ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Συνολικά, το πλεόνασμα, σύμφωνα με την εταιρεία αναλυτών, είναι σήμερα μεταξύ 3 και 5 εκατομμυρίων TEU και είναι αποτέλεσμα της πτώσης της ζήτησης στο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, η οποία έχει μειώσει τους ναύλους για τις αποστολές εμπορευματοκιβωτίων.
Αυτό, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Container xChange, Christian Roeloffs, στην πραγματικότητα «πιέζει τους μεταφορείς να μειώσουν τις υπηρεσίες ή να μεταφέρουν χωρητικότητα σε περιφερειακές συναλλαγές», με συνέπεια τα άδεια κοντέινερ να παραμένουν ακινητοποιημένα σε όλη την Ευρώπη αντί να αποστέλλονται πίσω στην Ασία και σε άλλες αγορές.
Όταν ξαναρχίσουν οι εξαγωγές – προβλέπουν οι αναλυτές – τα συσσωρευμένα εμπορευματοκιβώτια θα μειωθούν σταδιακά, αλλά οι απεργίες στο λιμάνι του Αμβούργου και στα γαλλικά τερματικά εξαρτώνται από την ταχύτητα αυτής της διεκπεραίωσης.
Αυτές οι δυσκολίες αντιμετωπίζονται ιδίως από τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης του Αμβούργου, του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας, όπου ο δείκτης Cax που επεξεργάστηκε το Container xChange έφτασε σε τιμή 0,8.
Όπως εξηγεί η εταιρεία ανάλυσης, η τιμή 0,5 υποδηλώνει μια κατάσταση ισορροπίας, η οποία επιτυγχάνεται όταν ο ίδιος αριθμός κοντέινερ εισέρχεται και εξέρχεται από ένα συγκεκριμένο λιμάνι σε μια δεδομένη εβδομάδα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα