ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Το ισχυρότερο πρώτο τρίμηνο των τελευταίων 14 ετών, για τα μεγάλα φορτηγά Capesize πλοία, βρίσκεται πια πίσω μας και τα ναύλα του ξηρού φορτίου έχουν πλέον πλησιάσει τις συνηθισμένες για αυτή την εποχή του έτους τιμές, με τον Baltic Dry Index (BDI) να βρίσκεται περίπου 15% πάνω από τον επταετή μέσο όρο του.
Ωστόσο, οι προσδοκίες παραμένουν υψηλές, με την καμπύλη των freight futures (συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης στην τιμή των ναύλων) να παραμένει σε “contango” (δηλαδή, οι τιμές των futures βρίσκονται υψηλότερα από τις τρέχουσες τιμές spot), ειδικότερα για τα πιο ευμετάβλητα Capesize πλοία, κάτι το οποίο παρατηρούμε να συμβαίνει εδώ και μήνες.
Βέβαια, οι προσδοκίες αυτές, έτσι όπως αποτυπώνονται στην καμπύλη των futures, έχουν μειωθεί σημαντικά σε σχέση με τις ακραίες τιμές του Μαρτίου, καθώς η πραγματικότητα σταδιακά επανέρχεται.
Ως αποτέλεσμα, βλέπουμε τις τιμές στα freight futures του δεύτερου τριμήνου να τείνουν προς τα 20.000 δολάρια την ημέρα σε σχέση με τα περίπου 35.000 δολάρια που αρχικά προέβλεπαν.
«Πιστεύουμε πως το μοτίβο της αρχικά υψηλότερης τιμολόγησης των futures και των τελικά χαμηλότερων τελικών διακανονισμών (settlements) θα παραμείνει και στο τρίτο τρίμηνο, δεδομένης της πιο χαλαρής ισορροπίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης κατά τους καλοκαιρινούς μήνες», υποστηρίζει ο κ. Σοφιός.
Οι υψηλές, σε επίπεδα ρεκόρ, τιμές που παρατηρούμε στις αγοραπωλησίες των πλοίων δημιουργούν μία ευρύτερη αισιοδοξία για τη μελλοντική πορεία της αγοράς και αυτός είναι, κατά την άποψή μας, ο κύριος λόγος και για τις υψηλές τιμές στα freight futures.
Σε αντίθεση με προηγούμενες φορές που παρατηρούσαμε άνοδο στις τιμές των futures, τώρα, η περιρρέουσα θετική ατμόσφαιρα είναι η βασική κινητήρια δύναμη πίσω από την ανοδική αγορά και η αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων συμβάλει σημαντικά στη συνολική αισιοδοξία γύρω από το ξηρού φορτίου.
Παρόλα αυτά, καθώς τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης (freight futures) λήγουν και διακανονίζονται σε τιμές χαμηλότερες από αυτές στις οποίες είχαν αγοραστεί, και οι ζημιές συσσωρεύονται, είναι η πραγματικότητα των χρηματικών ροών η οποία τελικά θα επιβάλει την αλλαγή και θα επαναφέρει τις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων πιο κοντά στις, προσαρμοσμένες στον κίνδυνο, ιστορικά αναμενόμενες αποδόσεις.
Καθώς το καλοκαίρι εξελίσσεται, αναμένουμε να υπάρξουν ευκαιρίες για νέες τοποθετήσεις στην αγορά μόλις η τιμολόγηση των ναύλων ευθυγραμμιστεί με την πραγματικότητα της υποκείμενης ζήτησης για μεταφορές.
Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).
Διαβάστε επίσης:
Τσικαλάκης (ΠΝΟ): Απεργία στο Ωκεανογραφικό “Αιγαίο”
Danaos (Γιάννης Κούστας): Ναυπηγεί 14 νεότευκτα κοντέινερ και εξασφάλισε έσοδα 2,5 δισ. δολάρια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα