ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Παρόλα αυτά, τα spot ναύλα παραμένουν κολλημένα σε ένα στενό εύρος χωρίς να έχει ακόμη αποσαφηνιστεί ο καταλύτης εκείνος που θα τα σπρώξει προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, προσθέτει.
Από τη μια πλευρά, ο επερχόμενος χειμώνας θα δημιουργήσει καθυστερήσεις, πιέζοντας την αγορά και υποστηρίζοντας υψηλότερα ναύλα, αφού θα περιοριστεί η προσφορά διαθέσιμων πλοίων. Από την άλλη, οι οικονομικές εξελίξεις είναι δυσμενείς για το παγκόσμιο εμπόριο, με πολλές κόκκινες σημαίες να κάνουν την εμφάνισή τους παντού στον κόσμο.
Οποιαδήποτε απότομη αύξηση των ναύλων μπορεί να έχει σύντομο τέλος σε ένα τέτοιο περιβάλλον αλλά ταυτόχρονα, είναι πολύ πιθανό να ωθήσει τα futures σε πολύ υψηλότερα επίπεδα, λόγω της τρέχουσας έντονης φοράς της καμπύλης τους προς τα κάτω (τα futures αυτήν την περίοδο «προβλέπουν» περαιτέρω πτώση στα ναύλα τους επόμενους μήνες – highly backwardated futures curve), αναφέρει ο κ. Σοφιός.
Η διάθεση για ρίσκο είναι εξαιρετικά μικρή και ως εκ τούτου, η καμπύλη των futures προμηνύει δύσκολες συνθήκες για τα ναύλα ξηρού φορτίου βραχυ/μεσοπρόθεσμα. Πρόκειται για μια μάχη, ανάμεσα στις ελκυστικά χαμηλές τιμές των futures και μιας αρκετά αδύναμης μακροοικονομικής εικόνας, η οποία θα διαμορφώσει τις προοπτικές στην αγορά των ναύλων.
Καθώς πλησιάζουμε προς το τέλος του έτους, η οικονομία της Κίνας παραμένει σε καθεστώς αναταραχής, ειδικά στον πολύ σημαντικό τομέα ακινήτων που αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ένα τέταρτο της οικονομικής δραστηριότητας.
Αφήσαμε τα χειρότερα πίσω μας, και υπάρχει πιθανότητα ανάκαμψης σε αυτό το μέρος του κόσμου;
Για όσους πιστεύουν σε ένα τέτοιο σενάριο, η αγορά ξηρού φορτίου προσφέρει ένα ελκυστικό ισοζύγιο κινδύνου/ανταμοιβής, ειδικά αν πάρουμε ως δεδομένη τη φθίνουσα προσφορά διαθέσιμων πλοίων τα επόμενα χρόνια.
Τα ισχυρά νούμερα στην οικονομία της Κίνας για το μήνα Σεπτέμβριο δείχνουν κάποια ανάκαμψη, αλλά είναι βιώσιμη;
Ο Σεπτέμβριος κατέληξε να είναι ένας πολύ δυνατός μήνας για τις εισαγωγές ξηρού φορτίου στην Κίνα. Μάλιστα, ήταν ο τέταρτος δυνατότερος μήνας που έχει καταγραφεί, αναφορικά με τις συνολικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα στη χώρα.
Για την αγορά ξηρού φορτίου, και δεδομένης της καθυστέρησης ανάμεσα στο κλείσιμο ενός πλοίου, της φόρτωσης και της παράδοσης, τόσο ισχυρά νούμερα παραπέμπουν στις τιμές των ναύλων στις αρχές του καλοκαιριού, όταν ο Baltic Dry Index ήταν περίπου στις 2.500 μονάδες (έναντι των περίπου 1.800 την τρέχουσα περίοδο).
Φυσικά το ερώτημα είναι αν πρόκειται για ένα μεμονωμένο περιστατικό ή τη σταδιακή στροφή προς ισχυρότερη αύξηση της ζήτησης.
Το κλίμα παραμένει αρκετά απαισιόδοξο για τις βραχυπρόθεσμες οικονομικές εξελίξεις, μετά την ολοκλήρωση των αλλαγών στην ηγεσία της χώρας, ενώ υπάρχουν ελάχιστα στοιχεία για οποιαδήποτε ουσιαστική ανάκαμψη στον ζωτικό τομέα των ακινήτων της χώρας.
Δεδομένης της σημαντικής μείωσης των εισαγωγών κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, η πρόσφατη αυτή ανάκαμψη θα μπορούσε απλά να αποτελεί μια ομαλή επιστροφή στην κανονικότητα παρά μια σημαντική αύξηση στη ζήτηση για εμπορεύματα ξηρού φορτίου.
Τους επόμενους μήνες, θα παρακολουθήσουμε στενά τη δυναμική στα έργα υποδομών και τις πιθανές επιπτώσεις για τη βιομηχανία χάλυβα στην Κίνα.
Η εταιρεία Breakwave Advisors, με έδρα τη Νέα Υόρκη, προσφέρει υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων στους τομείς της ναυτιλίας και των εμπορευμάτων. Έχει δημιουργήσει και διαχειρίζεται το Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και το Breakwave Sea Decarbonization Tech ETF (NYSE: BSEA).
Διαβάστε ακόμη:
Μπαράζ αγορών bulkers από τους Έλληνες εφοπλιστές
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Καιρός: Άνοδος της θερμοκρασίας και βελτίωση του καιρού από βδομάδα
- ΠΑΣΟΚ για διαγραφή Σαμαρά: «Έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για την κυβέρνηση καθώς υπάρχουν φυγόκεντρες δυνάμεις»
- Πορεία Πολυτεχνείου: Ξεκίνησε η πορεία των Φοιτητικών Συλλόγων – Προσαγωγές από την ΕΛΑΣ
- Βοτανικός: Ανήλικη μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο μετά από κατανάλωση αλκοόλ σε νυχτερινό κέντρο