• Ναυτιλία

    Θάνος Σοφιός (Breakwave Advisors): Mείωση της μεταβλητότητας στις spot τιμές των capesize

    • NewsRoom
    Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors

    Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors


    Το τελευταίο δεκαπενθήμερο δεν έχουν σημειωθεί ιδιαίτερες αλλαγές, με τον δείκτη των spot τιμών στα Capesize να κινείται κοντά στις 25.000 δολάρια και με την καμπύλη των futures σε ευθυγράμμιση με τις spot τιμές, επισημαίνει ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.

    Kαι προσθέτει ότι, για μία τόσο ευμετάβλητη αγορά όπως η αγορά των Capesize φορτηγών πλοίων, αυτή η έλλειψη μεταβλητότητας είναι αρκετά ασυνήθιστη. Φαίνεται όμως ότι τα τρέχοντα επίπεδα στα ναύλα είναι ικανοποιητικά τόσο για τους αγοραστές όσο και για τους πωλητές.

    Κοιτώντας το υπόλοιπο του καλοκαιριού, πιστεύουμε ότι είμαστε σε μία περίοδο που θυμίζει ηρεμία πριν από την καταιγίδα. Περιμένουμε μία σταδιακή επιδείνωση στη ζήτηση για μεταφορά φορτίων σιδηρομεταλλεύματος και βωξίτη, δύο από τα σημαντικότερα commodities που επηρεάζουν τη ζήτηση για πλοία Capesize.

    Το σιδηρομετάλλευμα είναι σε υπερπροσφορά ενώ οι πτωτικές τιμές του δεν δίνουν κίνητρο στους παραγωγούς να εξάγουν περισσότερο. Οι εξαγωγές βωξίτη από τη Δυτική Αφρική αναμένεται να μειωθούν σύντομα λόγω του καιρού, καθώς η εποχή των βροχών επηρεάζει τις μεταφορές στην ενδοχώρα. Ο παραπάνω συνδυασμός αναμένεται να επηρεάσει αρνητικά τη ζήτηση πλοίων για μεταφορές τους επόμενους μήνες.

    Παρόλο που οι προσδοκίες παραμένουν υψηλές στον χώρο της ναυτιλίας, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τελικά η ζήτηση και η προσφορά πλοίων είναι οι δύο παράγοντες που διαμορφώνουν τα έσοδα, και όχι το συναίσθημα της αγοράς. Οι τρέχουσες προσδοκίες, έτσι όπως υποδηλώνονται από τις τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων, είναι αρκετά υψηλές και, σε κάποιες περιπτώσεις, προβλέπουν αποδόσεις που δεν υπήρχαν ούτε στα υψηλά επίπεδα του ναυτιλιακού κύκλου κατά τη δεκαετία του 2000.

    Βέβαια παρόμοιες ελπίδες συναντάμε και έξω από το χώρο την ναυτιλίας, ειδικότερα σε τομείς που επικεντρώνονται στα εμπορεύματα (commodities), καθώς ο δυτικός κόσμος φαίνεται να αναμένει έλλειψη πρώτων υλών, σε πλήρη αντίθεση με την αγορά της Κίνας που δεν αντιδρά ιδιαίτερα στο εμπόριο των commodities.

    Η ναυτιλία στηρίζεται, και θα συνεχίζει να στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην Κίνα και ως εκ τούτου απαιτείται σημαντική πρόοδος στην κινέζικη οικονομία πριν από μια ουσιαστική και μακροχρόνια ανάκαμψη.

    Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).

    Διαβάστε επίσης: 

    Γιώργος Προκοπίου (Dynagas LNG Partners): Aύξηση κερδών στο πρώτο τρίμηνο και πρόωρη αποπληρωμή δανείου

    Carnival: Κέρδη 92 εκατ. δολαρίων 

    Lomar Shipping (Οικογένεια Λογοθέτη): Μέσα σε μια δεκαετία, αγόρασε 150 πλοία κοντέινερ και πούλησε τα 100!

     



    ΣΧΟΛΙΑ