Αν και ο ενθουσιασμός στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου παραμένει αμείωτος, οι spot τιμές των ναύλων στα μεγάλα Capesize φορτηγά πλοία έχουν ήδη μειωθεί κατά 40% περίπου από τα πρόσφατα υψηλά τους. Σε σύγκριση όμως με τα περσινά επίπεδα, τα ναύλα παραμένουν υψηλότερα, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, επισημαίνει σε άρθρο του ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.

Και προσθέτει: Όπως έχουμε συζητήσει τον τελευταίο καιρό, τα θεμελιώδη μεγέθη στον τομέα του dry bulk shipping δεν δικαιολογούσαν τα πρόσφατα αυξημένα επίπεδα των τιμών. Αυτό που οδήγησε σε αυτά τα, ασυνήθιστα για την εποχή, υψηλά ναύλα ήταν οι διαταραχές στην προσφορά των πλοίων ιδίως στην αγορά του Ατλαντικού.

Τα νέα δεδομένα

Πλέον η αγορά έχει βρεθεί με νέα δεδομένα, σε νέα ισορροπία και η σχέση μεταξύ προσφοράς και ζήτησης έχει αλλάξει προς την αντίθετη κατεύθυνση, με την αγορά των Capesize να αντιμετωπίζει δυσκολίες από την αυξανόμενη προσφορά πλοίων στην αγορά του Ατλαντικού.

Επιπλέον, η διακοπή των εξαγωγών άνθρακα από το λιμάνι της Βαλτιμόρης, λόγω της κατάρρευσης της γέφυρας, απελευθέρωσε στην αγορά του Ατλαντικού έναν αριθμό πλοίων Capesize τα οποία, αν δεν είχε γίνει το ατύχημα, θα είχαν ναυλωθεί για τη μεταφορά άνθρακα από τη Βαλτιμόρη, ενώ φήμες για πιθανές καθυστερήσεις στη Γουινέα ασκούν επιπρόσθετη πίεση στη μελλοντική ζήτηση βωξίτη.

Συνδυάζοντας τα παραπάνω με τη σημαντική, για την εποχή, αύξηση στη μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα τους προηγούμενους μήνες, η επιστροφή του όγκου μεταφοράς στο dry bulk στο μέσο όρο θα ασκήσει κάποια πίεση στις τιμές των ναύλων.

Η άποψή μας είναι ότι η διόρθωση δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Ενδέχεται να υπάρξει μία επακόλουθη άνοδος το καλοκαίρι, η οποία θα εξαρτηθεί από την πραγματική ζήτηση που θα έρθει από την Κίνα, την επιστροφή των αποθεμάτων σε κανονικά επίπεδα και τη συνέχιση των πρόσφατων διαταραχών στη διαθεσιμότητα των πλοίων (εκτροπές στην Ερυθρά Θάλασσα, ξηρασία στη διώρυγα του Παναμά).

Για την ώρα, θα πρέπει να επικεντρωθούμε στη διαδικασία της πτώσης των τιμών στα ναύλα καθώς η αγορά των Capesize τείνει να υπερβάλλει τόσο προς τα πάνω όσο και προς τα κάτω, κάτι που δεν μπορούμε να αποκλείσουμε ότι δεν θα συμβεί και αυτή τη φορά, τονίζει ο κ. Σοφιός.

Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).

Διαβάστε ακόμη:

Drydel Shipping (Κώστας Δελαπόρτας): Ναυπηγεί δέκα πλοία

Euroseas (Αριστείδης Πίττας): Εξασφάλισε έσοδα 6,5 εκατ.δολαρίων και ναυπηγεί 6 πλοία

Η CMA CGM παρέλαβε δύο νεότευκτα πλοία