ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα ναύλα των Capesize σημείωσαν μία απότομη άνοδο, μετά την πτώση που προηγήθηκε και τα είχε οδηγήσει κοντά στις 15.000 δολάρια την ημέρα, με τον Δείκτη να κινείται σταθερά τις τελευταίες ημέρες, πάνω από τις 20.000 δολάρια, επισημαίνει σε άρθρο του ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης των ναύλων (Freight Futures – FFAs) δείχνουν μια σταδιακή πτώση στις τιμές καθώς πλησιάζουμε στο τέλος του έτους, σύμφωνα με τα ιστορικά εποχιακά πρότυπα. Επιπλέον, τα ναύλα για το ταξίδι, που έχει και μεγάλο μεταφορικό όγκο, από τη Βραζιλία προς την Ασία τιμολογείται ήδη χαμηλά.
Το τέταρτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς θα καταλήξει πιθανότατα να είναι το πιο δυνατό τρίμηνο του 2023, με το μέσο όρο στα ναύλα των Capesize να είναι πάνω από 20.000 δολάρια την ημέρα.
Ένα τέτοιο αποτέλεσμα αντανακλά κυρίως στην πιεσμένη αγορά του Ατλαντικού, που συμπτωματικά είναι και ο λόγος για τον οποίο τα ναύλα και των μικρότερων Panamax είχαν επίσης ένα εντυπωσιακό ράλι μέχρι στιγμής μέσα σε αυτό το τρίμηνο.
Ωστόσο, όπως συμβαίνει πάντα, δεν πρέπει κανείς να ενθουσιάζεται υπερβολικά για το εγγύς μέλλον, καθώς το πρώτο τρίμηνο της επόμενης χρονιάς πλησιάζει και αν δεν έχουμε σημαντικές διαταραχές που σχετίζονται με τις καιρικές συνθήκες, η ζήτηση για τη μεταφορά ξηρού φορτίου (dry bulk) μειώνεται, οδηγώντας σε χαμηλότερα ναύλα σε σχέση με τον υπόλοιπο χρόνο.
Πιστεύουμε ότι οι απαιτήσεις για spot Capesize πλοία από τη Βραζιλία, για τους πρώτους αρκετούς μήνες του 2024 θα είναι ελάχιστες, κάτι που με τη σειρά του θα έχει αρνητικές επιδράσεις στις spot τιμές για εκείνη την περίοδο, υποστηρίζει ο κ. Σοφιός.
Ωστόσο, τέτοιου είδους προβλέψεις έχουν ήδη τιμολογηθεί στην καμπύλη των futures. Tα συμβόλαια του πρώτου τριμήνου διαπραγματεύονται ήδη περισσότερο από 50% κάτω από τις spot τιμές. Tο στοιχείο της έκπληξης όμως μπορεί να είναι αμφίδρομο και έχουμε δει χαμηλές μονοψήφιες τιμές στα spot ναύλα στο παρελθόν σε τόσο αδύναμες περιόδους.
Προς το παρόν όμως, και αντίθετα με τις προβλέψεις της αγοράς, τα συμβόλαια του τέταρτου τριμήνου διευθετούνται (settle) με ένα αξιόλογο κέρδος, κάτι που δεν ήταν αναμενόμενο μέχρι και πριν από λίγους μήνες.
Μπορεί το πρώτο τρίμηνο του 2024 να μας εκπλήξει επίσης ανοδικά; Ο χρόνος θα δείξει, αλλά η μεταβλητότητα στις τιμές των ναύλων είναι αυτό που δημιουργεί τις θετικές αποδόσεις στη ναυτιλία, και θα πρέπει να έχουμε πολλές τέτοιες στιγμές τους επόμενους μήνες, καταλήγει ο κ. Σοφιός.
Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).
Διαβάστε ακόμη:
Ποντοπόρα πλοία: Συνεχίζεται η φυγή τους από την ελληνική σημαία στο 12μηνο
Propeller Club: Μεγάλη συμμετοχή στο Δείπνο για την Ημέρα των Ευχαριστιών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Castor Maritime (Πέτρος Παναγιωτίδης): Πούλησε πλοίο έναντι 19,3 εκατ. δολαρίων
- Alpha Bank: Συμφωνία με την Davidson Kempner για τιτλοποιήσεις αξίας 1,1 δισ.
- Centrofin (Δημήτρης Προκοπίου): Παρήγγειλε έξι πλοία kamsarmax
- Σπύρος Πρωτοψάλτης: Πάνω από 8.000 οι επιβεβαιωμένες προσλήψεις από τις «Ημέρες Καριέρας»