ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στην παραγγελία τριών νεότευκτων MR tankers προχώρησε η ναυτιλιακή εταιρεία Eastern Mediterranean Maritime (EastMed) συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου. Όπως επιβεβαίωσε και η East Med, η συμφωνία που υπεγράφη με τις νοτιοκορεάτικες γιάρδες Hyundai Mipo Dockyard (HMD) αφορά τη κατασκευή τριών MR δεξαμενόπλοιων (χωρητικότητας 50.000-dwt), με την προβλεπόμενη ημερομηνία παράδοσής τους να ορίζεται εντός του 2019. Όπως ανέφερε ο κ. Μαρτίνος τα νεότευκτα πλοία θα κατασκευαστούν σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς του IMO (International Maritime Organization) και συγκεκριμένα του Tier II που αφορούν τις εκπομπές του NOx (διοξείδιο του αζώτου). Το κάθε δεξαμενόπλοιο θα κοστίσει στην EastMed 35 εκατομμύρια δολάρια, με το συνολικό κόστος να φτάνει τα 105 εκατομμύρια δολάρια.
Η τελευταία δραστηριότητα -στο τομέα των MR tanker- της ναυτιλιακής που ηγείται ο κ. Μαρτίνος εντοπίζεται πριν από 6 χρόνια και συγκεκριμένα το 2011. Τότε η εταιρεία είχε συμφωνήσει με τα ναυπηγεία SPP Shipbuilding για την κατασκευή 2+1 δεξαμενόπλοιων (χωρητικότητας 52.000-dwt), με την αξία του καθενός να ορίζεται στα 37 εκατομμύρια δολάρια. Η ναυτιλιακή δεν έκανε χρήση της option που υπήρχε και «έχτισε» μόνο δύο tankers εν τέλει.
Τα -τότε- νεότευκτα πλοία Happy Lady και Athina M ενσωματώθηκαν στον στόλο της εταιρείας το 2013.
Πριν από 9 μήνες η EastMed προχώρησε στην αγορά ενός νεότευκτου supramax bulker από τα ναυπηγεία Japan Marine United για 25,5 εκατομμύρια δολάρια. Σημειώνεται πως τo bulk carrier Ellirea έχει ήδη παραδοθεί στην εταιρεία.
Επιπλέον όπως αναφέρει η online πλατφόρμα παροχής ναυτιλιακών δεδομένων, VesselsValue, η ναυτιλιακή «χτίζει» ένα supramax bulker (χωρητικότητας 60.000-dwt) στα ναυπηγεία Mitsui Engineering & Shipbuilding. Το φορτηγό πλοίο αναμένεται να είναι έτοιμο εντός του 2018.
Ενεργός παίκτης και στην αγορά S&P ο κ. Μαρτίνος
Η EastMed, όπως δείχνουν τα επίσημα στοιχεία, ψάχνει «ευκαιρίες» και στην secondhand αγορά. Για την ακρίβεια η ναυτιλιακή αγόρασε φέτος τέσσερα μεταχειρισμένα bulkers. Η τελευταία της αγορά αφορούσε το panamax bulker Privocean (χωρητικότητας 81.400-dwt και κατασκευής 2013) για ένα ποσό που ανήλθε στα 21 εκατομμύρια δολάρια.
Επίσης προχώρησε στην αγορά του Santa Marine (χωρητικότητας 300.000-dwt και κατασκευής 2004), βγάζοντας από τα ταμεία της 25,8 εκατομμύρια δολάρια.
Τα άλλα δύο bulkers, το Elias (χωρητικότητας 58.000-dwt και κατασκευής 2010) και το Filia (χωρητικότητας 58.000-dwt και κατασκευής 2011), αποκτήθηκαν από την ναυτιλιακή ύστερα από πλειστηριασμό.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:Αδ. Λαιμός: Δύο ακόμα bulkers μπήκαν… ινκόγκνιτο στον στόλο της Unisea
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αθ. Φειδάκης: Η αύξηση στα ναύλα συρρίκνωσε τις ζημιές της Globus Maritime
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τα μεγάλα σχέδια της Αγγελικής Φράγκου για τη Navios Containers
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας