Το μόνο που χρειάστηκε ήταν κάποιες (αναμενόμενες;) καθυστερήσεις και ο όχι και τόσο ήπιος καιρός στον Bόρειο Ατλαντικό για να ανακάμψουν τα ναύλα στα Capesize φορτηγά πλοία, μολονότι σε αρκετά μεταγενέστερη φάση σε σχέση με το τι περιμέναμε βάσει ιστορικών στοιχείων, επισημαίνει σε άρθρο του ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.

Ο Δεκέμβριος, ο οποίος φαινόταν ο πιο αδύναμος μήνας του τέταρτου τριμήνου εδώ και πολύ καιρό, φαίνεται να πηγαίνει σε ένα εντυπωσιακό κλείσιμο, το πιο δυνατό τους τελευταίους αρκετούς μήνες.

1

Παρόλα αυτά, η αρνητικότητα είναι αυτή που χαρακτήριζε τους συμμετέχοντες στην αγορά των futures, τουλάχιστον μέχρι αργά εχθές το βράδυ, με την καμπύλη των συμβολαίων να παραμένει σε σημαντικά πιεσμένα επίπεδα, παρά την αναβίωση της spot αγοράς.

Τα συμβόλαια των επόμενων αρκετών μηνών αλλάζουν χέρια σε μονοψήφιες τιμές (κάτω από τις 10.000 δολάρια την ημέρα). Με λίγες μόνο μέρες συναλλαγών να απομένουν μέχρι το τέλος της χρονιάς και με τις τιμές στα futures των Capes για τον Ιανουάριο να βρίσκονται περίπου 9.000 δολάρια κάτω από τις τρέχουσες τιμές spot, η προοπτική για τους εφοπλιστές στα Capes μοιάζει να είναι ήδη προεξοφλημένη. Ή μήπως δεν είναι; διερωτάται ο κ. Σοφιός.

Όπως έχουμε πει πολλές φορές, βραχυπρόθεσμες διακυμάνσεις και στοιχήματα που βασίζονται απλά στην εποχικότητα συνήθως πιάνονται εξαπίνης όταν υπεισέρχεται ο παράγοντας της έκπληξης, επισημαίνει.

Κι εμείς δεν έχουμε ξεκάθαρη άποψη για την άμεση κατεύθυνση των spot ναύλων αλλά αναρωτιόμαστε τι θα συμβεί εάν οι traders ξυπνήσουν με ένα δυνατό πονοκέφαλο το πρωί της Πρωτοχρονιάς και βρεθούν αντιμέτωποι με έναν δείκτη spot τιμών στα Capes κοντά στις 20.000 δολάρια την ημέρα και με τη συνήθως δυνατή πρώτη εβδομάδα της χρονιάς, στα κλεισίματα των πλοίων, να διαφαίνεται ξεκάθαρα στον ορίζοντα. Ελπίζουμε το πάρτι της παραμονής της Πρωτοχρονιάς και ο σχετικός πονοκέφαλος να άξιζαν τον κόπο…

Ευτυχισμένος ο καινούργιος χρόνος, με υγεία και ευημερία!

Η αλλαγή κατεύθυνσης της Κίνας είναι εδώ, αλλά η πραγματική δουλειά είναι ακόμη μπροστά μας

Μετά από μια σειρά ανακοινώσεων τις τελευταίες δύο εβδομάδες, φαίνεται πλέον ξεκάθαρα ότι η Κίνα προχωρά σε σημαντική χαλάρωση στις πολιτικές της, όσον αφορά στον Covid.

Ως αποτέλεσμα, το κλίμα στις επενδύσεις και στους τομείς που σχετίζονται με την Κίνα έχουν πάρει μια πρώτη ανάσα. Αυτό που χρειάζεται τώρα είναι να γίνουν πιο στοχευμένα βήματα που θα οδηγήσουν σε πραγματική αύξηση της οικονομικής δραστηριότητας. Είναι πιθανό να γίνει κάτι τέτοιο;

Κατά την άποψή μας, όλα τα βλέμματα πρέπει να είναι στραμμένα στις επερχόμενες ανακοινώσεις των στοιχείων για την αγορά των ακινήτων που θα παρέχουν κάποιες ενδείξεις για το εάν η δραστηριότητα αυξάνεται και πόσο. Οι πωλήσεις γης, οι νέες κατασκευές και η πιστωτική επέκταση παραμένουν βασικά στοιχεία που θα προσδιορίσουν μια αλλαγή στις τάσεις.

Η κινεζική Πρωτοχρονιά είναι νωρίς φέτος (22 Ιανουαρίου) κι έτσι δεν θα περιμένουμε και πολλά μέχρι τις διακοπές. Ωστόσο, μετά το διάλειμμα των διακοπών, αναμένουμε μία ανανέωση στα αποθέματα πρώτων υλών. Η υψηλότερη ζήτηση για χάλυβα θα οδηγήσει σε αύξηση στις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος και, συνεπώς, σε αύξηση της ζήτησης για πλοία.

Η εταιρεία Breakwave Advisors, με έδρα τη Νέα Υόρκη, προσφέρει υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων στους τομείς της ναυτιλίας και των εμπορευμάτων. Έχει δημιουργήσει και διαχειρίζεται το Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και το Breakwave Sea Decarbonization Tech ETF (NYSE: BSEA).

Διαβάστε ακόμη:

Η νοτιοκορεάτικη εταιρεία ΗΜΜ ναυπηγεί 9 πλοία που θα κινούνται με μεθανόλη αξίας 855 εκατ. δολαρίων