Η έναρξη του νέου έτους οδήγησε σε γεωπολιτικά γεγονότα που έχουν σημαντικές επιπτώσεις στα ναύλα μεταφοράς του αργού πετρελαίου αλλά και στις τιμές του, επισημαίνει σε άρθρο του ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.

Ιδιαίτερα, το πρόσφατο κλείσιμο του πετρελαϊκού κοιτάσματος Sharara της Λιβύης που παράγει περίπου 300.000 βαρέλια την ημέρα, έχει προκαλέσει μία παραπάνω αβεβαιότητα στην αλυσίδα εφοδιασμού αργού πετρελαίου ασκώντας ανοδική πίεση στις τιμές του.

Ταυτόχρονα, η Μέση Ανατολή είναι αντιμέτωπη με μία επισφαλή κατάσταση που χαρακτηρίζεται από τις πολυάριθμες πλέον και ευρέως γνωστές επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.

Αν και έχουν γραφτεί και ακόμη γράφονται πολλές αναλύσεις για τις εκτροπές των πλοίων γύρω από την Αφρική και τις σχετικές αλλαγές στο “tonne-mile demand” που είναι αποτέλεσμα της μεγαλύτερης απόστασης που έχουν να διανύσουν τα πλοία, η πραγματικότητα είναι ότι οποιαδήποτε διαταραχή στη ναυτιλία αποτελεί θετική εξέλιξη για τα ναύλα.

Το συναίσθημα, και έτσι όπως αυτό διαχέεται στην αγορά, παίζει σημαντικό ρόλο όσον αφορά στις τιμές των ναύλων των τάνκερ και ως εκ τούτου η διαδρομή των πολύ μεγάλων δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου (Very Large Crude Carriers – VLCCs) από τη Μέση Ανατολή προς την Κίνα επίσης παρουσίασε ανοδική τάση, ενώ παρόμοια αισιοδοξία εμφανίστηκε και στην αγορά του Ατλαντικού για τη διαδρομή από τη Δυτική Αφρική προς την Κίνα.

Κοιτάζοντας το μέλλον, επισημαίνει ο κ. Σοφιός, η πορεία των ναύλων στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου θα εξαρτηθεί πλέον από το πως θα εξελιχθούν τα πράγματα το Φεβρουάριο.

Καθώς οι ναυλωτές ήδη βάζουν πλώρη για τις μεταφορές που θα γίνουν στις αρχές Φεβρουαρίου, η κατεύθυνση της αγοράς θα επηρεάζεται αναμφίβολα από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα: Η κλιμάκωση της έντασης στην περιοχή, μετά τις πρόσφατες αεροπορικές επιδρομές στην Υεμένη, εγείρει ανησυχίες για το αν θα υπάρξει επαρκής στόλος δεξαμενόπλοιων για τους ναυλωτές να διεξάγουν τις δραστηριότητές τους.

Δεν υπάρχει τίποτα πιο σημαντικό στο εμπόριο αργού πετρελαίου από την ασφάλεια των φορτίων – να υπάρχουν δηλαδή διαθέσιμα φορτία πετρελαίου – αλλά και από τη διαθεσιμότητα των δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά του πετρελαίου, σε τέτοιες περιόδους υψηλής αβεβαιότητας.

Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).

Διαβάστε ακόμη:

Ο ευπατρίδης Άρης Θεοδωρίδης: Το «προσφυγάκι» που σπούδασε ναυπηγός και έγινε εφοπλιστής και Μεγάλος Ευεργέτης

Πέτρος Παναγιωτίδης: Πούλησε ακόμα τρία πλοία και είχε κέρδος 48 εκατ. δολάρια!

Clarksons: Με Προκοπίου, Οικονόμου, Μαρινάκη, Φράγκου, στα 18 δισ. δολ. οι επενδύσεις των εφοπλιστών σε νεότευκτα