ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μόνο τα συμβόλαια του Απριλίου διαπραγματεύονται, επί του παρόντος, περίπου 45% υψηλότερα από τις τρέχουσες spot τιμές. Η γενικότερη άποψη της αγοράς, τουλάχιστον σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες επαφές μας, είναι ότι μια τόσο μεγάλη διαφορά δεν είναι λογική, επισημαίνει ο κ. Σοφιός.
Ο λόγος είναι ότι αν κοιτάξει κανείς την τρέχουσα κατάσταση στην spot αγορά, ειδικά την αγορά του Ατλαντικού, θα δει ότι η συσσώρευση διαθέσιμων προς ναύλωση πλοίων έχει πρόσφατα γείρει την ισορροπία προς την πλευρά των ναυλωτών, κάτι που ευνοεί ασθενέστερα ναύλα.
Παρόλα αυτά, τις τελευταίες αρκετές εβδομάδες, οι συμμετέχοντες στην αγορά έχουν διατηρήσει σταθερά υψηλότερα τις τιμές στα futures σε σύγκριση με τις τρέχουσες spot τιμές.
Το εύκολο είναι κανείς να αγνοήσει την έντονη μεταβλητότητα που χαρακτηρίζει τη spot αγορά των Capesize και να υποθέσει ότι είναι τα futures που πρέπει να συγκλίνουν προς τις spot τιμές. Αυτό όμως ακούγεται υπερβολικά απλοϊκό. Το δεύτερο μισό του Απριλίου, όπου πλέον εστιάζει η spot αγορά στα Capesize, έχει τη δυνατότητα να αλλάξει την εικόνα αρκετά γρήγορα. Ειδικά εάν εμφανιστούν μαζικά φορτία από τη Βραζιλία, ένα μάλλον πιθανό σενάριο δεδομένης της εποχής που βρισκόμαστε αλλά και των χαμηλών εξαγωγών βραζιλιάνικου σιδηρομεταλλεύματος από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα.
Όπως πάντα, παραμένει ο κίνδυνος να μην υλοποιηθεί ένα τέτοιο σενάριο (άλλωστε, όπως σε κάθε αγορά, τίποτα δεν είναι δεδομένο) αλλά η ιστορία δείχνει ότι δεν πρέπει να αγνοεί κανείς εύκολα τη γνώμη των traders που επιλέγουν να πληρώσουν τα futures συμβόλαια του 2ου τριμήνου σε τιμές σχεδόν διπλάσιες πάνω από τις spot τιμές για να αντισταθμίσουν τον κίνδυνο (hedge) από την έκθεσή τους στα φορτία δευτέρου τριμήνου.
Οπότε, δέστε τις ζώνες σας, γιατί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο η μεταβλητότητα θα αυξηθεί τις επόμενες εβδομάδες, τονίζει. Το πως τελικά θα συγκλίνουν τα futures και το spot (αν θα πέσουν τα futures προς το spot ή αν θα ανέβει το spot προς τα futures) θα καθορίσει και το πως θα διαμορφωθεί η καμπύλη των futures για το υπόλοιπο της φετινής χρονιάς.
Déjà vu, καθώς η ναυτιλία στρέφει για άλλη μια φορά την προσοχή της στην Κίνα
Έχουν περάσει δύο χρόνια με την πανδημία του Covid-19 και η ναυτιλία παγκοσμίως παραμένει δέσμια διακοπών και καθυστερήσεων στα λιμάνια λόγω περιορισμών που σχετίζονται με τον ιό.
Τελευταία νέα εμφανίζουν νέα κλεισίματα γύρω από τη Σαγκάη, το κέντρο της εμπορικής δραστηριότητας της Κίνας, και αναμένουμε για άλλη μια φορά μεγάλες καθυστερήσεις στα λιμάνια της περιοχής. Είτε πρόκειται για εμπορευματοκιβώτια είτε για ξηρό φορτίο, μερικές επιπλέον ημέρες αναμονής θα μπορούσαν να πιέσουν την αγορά και να προκαλέσουν αύξηση των ναύλων.
Κοιτώντας τις αγορές χάλυβα, οι συγκρίσεις χρονιά-με-χρονιά της κινεζικής παραγωγής χάλυβα θα παραμείνουν αδύναμες μέχρι τον Ιούνιο. Δεν πρέπει όμως να δοθεί μεγάλη προσοχή σε τέτοιου είδους στατιστικές, καθώς η Κίνα παρήγαγε ασυνήθιστα υψηλές ποσότητες χάλυβα αυτή την περίοδο πέρυσι. Μάλλον είναι η διαδοχική ανάπτυξη της παραγωγής (sequential growth) που έχει σημασία.
Με τις εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος να έχουν χαμηλότερες επιδόσεις μέχρι στιγμής φέτος, η πιθανότητα για αύξησή τους στο δεύτερο μισό του έτους είναι μεγάλη (αν και πλέον ένα τέτοιο επιχείρημα είναι περισσότερο ευσεβής πόθος, με τον κύριο παραγωγό σιδηρομεταλλεύματος στη Βραζιλία να μην καταφέρνει να εκπληρώνει ούτε καν τις δικές του προβλέψεις τα τελευταία χρόνια).
Η εταιρεία Breakwave Advisors, με έδρα τη Νέα Υόρκη, προσφέρει υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων στους τομείς της ναυτιλίας και των εμπορευμάτων. Έχει δημιουργήσει και διαχειρίζεται το Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και το Breakwave Sea Decarbonization Tech ETF (NYSE: BSEA).
Διαβάστε ακόμη: