Η Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει βάλει στο “μικροσκόπιο” τη συμφωνία απορρόφησης της ΑΝΕΚ από την Attica Group που με την ολοκλήρωση της διαδικασίας θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες της χώρας, ωστόσο και οι άλλες εταιρείες σχεδιάζουν τον προγραμματισμό τους για “την επόμενη ημέρα της ελληνικής ακτοπλοίας”.

Η πρώτη φάση της διερεύνησης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού αναμένεται να ολοκληρωθεί στις 20 Ιανουαρίου, εκτός και εάν δεν μείνει ικανοποιημένη από τις 38 απαντήσεις που κλήθηκε να απαντήσει η Attica Group. Σε αντίθετη περίπτωση η ενσωμάτωση της ΑΝΕΚ θα γίνει έως τον προσεχή Ιούνιο.

Όλο αυτό το κεντρικό σκηνικό δεν αφήνει αδιάφορες τις άλλες ακτοπλοϊκές εταιρείες και κυρίως τον όμιλο του Εμανουέλε Γκριμάλντι που παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις εξελίξεις και όλοι αναμένουν τις διορθωτικές παρεμβάσεις του.

Η Κρήτη, με το μεγαλύτερο όγκο διακινουμένων επιβατών και οχημάτων, βρίσκεται στο επίκεντρο των διεργασιών και των σχεδιασμών. Η σύνδεση της με τα δύο κεντρικά και εμπορικά νησιά, την Σαντορίνη και την Μύκονο απασχολεί τις περισσότερες εταιρείες.

Ωστόσο και οι Δυτικές Κυκλάδες με κορυφαίους προορισμούς, τη Μήλο και την Σίφνο αποτελούν πόλο έλξης για τις εταιρείες.

Ο Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης, με την εταιρεία Aegean Sea Lines, αποφάσισε να επιστρέψει στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων, αφού είναι δεδομένο το εξαιρετικό ενδιαφέρον του για το νησί της Σίφνου, όπου διατηρεί ένα ξενοδοχειακό συγκρότημα. Τώρα, στην εταιρεία παραμένει μόνος του μετά την αποχώρηση του Θεόδωρου Βενιάμη.

Η επιλογή του Λεωνίδα Δημητριάδη – Ευγενίδη να επιστρέψει στη γραμμή με συμβατικό επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο έχει σχέση με το κόστος λειτουργίας του, επειδή κρίνεται ασύμφορη η εκμετάλλευση ταχύπλοων πλοίων.

Σύμφωνα με όσα έχουν γνωστοποιηθεί, η Aegean Sea Lines του ομίλου Ευγενίδη, πρώην Aegean Speed lines απόκτησε το cruise ship Rosella.

Όπως ανακοίνωσε στο Χρηματιστήριο του Όσλο, η Viking Line συμφώνησε να πουλήσει το M/S Rosella στην ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία Aegean Sea Lines Maritime.

Στην ανακοίνωση της Νορβηγικής εταιρείας επισημαίνεται ότι το πλοίο Rosella θα υψώσει την ελληνική σημαία και θα δρομολογηθεί στο Αιγαίο. Το πλοίο θα σταματήσει τα δρομολόγια του στις 8 Ιανουαρίου 2023 και η παράδοση θα πραγματοποιηθεί το δεύτερο 15νθήμερο του Ιανουαρίου 2023.

Το επιβατηγό πλοίο Rosella είναι συμβατικό επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο που μπορεί να μεταφέρει 1.530 επιβάτες και 340 αυτοκίνητα. Η τιμή πώλησης που αναφέρθηκε είναι 11.250.000 ευρώ.

Ο όμιλος Ευγενίδη, με ανακοίνωση του τόνισε: “Ο όμιλος ανταποκρινόμενος στην δέσμευση που είχε αναλάβει τον περασμένο Απρίλιο μετά την πώληση του Ε/Γ-Ο/Γ ταχυπλόου σκάφους «SPEEDRUNNER III» και αφού ερεύνησε τις ανάγκες της Ελληνικής ακτοπλοΐας, με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνει την απόκτηση του συμβατικού επιβατηγού – οχηματαγωγού πλοίου «Rosella» που ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Wartsila Turku της Φινλανδίας. Το νέο απόκτημα του ομίλου Ευγενίδη είναι ολικής χωρητικότητας 16.850 τόνων , έχει μήκος 136,11 μέτρα και αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 21,2 ναυτικών μιλίων την ώρα, ενώ μπορεί να μεταφέρει 1.700 επιβάτες και 345 ΙΧ ή 55 12μετρα φορτηγά οχήματα. Σύμφωνα με το Νηογνώμονα του ο οποίος είναι από τους κορυφαίους στον κόσμο, το πλοίο ανήκει στην Α’ κατηγορία σε όλες τις παραμέτρους λειτουργίας του, τηρεί τα υψηλότερα στάνταρ ασφαλείας, διαθέτει τα πιο σύγχρονα συστήματα ναυσιπλοΐας και άνετους κοινόχρηστους χώρους σε εσωτερικά και εξωτερικά καταστρώματα με μπαρ, καταστήματα, παιδότοπο κλπ Το πλοίο “Rosella” θα υποστεί μικρές μετατροπές αμέσως μετά την άφιξη του στην Ελλάδα και θα δρομολογηθεί από την αρχή του καλοκαιριού του 2023 στις Κυκλάδες”.

Η Levante Ferries

Όπως αποκάλυψε πριν λίγες ημέρες ο Στρατής Απέργης, στη διάρκεια της βράβευσης του από την Lloyd’s List, σύντομα η εταιρεία Levante Ferries, θα δρομολογήσει ένα νέο πλοίο την νέα σεζόν.

Το πλοίο που θα δρομολογηθεί είναι το Contessa di Levante , το οποίο έχει ναυπηγηθεί στην Ιαπωνία το 1999. Έχει μήκος 140 μέτρα και πλάτος 20.5 μέτρα, ενώ αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 24 κόμβων και υπηρεσιακή ταχύτητα 22 κόμβων. Το πλοίο έχει υποστεί μετασκευή και αναδιαμόρφωση ξενοδοχειακού εξοπλισμού. Πρόκειται να δρομολογηθεί στις γραμμές του Ιονίου. Μετά την ολοκλήρωση των μετασκευών το πλοίο θα διαθέτει γκαράζ 1000 γραμμικών μέτρων, που σημαίνει ότι θα μεταφέρει πάνω από 430 Ι.Χ ή 60 φορτηγά των 16,5 μέτρων ή 80 φορτηγά των 12 μέτρων και θα δύναται να μεταφέρει πάνω από 1300 επιβάτες.

H Golden Star Ferries των αδελφών Στεφάνου

Στη γραμμή Ραφήνας – Κυκλάδες αναμένεται να δρομολογηθεί το Andros Queen της Golden Star Ferries, του Δημήτρη και Γιώργου Στεφάνου από τον προσεχή Απρίλιο.

Υπενθυμίζεται ότι το πλοίο αγοράστηκε από την Ιαπωνία τον Μάρτιο του 2022 και και κάνει εκτεταμένες επισκευές στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.

Το Andros Queen, μετά τις μετασκεές, θα έχει δυνατότητα μεταφοράς 1.400 επιβατών και 106 κλίνες. Επίσης με τα γκαράζ θα μεταφέρει 380 αυτοκίνητα ή 70 φορτηγά. Το πλοίο αναπτύσσει ταχύτητα 21,5 κόμβοι.

Το πλοίο, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, να υψώσει την ελληνική σημαία τον Ιανουάριο του 2023 και θα εκτελεί καθημερινά το δρομολόγιο, Ραφήνα-Άνδρο-Τήνο-Μύκονο.

Το ολικό μήκος του πλοίου είναι 134 μ., το πλάτος του 21 μ. και το βύθισμα 5,70 μ. Η ολική χωρητικότητα του είναι 7.005 κόρους.

Τις επισκευές παρακολουθούν τα ναυπηγικά γραφεία του Θανάση Κοπούκη και του Τάκη Δρακάτου.

