Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Ναυτιλία

Θάνος Σοφιός (Breakwave Advisors): Σε υψηλά 15ετίας τα spot ναύλα στα capesize

Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors

Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors

Καθώς οι εορτασμοί για τη Χρονιά του Δράκου είναι σε εξέλιξη στην Κίνα, οι πλοιοκτήτες των μεγάλων Capesize φορτηγών έχουν το δικό τους λόγο για να γιορτάζουν καθώς τα spot ναύλα για τα πλοία τους είναι σε υψηλά δεκαπενταετίας για αυτήν την εποχή του χρόνου, μια εποχή που ιστορικά σημειώνει τα χαμηλότερα επίπεδα μέσα σε κάθε έτος, επισημαίνει σε άρθρο του ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.

Η αγορά του Ατλαντικού παραμένει ο βασικός οδηγός για αυτήν την εκπληκτική και σίγουρα μη αναμενόμενη επίδοση, ενώ ο λόγος πίσω από την τρέχουσα δύναμη της αγοράς ουσιαστικά είναι η έλλειψη αρκετών διαθέσιμων πλοίων στο δυτικό ημισφαίριο, προσθέτει.

Αν και τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ασήμαντο αντίκτυπο για το dry bulk από τις τρέχουσες ταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα, φαίνεται ότι τα άδεια πλοία έχουν πράγματι βρεθεί στη λάθος μεριά του πλανήτη, σε μία περίοδο που και η ξηρασία στο Κανάλι του Παναμά επηρεάζει την προσφορά, οδηγώντας σε μία έλλειψη διαθέσιμων πλοίων για αρκετούς μήνες τώρα στον Ατλαντικό.

Συνδυάζοντας τα παραπάνω με την περιρρέουσα αισιόδοξη ατμόσφαιρα σε όλους τους τομείς της ναυτιλίας, δεν είναι δύσκολο να οραματιστεί κανείς μία spot αγορά ναύλων που παραμένει δυνατή για μεγάλο χρονικό διάστημα. Τα futures συμβόλαια στα ναύλα έχουν ήδη προεξοφλήσει ένα τέτοιο σενάριο, με τα δύο επόμενα χρόνια να τιμολογούνται πάνω από 20.000 δολάρια την ημέρα, μία δυναμική που δεν έχει ξανασυμβεί τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια για τα μεγάλα Capesize φορτηγά πλοία.

Πολλά μπορούν να ειπωθούν για τη θεμελιώδη ισορροπία προσφοράς και ζήτησης στην αγορά ξηρού φορτίου αλλά η πραγματικότητα είναι ότι επί του παρόντος υπάρχουν ελάχιστα στοιχεία μίας επικείμενης διόρθωσης στις spot τιμές των ναύλων και αυτό αντικατοπτρίζεται καθαρά στη δυνατή ζήτηση για όλες τις διάρκειες στα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης των ναύλων – freight futures, τονίζει ο κ. Σοφιός.

Βεβαίως, πρέπει πάντα να θυμόμαστε ότι αυτή είναι η φύση της ναυτιλιακής αγοράς. Και οι δυνατές και οι αδύναμες spot αγορές συνήθως προεκτείνονται σε μήνες και χρόνια μπροστά, καθώς το συναίσθημα των traders αντιδρά βίαια στις άμεσες συνθήκες και όχι στις μελλοντικές, κάτι που δεν θα έπρεπε να συμβαίνει.

Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).

Διαβάστε ακόμη:

Ερυθρά Θάλασσα: Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης εκτόξευσαν 6 πυραύλους – Τρεις από αυτούς στο ελληνόκτητο πλοίο

Γιάννης Μώραλης: Είμαι υπέρ των επενδύσεων στο λιμάνι αλλά με σεβασμό στο περιβάλλον και στον άνθρωπο

Στυλιανίδης: Ενισχύεται η ανταγωνιστικότητα του λιμένα Πειραιά