Καθώς η δραστηριότητα στην αγορά ξηρού φορτίου επανέρχεται μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων, οι traders έρχονται αντιμέτωποι με την αναμενόμενη εποχική επιβράδυνση και, κατά συνέπεια, την πτώση των ναύλων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, επισημαίνει σε άρθρο του ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.

Η spot αγορά στα ναύλα επηρεάζει ακούσια τις προσδοκίες, τα futures πιέζονται και ουσιαστικά ωθούν την καμπύλη σε ένα contango (υψηλότερες τιμές ναύλων στο δεύτερο και τρίτο τρίμηνο σε σύγκριση με σήμερα) σηματοδοτώντας μία αισιοδοξία για τις προοπτικές στις εισαγωγές της Κίνας, μόλις τελειώσει ο χειμώνας στο βόρειο ημισφαίριο.

Όπως έχουμε ξαναπεί, αναμένουμε επίσης καλύτερη δραστηριότητα στην αγορά spot την άνοιξη, καθώς το κύμα εξάπλωσης του Covid στην Κίνα θα υποχωρήσει, τα σημαντικά πακέτα στήριξης της οικονομίας που έχουν αναγγελθεί θα μετουσιωθούν σε επενδύσεις υποδομών και οι καταναλωτές στην Κίνα θα χρησιμοποιήσουν μέρος των σημαντικών αποταμιεύσεων που έχουν συγκεντρώσει τα τελευταία δύο έτη, όταν οι πολιτικές Covid είχαν περιορίσει τη δυνατότητα δαπάνης, ειδικά στον τομέα των ακινήτων, υποστηρίζει ο κ. Σοφιός.

Τα ναύλα είναι μια κατηγορία επένδυσης που χαρακτηρίζεται από έντονη μεταβλητότητα, επομένως οι σταθερές αυξήσεις ή μειώσεις στις τιμές τους είναι σπάνιες. Ωστόσο, αναμένουμε ένα περιβάλλον υψηλότερων χαμηλών και υψηλότερων υψηλών τιμών καθώς προχωρά το έτος, και, αν και οι μέσοι όροι θα καθοριστούν τελικά από τις ακραίες τιμές, συνολικά, η ευκαιρία που ανοίγεται στην αγορά ξηρού φορτίου εξακολουθεί να είναι ευνοϊκή για αυτούς που είναι πρόθυμοι να δουν πέραν των καθημερινών διακυμάνσεων, κάτι που ήταν πάντα ο κανόνας για αυτήν την αγορά.

H πρόωρη Κινέζικη Πρωτοχρονιά και οι χαλαροί έλεγχοι για τον Covid θα διαμορφώσουν τη βραχυπρόθεσμη κατεύθυνση της οικονομικής δραστηριότητας

Οι επόμενες δύο εβδομάδες λογικά θα επηρεασθούν από τη συνήθη επιβράδυνση της δραστηριότητας στην Κίνα. Η Κινέζικη Πρωτοχρονιά που είναι φέτος νωρίς (22 Ιανουαρίου) σε συνδυασμό με τις συνεχιζόμενες λοιμώξεις Covid, εξακολουθούν να περιορίζουν την ικανότητα εξόδου της χώρας από την πολυετή ταλαιπωρία στην οικονομική ανάπτυξη.

Ωστόσο, την ερχόμενη άνοιξη, περιμένουμε να αντιστραφεί η κατάσταση. Όλα συνηγορούν σε μια σημαντική ώθηση στην οικονομία με τρόπο πολύ παρόμοιο με αυτό που πρόσφατα συνέβη στο Δυτικό κόσμο τους μήνες μετά το άνοιγμα των οικονομιών.

Σε μια χώρα όπου οι επενδύσεις σε ακίνητα και υποδομές εξακολουθούν να κυριαρχούν στην οικονομική δραστηριότητα, οι βιομηχανίες που πιθανότατα θα ωφεληθούν από μια τέτοια επανέναρξη της οικονομίας σίγουρα θα είναι σχετικές με τη ζήτηση για χάλυβα και συνεπώς και της πρώτης ύλης για την παραγωγή του που είναι το σιδηρομετάλλευμα (iron ore). Σε αυτό το σενάριο, αναμένουμε τις εισαγωγές για σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα (coal) να αυξηθούν, ωφελώντας τη ναυτιλία ξηρού φορτίου πέρα και πάνω από τις τρέχουσες προσδοκίες για το υπόλοιπο του έτους.

Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι η κινεζική οικονομία έχει ξεπεράσει το κατώφλι της επανόδου της και η ταχύτητα και η ένταση αυτής της ανοδικής πορείας θα καθοριστεί από την προθυμία της κεντρικής κυβέρνησης να ανεχτεί τις σχετικές πληθωριστικές πιέσεις, παρόμοιες με αυτές που βιώνουμε στο δυτικό κόσμο.

Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Sea Decarbonization Tech ETF (NYSE: BSEA).

Διαβάστε επίσης:

Παρατείνεται η πρόσκληση για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου

Ναυπηγεία Σύρου: Εγκαινιάστηκε το Aegean Neorion Innovation Center