Παρά το γεγονός ότι είναι ένας μήνας με έντονη δραστηριότητα, φέτος, ο Νοέμβριος αποδεικνύεται ιδιαίτερα αδύναμος για τα μεγάλα φορτηγά πλοία, capesize, επισημαίνει σε άρθρο του ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.

Αν και στο πρώτο δεκαπενθήμερο τα ναύλα είναι παραδοσιακά χαμηλά, μέχρι στιγμής, οι ναυλωτές δεν δείχνουν να επείγονται να καλύψουν τις ημερομηνίες μέχρι το τέλος του έτους, κάτι που αντικατοπτρίζεται στις χαμηλές τιμές στη spot αγορά.

1

Ωστόσο, από την Τρίτη μέχρι σήμερα, η spot τιμή στα ναύλα των Capes έχει αυξηθεί σχεδόν 50%, από τα 9.057 την Τρίτη στα 13.373 δολάρια την Παρασκευή.

Κοιτώντας μπροστά, με τους επόμενους έξι μήνες να τιμολογούνται στα περίπου 7.500 δολάρια την ημέρα, τα futures στα Capes ήδη προεξοφλούν μία προβληματική αγορά, υποστηρίζει ο κ. Σοφιός.

Αυτή η υπερβολική προσοχή και συγκράτηση των τιμών στα συμβόλαια ναύλων μελλοντικής εκπλήρωσης (freight futures) αντανακλά και τις θύμισες από την ιστορική πτώση των ναύλων που κράτησε για μήνες το 2015-2016, καθώς και την έλλειψη των καταλυτών εκείνων που θα μπορούσαν άμεσα να αυξήσουν τη ζήτηση στο dry bulk.

Η Κίνα, το πιο σημαντικό κέντρο ζήτησης ξηρού φορτίου, συνεχίζει να βιώνει μια πολύ εύθραυστη φάση ανάκαμψης, ενώ ο υπόλοιπος κόσμος, που είχε παράσχει ουσιαστική υποστήριξη τα τελευταία δύο χρόνια, αυτή τη στιγμή είναι αντιμέτωπος με μια ραγδαία επιβράδυνση της οικονομίας, κάτι το οποίο ασφαλώς μεταφράζεται σε χαμηλή ζήτηση για προϊόντα κι εμπορεύματα ξηρού φορτίου.

Αν και είναι δύσκολο να διαμορφωθεί ένα ανοδικό σενάριο για την αγορά με βάση τα τρέχοντα δεδομένα, πιστεύουμε ότι αυτό το επίπεδο τιμών στα futures έχει ήδη ενσωματώσει ένα μεγάλο μέρος των αρνητικών προοπτικών και συνεπώς παρέχει ένα ελκυστικό επίπεδο τιμών για όσους έχουν μια αντίθετη άποψη.

Σημαντικό εμπόδιο η πολιτική για τον Covid στην Κίνα

Το σκωτσέζικο ντους σε ότι σχετίζεται με τις εξελίξεις του Covid στην Κίνα παραμένει στο επίκεντρο των αγορών εμπορευμάτων.

Από τη μια πλευρά, κάποια χαλάρωση των σκληρών πολιτικών φαίνεται να είναι το πρώτο βήμα προς ένα ευρύτερο άνοιγμα. Από την άλλη όμως, οι ειδήσεις για κρούσματα και lockdowns είναι σχεδόν καθημερινό φαινόμενο. Η αβεβαιότητα που δημιουργεί  ένα τέτοιο περιβάλλον είναι εμφανής στην υψηλή μεταβλητότητα που βιώνουν οι παγκόσμιες αγορές τον τελευταίο καιρό.

Για τη ναυτιλία, που επηρεάζεται πολύ από όσα συμβαίνουν στην Κίνα, αυτό το περιβάλλον είναι επίσης μη εποικοδομητικό, εκτιμά ο κ. Σοφιός.

Πράγματι, για μια ουσιαστική ανάκαμψη του τομέα των ακινήτων της Κίνας, η κατάσταση και οι προοπτικές του Covid πρέπει να βελτιωθούν και κάποια βεβαιότητα για το μέλλον στη ζήτηση στέγης πρέπει να παγιωθεί.

Το πότε θα πραγματοποιηθεί ένα τέτοιο «pivot» έχει συζητηθεί πολύ μεταξύ των αναλυτών που επικεντρώνονται στην Κίνα και, μέχρι στιγμής, η κοινή γραμμή είναι ότι μια τέτοια ανάκαμψη μπορεί να συμβεί στις αρχές της άνοιξης.

Η εταιρεία Breakwave Advisors, με έδρα τη Νέα Υόρκη, προσφέρει υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων στους τομείς της ναυτιλίας και των εμπορευμάτων. Έχει δημιουργήσει και διαχειρίζεται το Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και το Breakwave Sea Decarbonization Tech ETF (NYSE: BSEA).

Διαβάστε ακόμη:

Castor Maritime (Πέτρος Παναγιωτίδης): Έσοδα 84,9 εκατ. δολαρίων στο 9μηνο

Ναυπηγείο Ελευσίνας: Του εφοπλιστή Πέτρου Παππά το πρώτο πλοίο που κατέπλευσε για επισκευές