Καθώς στις τιμές των ναύλων το κάθε νέο ρεκόρ καταρρίπτει το προηγούμενο, το αίσθημα που κυριαρχεί στην αγορά ξηρού φορτίου είναι ολοένα και καλύτερο, επισημαίνει σε άρθρο του ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.

Με το μέσο όρο στα ναύλα των μεγάλων φορτηγών πλοίων Capesize τον Φεβρουάριο να ξεπερνά τις 21.000 δολάρια την ημέρα, οι συμμετέχοντες στην αγορά παραμένουν εξαιρετικά αισιόδοξοι για το πως θα εξελιχθεί όλη η χρονιά. Και σωστά: εάν ο πιο αδύναμος μήνας του χρόνου καταφέρνει να είναι τόσο δυνατός, το υπόλοιπο της χρονιάς θα πρέπει να δει τα ναύλα σε επίπεδα αρκετά πιο υψηλά από αυτό.

Αυτή η λογική σκέψη ακούγεται βάσιμη, όσο οι παράγοντες που μας έφεραν έως εδώ παραμένουν σε ισχύ. Τα γεωπολιτικά και ο καιρός είναι δύο παράγοντες που επηρεάζουν πολύ τη ναυτιλία αλλά είναι επίσης και εξαιρετικά απρόβλεπτοι.

Μέχρι στιγμής, ο τομέας του dry bulk στοιχηματίζει στη συνέχεια της μη εύρυθμης ναυσιπλοΐας, ειδικά στα δύο κύρια κανάλια (Σουέζ και Παναμά), καθώς και στις δυσκολίες που παρατηρούνται γύρω από τα λιμάνια και τις εγκαταστάσεις παραγωγής λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Το αίσθημα είναι ιδιαίτερα θετικό, όχι μόνο στην αγορά των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης των ναύλων (freight futures) αλλά και στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων, με συναλλαγές που πραγματοποιούνται σε τιμές που δεν είχαμε δει για δεκαετίες.

Εάν κάποιος αναγάγει τις τιμές αγοροπωλησιών των μεταχειρισμένων πλοίων σε αναμενόμενα ναύλα, ένας νέος ανοδικός κύκλος στη dry bulk ναυτιλία είναι μπροστά μας.

Υποστηρίζεται μία τέτοια πρόβλεψη από τα ουσιαστικά χαρακτηριστικά και δεδομένα της αγοράς; Η αύξηση της ζήτησης για εμπορεύματα ξηρού φορτίου από την Κίνα φαίνεται σχετικά αδύναμη σε σύγκριση με το παρελθόν, ο παγκόσμιος στόλος ξηρού φορτίου θα αυξηθεί κατά περίπου 3% φέτος και η ισορροπία της αγοράς (ζήτηση/προσφορά) φαίνεται στην καλύτερη περίπτωση αμετάβλητη.

Παρόλα αυτά, οι προσδοκίες για τα αυξανόμενα ναύλα δεν αντικατοπτρίζουν στην πραγματικότητα αυτό το μη συναρπαστικό οικονομικό περιβάλλον. Είναι μάλλον η περιορισμένη προσφορά διαθέσιμων πλοίων, έτσι όπως αυτή γίνεται αντιληπτή από τις πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις, που κάνει τους πλοιοκτήτες να παραμένουν πολύ αισιόδοξοι για τα μελλοντικά τους έσοδα από το dry bulk.

Μία πολύπλοκη κατάσταση, με διάφορους παράγοντες που δεν είναι σχετικοί με την ναυτιλία, τους οποίους δεν μπορούμε εύκολα να υπολογίσουμε στα μοντέλα μας και για αυτό το λόγο δεν είμαστε σε θέση να μοιραστούμε.

Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).

Διαβάστε ακόμη:

Capital Product Partners (Βαγγέλης Μαρινάκης): Κέρδη 81 εκατ. δολαρίων από την πώληση 4 πλοίων κοντέινερ

Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 8,76 εκατ. δολάρια

Υπόθεση Καρνέση: Αναζητείται το πρόσωπο που φιλοξένησε τον Αιγύπτιο Άρη πριν την τριπλή δολοφονία – Η αποκάλυψη που θα οδηγήσει στα κίνητρα

Πάνος Λασκαρίδης – Πέτρος Παππάς: Nέες κινήσεις στην αγορά ξηρού φορτίου