Στη μετασκευή συμμετέχουν η VDN IPPOKAMPOS για τα εσωτερικά και τις καμπίνες , η ΑΝΤΩΣΗ για τον αερισμό και τον κλιματισμό , η ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ-ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΠΛΟΙΩΝ ΚΑΠΟΓΙΑΝΝΑΤΟΣ Σ. για τα ελασματουργικά , η ΣΑΚΑΝΤΑΝΗΣ, ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ, & ΣΙΑ Ε.Ε. για τις μηχανολογικές εργασίες και η ΑΛΦΑ για τις σωληνουργικές εργασίες.

Η Horizon

Στη γραμμή Ηράκλειο – Σαντορίνη θα δρομολογηθεί από την εταιρεία Horizon Sea Lines Shipping Panellenic Lines το πλοίο Santa Irini. Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1997 και αφού υπέστη τις αναγκαίες μετασκευές είναι έτοιμο από την νέα σεζόν να αρχίσει τα τακτικά δρομολόγια και όχι μόνο ημερήσιες κρουαζιέρες που έκανε το περασμένο καλοκαίρι. Το πλοίο δύναται να μεταφέρει 750 επιβάτες και 180 αυτοκίνητα. Το πλοίο θα εκκινεί από το Ηράκλειο για τη Σαντορίνη.

Στην εταιρεία Horizon Sea Lines Panellenic Lines συμμετέχουν ο όμιλος Καράτζη, ο επιχειρηματίας Δημήτρης Χαριτίδης και το ΚΤΕΛ Ηρακλείου.

Η Fast Ferries του Θεολόγου Παναγιωτάκη

Η εταιρεία Fast Ferries έχει σχεδιάσει να δρομολογήσει το ταχύπλοο πλοίο της, Thunder στη γραμμή Ηράκλειο- Θήρα -Ίος -Πάρος Μύκονος -Σύρος -Πειραιάς και Πειραιάς -Σύρος-Μύκονος-Πάρος-Ίος-Θήρα- Ηράκλειο.

Το πλοίο έως και πέρσι εκτελούσε δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Μύκονος -Νάξος-Μύκονος -Σύρος-Πειραιάς.

Την γραμμή αυτή εξυπηρετούν και οι Μινωϊκές Γραμμές με το πλοίο «Santorini Palace». Η εταιρεία του Εμανουέλε Γκριμάλντι δεν αποκλείεται να δρομολογήσει και δεύτερο πλοίο στη γραμμή.

Η Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου

Η SeaJets του Μάριου Ηλιόπουλου θα είναι η τρίτη εταιρεία που θα διαθέτει πλοίο στην ίδια γραμμή. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά θα δρομολογήσει το πλοίο Power Jet, στη γραμμή Ηράκλειο Θήρα- Ίος-Νάξος- Μύκονος- Πάρος- Νάξος- Ίος- Θήρα- Ηράκλειο και το Naxos Jet στην ίδια γραμμή προσθέτοντας εναλλακτικά και το Ρέθυμνο.

Επίσης, η εταιρεία θα δρομολογήσει το πλοίο Rapidlink Jet στη γραμμή Ρέθυμνο – Θήρα – Ρέθυμνο αντί Πειραιάς – Μήλος -Φολέγανδρος – Ίος – Θήρα – Ίος- Φολέγανδρος- Μήλος -Σίφνος -Πειραιάς.

Η εταιρεία θα δρομολογήσει και το επιβατηγό-οχηματαγωγό Color Viking. Το MS Color Viking είναι ένα συμβατικό επιβατηγό πλοίο που έκανε δρομολόγια μεταξύ Sandefjord και Strömstad στη Νορβηγία. Είναι ναυπήγησης 1985 και η SeaJets σχεδιάζει να το δρομολογήσει στις Δυτικές Κυκλάδες. Το πλοίο έχει μήκος 134 μέτρα, πλάτος 24,6 μέτρα, βύθισμα 5,65 μέτρα και μπορεί να ταξιδεύει με ταχύτητα 19,5 κόμβων. Φιλοξενεί 1720 επιβάτες και μπορεί να μεταφέρει 170 ΙΧ.