ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Με τα ναύλα να επιστρέφουν στο ιστορικό εύρος τους, γι’ αυτή την εποχή του έτους, και τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης (Freight Futures – FFAs) να παραμένουν αρκετά αισιόδοξα για τις προοπτικές της αγοράς ξηρού φορτίου, η προσοχή τώρα στρέφεται στην επόμενη ουσιαστική κίνηση της spot αγοράς, η οποία, ειδικά στον τομέα των Capesize, φαίνεται να έχει υποστήριξη, επισημαίνει σε άρθρο του ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.
Προς το παρόν, δεν αναμένουμε κάποια σημαντική κίνηση προς οποιαδήποτε κατεύθυνση. Είναι ακόμη νωρίς μέσα στη χρονιά, το μακροοικονομικό περιβάλλον παραμένει γεμάτο προκλήσεις, ο γενικός κίνδυνος έχει αυξηθεί και οι τιμές των εμπορευμάτων βλέπουν μεγάλες διακυμάνσεις λόγω ευρύτερων οικονομικών κινδύνων.
Ωστόσο, το σκηνικό παραμένει αρκετά υποστηρικτικό για την αγορά ξηρού φορτίου. Χωρίς μία σημαντική παγκόσμια οικονομική κρίση, κάτι που στις μέρες μας φαίνεται να είναι μόλις ένα πρωτοσέλιδο μακριά, βλέπουμε να συνεχίζεται η ισχυρή ζήτηση για εμπορεύματα ξηρού φορτίου, με οδηγό μια κινεζική οικονομία που βρίσκεται σε σταδιακή ανάκαμψη και με πολλά περιθώρια να καλύψει τις περσινές απώλειες, εκτιμά ο κ. Σοφιός.
Η καμπύλη των futures παραμένει σε contango (οι τιμές στα ναύλα τους επόμενους μήνες είναι υψηλότερες από τις τρέχουσες) αλλά διαμορφώνεται πιο επίπεδη απ’ ότι ήταν, αφήνοντας περιθώρια για πιθανά κέρδη εάν όντως συμβεί ένα τέτοιο σενάριο.
Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, η υπομονή είναι αρετή, και αν και παραμένουμε αισιόδοξοι για την εξέλιξη των ναύλων, θα περιμέναμε μερικές ακόμη εβδομάδες έτσι ώστε να υπάρξει ένα ξεκάθαρο μήνυμα από τους διάφορους εξωτερικούς παράγοντες που επηρεάζουν τις παγκόσμιες αγορές πριν διατυπώσουμε ξανά την ανοδική μας άποψη (bullish view), χωρίς απαραίτητα να έχουμε πτωτική στάση για τις υπάρχουσες θέσεις στην αγορά.
Η αναπλήρωση των αποθεμάτων θα βοηθήσει τις κινεζικές εισαγωγές ξηρού φορτίου
Τα δύο κύρια προϊόντα, που έχουν το σημαντικότερο αντίκτυπο στους όγκους ξηρού φορτίου, φαίνονται έτοιμα να αναπληρώσουν τα αποθέματά τους, μετά από μήνες σχετικής ησυχίας.
Τα αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα παραμένουν χαμηλά έναντι της αναμενόμενης κατανάλωσης, ενώ οι κινεζικές εισαγωγές άνθρακα θα συνεχίζουν να επωφελούνται από την εφαρμογή μηδενικών δασμών για το υπόλοιπο του έτους.
Αν και η παραγωγή χάλυβα έχει ανακάμψει στην Κίνα, παραμένουν σημαντικά περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης. Παράλληλα, οι εξαγωγές σιδηρομεταλεύματος, που είναι η βασική πρώτη ύλη για την παραγωγή χάλυβα, από τη Βραζιλία, θα αρχίσουν να αυξάνονται καθώς η περίοδος των βροχών σε αυτή τη μεγάλη χώρα της Νοτίου Αμερικής φτάνει στο τέλος της.
Η εμπορική επανεκκίνηση της Κίνας θα χρειαστεί μεγαλύτερο χρονικό διάστημα αλλά αυτό είναι καλό για την ναυτιλία ξηρού φορτίου.
Με την αύξηση της προσφοράς πλοίων να παραμένει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, η χρήση του στόλου (fleet utilization) θα συνεχίσει να αυξάνεται σταθερά, ασκώντας ανοδική πίεση στα ναύλα και παρέχοντας τη δυνατότητα για έντονες κινήσεις προς τα πάνω, παρόμοιες με αυτές που βιώσαμε τα προηγούμενα χρόνια, αναφέρει ο κ. Σοφιός.
Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Sea Decarbonization Tech ETF (NYSE: BSEA).
Διαβάστε ακόμη:
Λυκιαρδόπουλος, Οικονόμου, Χανδρής: Ενισχύουν τους στόλους τους με νέα πλοία
ΟΛΠ Α.Ε.: Στα €52,9 εκατ. τα κέρδη μετά φόρων, αυξημένα κατά 43,9%
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σωκράτης Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να γίνει και θεσμικά η αξιωματική αντιπολίτευση της χώρας
- Υπουργικό Συμβούλίο: Υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη – Η ατζέντα της Δευτέρας
- Ζελένσκι: Η ένταξη στο ΝΑΤΟ είναι «εφικτή»
- Μελόνι: Τα σημεία εκκίνησής μας είναι διαφορετικά, πρέπει να συναντηθούμε στα μισά του δρόμου