Η νέα χρονιά φέρνει και νέες προκλήσεις, όμως ο καιρός θα καθορίσει τις τιμές των ναύλων άμεσα, επισημαίνει ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.

Το διάλειμμα των Χριστουγέννων έδωσε λίγες νέες πληροφορίες για μία έτσι κι αλλιώς δύσκολη αγορά στο ξηρό φορτίο, προσθέτει.

1

Ενώ οι έντονες πτώσεις στα ναύλα που παρατηρήθηκαν τον προηγούμενο μήνα φαίνεται να έχουν μετριαστεί, ο κλάδος εισέρχεται σε μία εποχικά αδύναμη περίοδο, με τις τιμές να βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδά τους εδώ και πολλούς μήνες.

Screenshot

Όπως έχουμε συζητήσει και σε προηγούμενες αναφορές, αυτή η πτώση δεν ήταν απροσδόκητη. Η αγορά ήταν υπερβολικά αισιόδοξη αναμένοντας μία επανάληψη των επιδόσεων του 2024, βασιζόμενη κυρίως στα δεδομένα του παρελθόντος και όχι σε τεκμηριωμένα στοιχεία.

Ένας λόγος για την υποβάθμιση αυτή της αγοράς υπήρξε η αδυναμία των Panamaxes, που προκλήθηκε από χαμηλούς όγκους σιτηρών, επηρεάζοντας αναπόφευκτα και τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Αυτό, σε συνδυασμό με τις ασθενέστερες εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος (iron ore) από τη Βραζιλία το Δεκέμβριο, ώθησε τις τιμές των ναύλων για όλα τα μεγέθη πλοίων σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα για αυτή την εποχή του έτους, πολύ χαμηλότερα από αυτά που είχαν προβλεφθεί.

Περιορισμένοι παράγοντες που θα μπορούσαν να ανεβάσουν τις τιμές

Κοιτώντας μπροστά, υπάρχουν περιορισμένοι παράγοντες που θα μπορούσαν να ανεβάσουν τις τιμές σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, εξαιρώντας πιθανές διαταραχές που σχετίζονται με τις καιρικές συνθήκες.

Αν σκεφτούμε πως κατά το πρώτο τρίμηνο ο όγκος συναλλαγών είναι σχετικά χαμηλός, τυχόν απότομες αυξήσεις στους ναύλους θα εξαρτηθούν σε μεγάλο βαθμό από απρόβλεπτες καθυστερήσεις ή διαταραχές οι οποίες προκαλούνται από τις καιρικές συνθήκες.

Με την Kινέζικη Πρωτοχρονιά να πέφτει νωρίτερα φέτος, αναμένουμε μεγαλύτερη από το μέσο όρο δραστηριότητα τον Φεβρουάριο, σε αντίθεση με την τρέχουσα αγορά των futures που τιμολογεί τα ναύλα του Φεβρουαρίου χαμηλότερα από εκείνα του Ιανουαρίου.

Ελκυστική ευκαιρία εισόδου

Για τους επενδυτές, το τρέχον περιβάλλον προσφέρει την πιο ελκυστική ευκαιρία εισόδου εδώ και τουλάχιστον ένα έτος.

Οι τιμές spot αλλά και τα futures έχουν μειωθεί σημαντικά, και ενώ η ανάκαμψη εξαρτάται από ευρύτερες μακροοικονομικές βελτιώσεις – ιδιαίτερα στην Κίνα – η κατάσταση φαίνεται ευνοϊκή για εκείνους με μακροπρόθεσμη προοπτική. Μία πρώτη γεύση για τη δυναμική της αγοράς πήραμε την προηγούμενη Παρασκευή!

Screenshot

Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).

Διαβάστε επίσης:

Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 6,03 εκατ. δολάρια

Σε ρόλο… γκρίζου «Ιππότη» για τον ΟΛΘ η ζάπλουτη «τσαρίνα» Μαργκαρίτα. Το φθηνό τίμημα και η σημερινή μάχη στο ταμπλό του Χ.Α

Πανίσχυρη η ελληνική ναυτιλία στα διεθνή φόρα – Ισχυροποιείται και ανανεώνεται στο εσωτερικό