O εφοπλιστής Θανάσης Λασκαρίδης
Ο όμιλος Alimia Group του εφοπλιστή Θανάση Λασκαρίδη ισχυροποιεί την παρουσία του στην αγορά των δεξαμενόπλοιων με νέες παραγγελίες.
Όπως επισημαίνει το tradewinds που μίλησε με στελέχη της εταιρείας, έχει υπογράψει συμφωνία με το κινεζικό ναυπηγείο Penglai Jinglu για την κατασκευή πέντε τάνκερ μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου MR2.
Σημειώνεται ότι η ναυτιλιακή είχε παραγγείλει πέρυσι ένα πλοίο μεταφοράς προϊόντων LR2, χωρητικότητας 114,000 dwt, το οποίο κατασκευάζεται στο Yangzijiang Shipbuilding στην Κίνα και θα παραδοθεί το 2026.
Λεπτομέρειες για την τιμή των νέων τάνκερ δεν έχουν γίνει γνωστές, αλλά σύμφωνα με την εταιρεία τα πλοία θα κινούνται με συμβατικά καύσιμα, θα είναι “υψηλών προδιαγραφών” και δεν θα έχουν scrubbers. Η παράδοση τους θα ξεκινήσει το τελευταίο τρίμηνο του 2026 και θα ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2027.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η ναυτιλιακή του Θανάση Λασκαρίδη συνεργάζεται με το ναυπηγείο Penglai Jinglu. Ήδη κατασκευάζει εκεί δύο ultramax bulkers που θα ενταχθούν στο στόλο της το 2026.
Η ίδρυση της Alimia Group
Όταν το 2021 οι αδελφοί Πάνος και Θανάσης Λασκαρίδης, διαχώρισαν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες, οι οικογενειακές ναυτιλιακές Lavinia Corp και Laskaridis Shipping πέρασαν στον έλεγχο του πρώτου.
Την ίδια χρονιά ο Θανάσης Λασκαρίδης ανέπτυξε αυτόνομη ναυτιλιακή δραστηριότητα έχοντας στο πλάι του τον γιό του Οδυσσέα. Ίδρυσε τις Laskaridis Maritime και Alimia Group. Η πρώτη διαχειρίζεται τα πλοία της δεύτερης.
Η Alimia Group, έχει ήδη ισχυρή παρουσία στην αγορά ξηρού φορτίου καθώς μέσω της Alimia Shipping Limited διαθέτει στόλο με 29 πλοία, εκ των οποίων τα 26 είναι νεότευκτα. Μάλιστα, αν προστεθούν και τα νέα τάνκερ, ο αριθμός τους θα αυξηθεί στα 34 πλοία.
Ειδικότερα, έχει στο νερό τρία capesize -που είναι και τα παλαιότερης ηλικίας πλοία της, κατασκευής 2011-2012, έξι kamsarmaxes που παρέλαβε το 2022, το 2023 και φέτος, καθώς και επτά ultramax κατασκευή 2021, 2022 και 2023.
Επίσης, ναυπηγεί 12 ακόμη kamsarmaxes, ένα τάνκερ μεταφοράς προϊόντων LR2, χωρητικότητας 114,000 dwt, και πέντε τάνκερ MR2.
Σημειώνεται ότι στον όμιλο Alimia Group, εκτός από τον ναυτιλιακό βραχίονα, την Alimia Shipping Limited, περιλαμβάνεται και η θυγατρική Alimia Enterprises Company Limited (AECL).
Στην τελευταία εντάσσονται οι άλλες επιχειρήσεις συμφερόντων της οικογένειας Λασκαρίδη, όπως τα ναυπηγεία επισκευών πλοίων Astican, Astander και Astibal στην Ισπανία, καθώς και οι συμμετοχές της σε εταιρείες logistics.
Διαβάστε επίσης:
Θανάσης Λασκαρίδης: Δέκα νεότευκτα bulkers για την Laskaridis Maritime
Νίκος Τσάκος: Η ΤΕΝ παρήγγειλε άλλα 5 νεότευκτα LR1
Kρίτων Λεντούδης: Nέες παραγγελίες τάνκερ από την Evalend Shipping