ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Έρευνα GrePort για τα ελληνικά λιμάνια (Γ. Βαγγέλας και Θ. Πάλλης): Διακινήθηκαν το 2023, συνολικά 31,7 εκατ. επιβάτες ακτοπλοΐας και 2,7 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας
Ο καθηγητής και πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας, Θάνος Πάλλης, σε σχολιασμό του στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, καυτηριάζει την κυβερνητική πολιτική στα λιμάνια.
Ειδικότερα, επισημαίνει:
«Είναι ο δεύτερος διαγωνισμός πώλησης λιμένα που ακυρώθηκε σε μια τριετία. Με ομόφωνη απόφαση. Τώρα ο Βόλος. Πριν 3 έτη η Αλεξανδρούπολη.
Ο πειραματισμός (πώληση λιμένων) συνεχίζεται με εκκωφαντικά αρνητικά αποτελέσματα:
Ακύρωση 2/4 διαγωνισμούς πώλησης.
– Ο ένας (Αλεξανδρούπολη) για εθνικούς λόγους.
– Ο δεύτερος δεν θα έπρεπε να ξεκινήσει ποτέ: (α) δεν έχεις λόγο να πουλήσεις το λιμάνι, (β) ούτε να το φτιάξεις με δημόσιο χρήμα και να το παραδώσεις σε όποιο επιχειρηματία. (γ) Μα και αν το κάνεις μια πρόβλεψη τουλάχιστον ότι θα υπάρχει ανταγωνισμός και όχι μονοπώλιο;. (δ) Μα και αν αφησεις το μονοπώλιο σε μια περιοχή της χώρας (Βόλος -Θεσσαλονίκη), να μην έχεις κάνει πρόβλεψη για να ξέρεις ποιος είναι ιδιοκτήτης σε βάθος χρόνου;
Πώληση της Νότιας (Ηράκλειο) και Δυτικής (Ηγουμενίτσα) πύλης της χώρας στον ίδιο επιχειρηματία.
– Καμία πρόβλεψη για διαφορετικό ιδιοκτήτη,
– Καμία πρόβλεψη για το μη ‘εμπορικό τμήμα του λιμένα Ηρακλειου’ που τώρα περιμένει εκεί «έτσι χωρίς πρόγραμμα».
Μια πώληση (Λαύριο) σε εξέλιξη – χωρίς λόγο.
– Είναι προφανές ότι εταιρείες κρουαζιέρας θα ήθελαν πολύ να τους παραχωρηθεί η δυνατότητα διαχείρισης της συγκεκριμένης δραστηριότητας και τώρα αναγκάζονται να αγοράσουν την ευθύνη όλου του λιμένα, εκτός αν τον λιμένα αγοράσουν κατασκευαστικές εταιρίες..
Και όλη η χώρα να “περιμένει το Godot”– δηλαδή τη μεταρρύθμιση των Λιμενικών Ταμείων, που εξαγγέλθηκε, εξαγγέλθηκε, εξαγγέλθηκε και χάθηκε.
Χρειάζεται αλλαγή πυξίδας και το ξέρουμε όλοι
– Ισχυρές δημόσιες Λιμενικές Αρχές.
– Είσοδος ιδιωτών στη διαχείριση τερματικών σταθμών.
– Επαναφορά της εποπτείας στο ΥΝΑΝΠ –
– Ολοκληρωμένη Εθνική Λιμενική Πολιτική”.
Διαβάστε επίσης:
Η διαχείριση του Πιστωτικού Κινδύνου παράγοντας επιτυχίας της ανταγωνιστικότητας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Λος Άντζελες: Η δήμαρχος απέπεμψε την αρχηγό της Πυροσβεστικής μετά τις φονικές πυρκαγιές
- Νέος Κανονισμός Χρηματιστηρίου: Πώς αντιδρά η αγορά και οι προβληματισμοί για την αποτελεσματικότητά του
- Χρηματιστήριο: Η διαβολοβδομάδα και η «επικίνδυνη» Παρασκευή, 28 Φεβρουαρίου
- Χένρι Χόλτερμαν (Reggeborgh) : Ο «Μίδας» των επενδύσεων με τις υπεραξίες των 400 εκατ. ευρώ από την Ελλάκτωρ
