ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η τρίτη εβδομάδα του Οκτωβρίου έκλεισε με σημάδια ενίσχυσης του κλίματος στην αγορά για τους πλοιοκτήτες των μεγάλων tankers μεταφοράς αργού πετρελαίου (VLCC), τόσο στην ανατολή όσο και στη δύση, καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις στη Μέση Ανατολή επέμειναν, παρά την υποχώρηση των τιμών του εμπορεύματος, επισημαίνει ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.
Νωρίτερα μέσα στο μήνα, η γεωπολιτική αναταραχή είχε μετατοπίσει τη δυναμική της αγοράς, με αποτέλεσμα πολλοί από τους πλοιοκτήτες να διστάζουν να προσφέρουν φορτία, γεγονός που μείωσε τη διαθέσιμη χωρητικότητα και ανέβασε τις spot τιμές.
Τα ναύλα από τη Μέση Ανατολή προς την Κίνα εμφανίζουν πλέον μία καλύτερη προοπτική για το υπόλοιπο του Οκτωβρίου σκαρφαλώνοντας κατά περίπου 5% πάνω από τα επίπεδα του προηγούμενου μήνα, παρά τις συνεχιζόμενες αφίξεις σύγχρονων πλοίων.
Στη Δυτική Αφρική, επίσης παρατηρήθηκε ανάκαμψη των τιμών των ναύλων για τα VLCCs, ιδίως προς το τέλος της εβδομάδας, με αφορμή την αναζωπύρωση της ζήτησης για φορτία προς την Ινδία και το Ηνωμένο Βασίλειο ή την Ευρώπη. Αυτή η ανάκαμψη οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο κλίμα της αγοράς, με τους πλοιοκτήτες να επιθυμούν να κλείσουν το έτος με θετικό πρόσημο.
Κοιτώντας μπροστά, οι πλοιοκτήτες των VLCCs φαίνεται να είναι καλά τοποθετημένοι για όλο το τέταρτο τρίμηνο, με τη δραστηριότητα στον Ατλαντικό να δείχνει σημάδια ανάπτυξης.
Η πρόσφατη ανακοίνωση της Petrobras να μεγιστοποιήσει την παραγωγή πετρελαίου, σε συνδυασμό με τις διακυμάνσεις των τιμών του μαύρου χρυσού, έδωσε μία περαιτέρω ώθηση στο θετικό κλίμα.
Στην πολυπλοκότητα της αγοράς συμβάλλουν και οι ανανεωμένες κυρώσεις των ΗΠΑ κατά του Ιράν, οι οποίες θα μπορούσαν να περιορίσουν τις ροές αργού πετρελαίου προς την Κίνα και να αυξήσουν το κόστος μεταφοράς.
Αυτή η κατάσταση ενδέχεται να αναγκάσει τα ανεξάρτητα διυλιστήρια της Κίνας, που είναι οι μεγαλύτεροι αγοραστές αργού πετρελαίου από το Ιράν, να αναζητήσουν εναλλακτικές πηγές εφοδιασμού, ιδίως εάν οι εντάσεις μεταξύ του Ιράν και του Ισραήλ κλιμακωθούν περαιτέρω.
Ένα τέτοιο σενάριο θα μπορούσε να δημιουργήσει παρατεταμένη αβεβαιότητα στην αγορά, ασκώντας δυνητικά ανοδικές πιέσεις στις τιμές των ναύλων.
Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).
Διαβάστε επίσης:
Στέφανος Γκίκας: Το Λιμάνι του Λαυρίου, περνά σε μία νέα πορεία ανάπτυξης και αναβάθμισης
Στον ψηφιακό της μετασχηματισμό επενδύει η ΟΛΘ Α.Ε.
Γιάννης Δράγνης: Η Goldenport εισέρχεται στην αγορά OSV – Συμμετέχει σε εταιρεία με στόλο 24 πλοίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Οι πέντε βασικές προτεραιότητες του ΥΠΕΘΟ για το 2025
- Χρηματιστήριο Αθηνών: Θετικό το αφήγημα και για το 2025, σύμφωνα με τους αναλυτές
- Τέλη κυκλοφορίας: Μέχρι 31 Δεκεμβρίου η πληρωμή – Δεν θα δοθεί παράταση δηλώνουν από το υπουργείο Οικονομικών
- Όλγα Κεφαλογιάννη: Νέα χρονιά ρεκόρ το 2024 για τον ελληνικό τουρισμό – Τα έσοδα αναμένεται να ξεπεράσουν τα 20 δισ. ευρώ