Στην κερδοφόρα πώληση ενός δεξαμενόπλοιου 20 ετών προχώρησε η ναυτιλιακή Eastern Mediterranean Maritime (Eastmed) του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου, εν μέσω της ισχυρής ζήτησης και των θετικών προοπτικών της αγοράς των τάνκερ.

Στο εβδομαδιαίο της report η Allied Shipbroking αναφέρει ότι το VLCC Great Lady, χωρητικότητας 308,930 dwt και κατασκευής 2005, πουλήθηκε στην τιμή των 41,5 εκατ. δολαρίων, σε εταιρεία κινεζικών συμφερόντων. Η τιμή αυτή, που υπερβαίνει την εκτιμώμενη αξία του πλοίου, που σύμφωνα με την VesselsValue υπολογίζεται στα 37,4 εκατ. δολάρια.

1

Η τιμή πώλησης του Great Lady αποτελεί απόδειξη της τάσης που επικρατεί στην αγορά των τάνκερ, επισημαίνουν οι αναλυτές της Allied Shipbroking. Παράλληλα, τονίζουν το σημαντικό κέρδος που εξασφάλισε η ναυτιλιακή του κ. Μαρτίνου από τη συμφωνία, δεδομένου ότι είχε εξαγοράσει το συγκεκριμένο πλοίο έναντι 34,75 εκατ. δολαρίων, το τρίτο τρίμηνο του 2023.

Η αξιοποίηση του στόλου δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου το 2025 μέχρι στιγμής έχει αυξηθεί ελαφρά σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2024 και παραμένει σημαντικά πάνω από τον μέσο όρο των τριών τελευταίων ετών, σύμφωνα με τα στοιχεία της AXS.

Αυτή η τάση, όπως επισημαίνει η Allied, ευθυγραμμίζεται με μια ευρύτερη επιτάχυνση των αγοραπωλησιών μεταχειρισμένων πλοίων, η οποία είναι εμφανής μετά την κλιμάκωση των κυρώσεων των ΗΠΑ στα μέσα Ιανουαρίου που στόχευαν γεωπολιτικούς αντιπάλους.

«Ένας βασικός παράγοντας που ενισχύει το κλίμα είναι η πιθανότητα επιβολής περαιτέρω κυρώσεων στο Ιράν, γεγονός που θα μπορούσε να προσφέρει πρόσθετη στήριξη στα κέρδη των VLCC (Very Large Crude Carriers) το 2025. Με έναν αυξανόμενο αριθμό πλοίων που υπόκεινται σε κυρώσεις να τίθεται εκτός λειτουργίας, τα πλοία που συμμορφώνονται με τους κανονισμούς αναμένεται να επωφεληθούν από την ισχυρότερη ζήτηση, θέτοντας ουσιαστικά ένα κατώτατο όριο στις αξίες των περιουσιακών στοιχείων και περιορίζοντας τους κινδύνους απομείωσης», αναφέρει η ναυλομεσιτική.

Η Eastern Mediterranean Maritime, με ιστορία άνω των 40 ετών, διαθέτει στόλο με 78 πλοία συνολικής χωρητικότητας 7,2 εκατ. dwt, ενώ δραστηριοποιείται στα τάνκερ, στην αγορά ξηρού φορτίου και στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων.

Διαβάστε επίσης:

Μαρία Αγγελικούση: H νεοαποκτηθείσα Altera Shuttle Tankers μετονομάστηκε σε Maran Shuttle Tankers

Αντώνης και Φίλιππος Λαιμός: Πούλησαν με μεγάλο κέρδος και ο Δημήτρης Προκοπίου αγόρασε προσδοκώντας να κερδίσει και αυτός

Thenamaris: Μυστήριο με εκρήξεις σε δεξαμενόπλοιο της ναυτιλιακής της οικογένειας Μαρτίνου