοϊκών πλοίων, τόνισε ότι είναι ακριβά, αλλά πρέπει να συζητήσουμε και να κατανοήσουμε πως διαμορφώνεται στο συνολικό κόστος λειτουργίας των πλοίων, με δεδομένο ότι το 47% του κόστους προέρχεται από τα καύσιμα, ενώ υπάρχει και το μισθολογικό κόστος, που είναι αυξημένο, δεδομένου ότι επιζητούμε εργασιακή ειρήνη στα πλοία. Πρόσθεσε δε ότι ήδη έχουν αυξηθεί τα ανταλλακτικά, τα ασφάλιστρα, οι επισκευές και το κόστος του δανεισμού.
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, επισήμανε επίσης ότι η μακροχρόνια σύμβαση εκτέλεσης άγονων γραμμών λειτούργησε αποτελεσματικά, αλλά καταργήθηκε λόγω μνημονίων και επανέφερε το ζήτημα της ρήτρας καυσίμων και προεξόφλησε αυξήσεις, από την 1η Μαΐου κατά 10-12% λόγω της υποχρεωτικής αλλαγής των καυσίμων.
“Είμαστε υπερήφανοι για την προσφορά μας στις τοπικές κοινωνίες, τόνισε ο Δ. Θεοδωράτος και το γεγονός ότι εξασφαλίζουμε την εδαφική συνοχή της χώρας και κατέληξε, λέγοντας ότι “ήδη έχουμε επενδύσει 1 δισ. ευρώ για τη ναυπήγηση πλοίων, αλλά για την μετάβαση στην “πράσινη ναυτιλία” απαιτούνται 500 εκατ. ευρώ, για τα οποία πρέπει να εξασφαλιστούν χρηματοδοτικά εργαλεία και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι έτοιμες προκειμένου να τα αξιοποιήσουν προς όφελος των κατοίκων των νησιών και της εθνικής οικονομίας.
Διαβάστε επίσης:
Generali: Μειώνει στο 6,9% κατά μέσο όρο την ετήσια συνολική αύξηση στα ισόβια ασφαλιστήρια
Στυλιανίδης: Η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με πράσινα και ασφαλή πλοία είναι άμεση ανάγκη
Σολτς για συμφωνία Ισραήλ-Χαμάς: «Επώδυνη» αλλά αναγκαία για τους ομήρους
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χουσεΐν Σατζουάνι: Ποιος είναι ο «Ντόναλντ του Ντουμπάι» που μαζί με τον Τραμπ ανατρέπουν την αγορά ακινήτων
- Κίνηση ματ από τον ΟΔΔΗΧ – Κάλυψε το μισό δανειακό πρόγραμμα του 2025 σε 4 ώρες
- Κατεβάζει στροφές η Jumbo – Επιμένει «καταστροφικά» ο Απ. Βακάκης
- Μεγάλη αύξηση στα «φέσια» του δημοσίου προς τους ιδιώτες – Πόσα χρωστά το κράτος σε νοσοκομεία, ΟΤΑ και ταμεία