• Ναυτιλία

    Θάνος Σοφιός (Breakwave Advisors): Aύξηση στα ναύλα των VLCC εν μέσω γεωπολιτικών αναταραχών

    • NewsRoom
    Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors

    Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors


    Τα ναύλα στα VLCC αυξάνονται εν μέσω γεωπολιτικών αναταραχών, όμως οι κίνδυνοι για τη ζήτηση παραμένουν στο προσκήνιο, επισημαίνει ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.

    Η αγορά των μεγάλων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου (Very Large Crude Carriers) στον Αραβικό Κόλπο παρουσίασε δύο διακριτές φάσεις στις αρχές Οκτωβρίου.

    Ξεκίνησε υποτονικά, λόγω χαμηλής δραστηριότητας κατά τη διάρκεια των διακοπών στην Άπω Ανατολή, με τα διαθέσιμα φορτία να προσελκύουν πληθώρα προσφορών, κάποιες συμφωνίες να κλείνουν χαμηλότερα από τις προηγούμενες, με αποτέλεσμα το κλίμα της αγοράς να αποδυναμωθεί. Ωστόσο, η δυναμική άλλαξε στα μέσα της εβδομάδας καθώς οι νέες γεωπολιτικές εντάσεις στη Μέση Ανατολή αύξησαν την αβεβαιότητα.

    Ως εκ τούτου, πολλοί πλοιοκτήτες ήταν διστακτικοί να προσφέρουν φορτία στον Αραβικό Κόλπο, γεγονός που οδήγησε σε χαμηλότερη διαθέσιμη χωρητικότητα. Αυτή η έλλειψη προσφοράς επέτρεψε στους πλοιοκτήτες να ωθήσουν τις spot τιμές προς τα πάνω μέσα σε λίγες ημέρες.

    Παρόμοιο σκηνικό και στη Δυτική Αφρική με την αγορά των VLCCs να παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης έπειτα από την πρόσφατη ύφεση. Η επιστροφή των ναυλωτών από την Ανατολή με πολυάριθμα φορτία για τα τέλη Οκτωβρίου και τις αρχές Νοεμβρίου βοήθησε στην εκκαθάριση μεγάλου μέρους της διαθέσιμης χωρητικότητας.

    Αυτή η σύσφιξη της προσφοράς, σε συνδυασμό με τη δύναμη της αγοράς του Κόλπου των ΗΠΑ, ενίσχυσε τις τιμές των ναύλων, ενώ μια σταθερή ροή παραγγελιών για τα δρομολόγια στη Βόρεια Ευρώπη συνέβαλε επίσης στη βελτίωση του κλίματος.

    Κοιτώντας μπροστά, η αγορά μεταφοράς αργού πετρελαίου αντιμετωπίζει συνεχή πολυπλοκότητα, καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις παραμένουν αυξημένες εν μέσω ανησυχιών για τη σταθερότητα στη Μέση Ανατολή.

    Ένα τέτοιο κλίμα αβεβαιότητας, σε συνδυασμό με τις ενδείξεις περιορισμού της διαθέσιμης χωρητικότητας, αυξάνει την πιθανότητα περαιτέρω αύξησης των ναύλων τις επόμενες μέρες ή εβδομάδες.

    Η τρέχουσα δυναμική ευνοεί τους πλοιοκτήτες, οι οποίοι ενδέχεται να ωθήσουν τους ναύλους ακόμη πιο ψηλά, ιδίως κατά τη διάρκεια μιας εποχικά ισχυρής περιόδου.

    Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).

    Διαβάστε επίσης:

    Γιώργος Προκοπίου: “Είναι θαύμα που οι Έλληνες εφοπλιστές παραμένουν στην κορυφή”

    Ανδρέας Μαρτίνος (Minerva Dry Marine): Αγόρασε το τέταρτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

    Γιώργος Χατζής (Newport SA): Ναυπηγεί τρία πλοία και αγόρασε τέσσερα από «δεύτερο χέρι»



    ΣΧΟΛΙΑ