ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η σημαντική προσαρμογή, προς τα κάτω, στην καμπύλη των futures ήταν το κύριο γεγονός τις προηγούμενες εβδομάδες, καθώς οι τιμές spot απέτυχαν να αυξηθούν σε βαθμό ικανό για να δικαιολογήσουν το premium που υπήρχε στα futures. Οι προσδοκίες της αγοράς για ένα ισχυρό τρίτο τρίμηνο αντανακλούσαν κυρίως τις αναμνήσεις από το εντυπωσιακό ράλι του περασμένου έτους και δεν βασίζονταν σε κάποια θεμελιώδη αλλαγή στην ισορροπία της αγοράς.
Ιστορικά, το τρίτο τρίμηνο του έτους είναι μια μάλλον ήσυχη περίοδος, και ήταν μόνο τα τελευταία χρόνια που ορισμένοι προσωρινοί εκ φύσεως παράγοντες οδήγησαν σε βραχυπρόθεσμες αυξήσεις στις τιμές των ναύλων κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Όπως έχουμε δηλώσει στο παρελθόν, αναφέρει ο κ. Σοφιός, αναμένουμε ότι το τέταρτο τρίμηνο του έτους θα είναι το δυνατό τρίμηνο στην αγορά των Capesize και πλέον τώρα η καμπύλη των futures αρχίζει να αντικατοπτρίζει ένα τέτοιο σενάριο. Συνεχίζουμε να αναμένουμε μια ήσυχη αγορά το καλοκαίρι, αλλά όχι ιδιαίτερα αδύναμη, μιας και πιστεύουμε ότι η ισορροπία έχει μετακινηθεί πιο ψηλά.
Οι τιμές στα futures του τέταρτου τριμήνου μας φαίνονται μάλλον συντηρητικές, κυρίως λόγω της αναμενόμενης επιτάχυνσης της οικονομικής δραστηριότητας στην Κίνα καθώς προχωρά το έτος. Με την καμπύλη των futures πολύ πιο επίπεδη τώρα από οποιαδήποτε στιγμή τον προηγούμενο χρόνο, η σχέση κινδύνου-απόδοσης έχει γίνει πιο ελκυστική για τους επενδυτές. Σε αυτό συνηγορούν τα αχαρτογράφητα νερά σε σημαντικές γεωπολιτικές εξελίξεις που επηρεάζουν την παγκόσμια οικονομία και η δυνητική πίεση στις εφοδιαστικές αλυσίδες και τη ναυτιλιακή ζήτηση.
Για την αγορά ξηρού φορτίου, η Κίνα επιστρέφει στο επίκεντρο όσον αφορά στη ζήτηση για προϊόντα αλλά είναι ταυτόχρονα και ο βασικός κίνδυνος, καθώς οι λόγοι της μείωσης των εισαγωγών από την αρχή του έτους εξακολουθούν να παραμένουν και θα πρέπει να παρακολουθούνται στενότερα από ποτέ.
Η Κίνα συνεχίζει να σηματοδοτεί την αύξηση των δαπανών για τόνωση της οικονομίας
Το πρώτο εξάμηνο του έτους αποδείχθηκε μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδος για την κινεζική οικονομία, επηρεάζοντας άμεσα τον τομέα των ακινήτων και οδηγώντας σε μεγάλη επιβράδυνση της κατασκευαστικής δραστηριότητας και συνεπώς της ζήτησης για χάλυβα. Πρόσφατα μηνύματα από σημαντικές συναντήσεις για την κινεζική πολιτική επισημαίνουν μια αύξηση της ταχύτητας στη χρηματοδότηση των υποδομών, η οποία θα μπορούσε να παράσχει την αναγκαία υποστήριξη στη χαλυβουργία που αντιμετωπίζει σήμερα χαμηλή ζήτηση και αρνητικά περιθώρια κέρδους.
Αν και το 5,5% ανάπτυξης του ΑΕΠ για ολόκληρο το έτος φαίνεται μακρινός στόχος, οι πρόσφατες δηλώσεις ανώτερων αξιωματούχων συνεχίζουν να υπονοούν σημαντική επιτάχυνση της οικονομικής δραστηριότητας για το υπόλοιπο του έτους.
Ωστόσο, τα επαναλαμβανόμενα κύματα Omicron παραμένουν ο σημαντικότερος κίνδυνος για μια τέτοια προοπτική, που θα είχε σοβαρό αρνητικό αντίκτυπο για τη ναυτιλία αυτή τη φορά, καθώς τα υποστηρικτικά στοιχεία των τελευταίων μηνών (συμφόρηση και καθυστερήσεις στα λιμάνια, μεταβαλλόμενες εμπορικές συνήθειες, αναποτελεσματικότητα, διαταραχές κ.λπ.) σταδιακά μειώνονται από την περσινή αιχμή τους.
Η εταιρεία Breakwave Advisors, με έδρα τη Νέα Υόρκη, προσφέρει υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων στους τομείς της ναυτιλίας και των εμπορευμάτων. Έχει δημιουργήσει και διαχειρίζεται το Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και το Breakwave Sea Decarbonization Tech ETF (NYSE: BSEA).
Διαβάστε ακόμη: