ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η ναυτιλία έχει να κάνει πολύ με την εποχικότητα και, για ακόμα μια φορά, όσοι πόνταραν σε μια αναζωογόνηση των spot ναύλων στο τέταρτο τρίμηνο έχουν μέχρι στιγμής δικαιωθεί.
Ωστόσο, καθώς οι αγορές εξακολουθούν να είναι αντιμέτωπες με ένα σκληρό παγκόσμιο μακροοικονομικό περιβάλλον σε συνδυασμό με ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο γεωπολιτικό τοπίο, είναι αναμενόμενο για τους συμμετέχοντες στην αγορά αυτή να προσέχουν ιδιαιτέρως στις προβλέψεις τους για την εξέλιξη των ναύλων.
Ευτυχώς, η διστακτικότητα αυτή οδήγησε σε σημαντική πτώση του contango στην καμπύλη των futures (η καμπύλη έγινε πιο επίπεδη, μειώθηκαν δηλ. οι τιμές στα συμβόλαια των επόμενων μηνών και έτειναν στα τρέχοντα επίπεδα του spot), που ήταν και το κύριο χαρακτηριστικό της αγοράς κατά το προηγούμενο έτος. Μια τέτοια αναδιαμόρφωση της καμπύλης των futures κάνει την αγορά πολύ πιο ελκυστική, στη σχέση κινδύνου/ανταμοιβής, για επενδυτές που πιστεύουν ότι οι επόμενοι μήνες θα είναι θετικοί για τη ναυτιλία ξηρού φορτίου.
Εμείς, παραμένουμε θετικοί για την αγορά, όπως έχουμε συζητήσει εδώ τον τελευταίο μήνα περίπου, και η πεποίθησή μας είναι κυρίως αποτέλεσμα δύο σημαντικών παραγόντων:
Πρώτον, παρά το παγκόσμιο μακροοικονομικό περιβάλλον που μόνο περίοδο ύφεσης θυμίζει, στην Κίνα η πτώση της οικονομικής δραστηριότητας είναι πραγματικότητα εδώ και καιρό. Πιστεύουμε ότι τους επόμενους μήνες θα υπάρξει αύξηση της ζήτησης που θα οδηγήσει σε ανανέωση των αποθεμάτων εμπορευμάτων και πρώτων υλών, ειδικά στους τομείς του χάλυβα και του σιδηρομεταλλεύματος.
Δεύτερον, η ισορροπία προσφοράς/ζήτησης στην αγορά των Capesize φαίνεται αρκετά υγιής, σε σχέση με έναν μήνα πριν, και αν οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία αυξηθούν περαιτέρω, η αγορά θα κινηθεί σαφώς προς υψηλότερα ναύλα.
Τέλος, τα ναύλα για μικρότερου μεγέθους πλοία παραμένουν εξαιρετικά υψηλά, ειδικά αν λάβουμε υπόψιν μας τα σοβαρά ζητήματα που αντιμετωπίζει η παγκόσμια οικονομία, για να μην μιλήσουμε για το δολάριο που βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων δεκαετιών.
Το κρίσιμο ερώτημα ωστόσο, για τη ναυτιλία του ξηρού φορτίου, είναι τι θα φέρει το μέλλον όταν εξαφανιστούν όλοι αυτοί οι αντίθετοι άνεμοι και το οικονομικό περιβάλλον γίνει ακόμη πιο ευνοϊκό για το παγκόσμιο εμπόριο, ειδικά σε συνδυασμό με την απουσία σοβαρών παραγγελιών για καινούργια πλοία.
Μια ανάκαμψη στον τομέα των ακινήτων της Κίνας θα πρέπει να αναμένεται βραχυπρόθεσμα
Πιστεύουμε ότι τα χειρότερα έχουν παρέλθει, όσον αφορά στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Κίνα στην αγορά ακινήτων, αν και τα θεμελιώδη μεγέθη του κλάδου παραμένουν πολύ μακριά από οτιδήποτε θεωρείται φυσιολογικό.
Ωστόσο, δεδομένου του μεγέθους της πρόσφατης πτώσης στη συγκεκριμένη αγορά, βλέπουμε τη σχέση κινδύνου/ανταμοιβής να κλίνει προς τα πάνω, ειδικά όταν λάβουμε υπόψη τα σημαντικά κίνητρα για αύξηση της ζήτησης που βρίσκονται στα σκαριά.
Προφανώς, τα σχετιζόμενα με τον Covid lockdowns παραμένουν ο σημαντικότερος αρνητικός παράγοντας για την αναθέρμανση της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας στον κόσμο. Η όποια προσπάθεια να προβλέψουμε την πολιτική που θα ακολουθήσουν σε αυτό το μέτωπο τους επόμενους μήνες δεν έχει κανένα νόημα. Παρόλα αυτά, παραμένουμε της άποψης ότι στον κατασκευαστικό τομέα, το κάτω μέρος του κύκλου είναι πίσω μας.
Η ερώτηση είναι περισσότερο το πόσο δυναμική θα είναι η άνοδος κι αν τελικά παρότι ανεμική θα συμβάλει στην αύξηση της ζήτησης για παραγωγή χάλυβα.
Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Sea Decarbonization Tech ETF (NYSE: BSEA).
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΑΑΔΕ: Σημαντική μείωση του κενού ΦΠΑ στην Ελλάδα
- Στο Ταμείο Ανάκαμψης η διενέργεια προληπτικών ελέγχων για σοβαρά γενετικά νοσήματα
- Γαλλία: Επιβεβαιώθηκε η ετυμηγορία για Σαρκοζί – Θα φοράει ηλεκτρονικό βραχιολάκι για ένα χρόνο
- Πρόγραμμα Υποτροφιών COSMOTE: €500.000 σε 30 πρωτοετείς φοιτητές με οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες