ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Tsakos Energy συμπληρώνει εφέτος τα 20 χρόνια της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης με μεγάλα κέρδη ρεκόρ.
Τα συνεχιζόμενα γεωπολιτικά γεγονότα διατήρησαν μια ισχυρή αγορά καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022 και είχαν ως αποτέλεσμα ο στόλος της TEN να αποφέρει έσοδα από ταξίδια 860 εκατομμυρίων δολαρίων, επισημαίνει η εταιρεία και προσθέτει ότι το καθαρό εισόδημα ανήλθε στα 204,2 εκατομμύρια δολάρια.
Το προσαρμοσμένο Ebitda διαμορφώθηκε σε περίπου 396 εκατομμύρια δολάρια, με αποτέλεσμα να αυξηθεί κατά 240% σε σύγκριση με τα 115 εκατομμύρια δολάρια που ήταν 2021.
«Έχοντας μια χρονιά ρεκόρ στην 20η επέτειό μας στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, ανυπομονούμε για ακόμα καλύτερες μέρες καθώς γιορτάζουμε τριάντα χρόνια από την ίδρυσή μας το 1993», σχολίασε ο Γιώργος Σαρόγλου, Chief Operating Officer της TEN.
Η εταιρεία είναι αισιόδοξη, καθώς το πρώτο τρίμηνο του 2023 είναι η πιο ενεργή περίοδος πωλήσεων και αγορών από την ίδρυση της εταιρείας το 1993 και αυτό αποδεικνύει ότι «η ΤΕΝ κινείται γρήγορα όταν προκύπτουν ευκαιρίες για να διατηρήσει νέο και εκσυγχρονισμένο τον στόλο της.”
Μετά την πώληση οκτώ πλοίων, μέσης ηλικίας 17 ετών, η εταιρεία ανανεώνει τον στόλο της, με ένα ενεργό πρόγραμμα νεότευκτων ναυπηγείων στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, με τέσσερα aframaxes διπλού καυσίμου LNG, δύο δεξαμενόπλοια μεταφοράς DP2 και δύο suezmaxes, που σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, οι παραδόσεις αναμένεται να ξεκινήσουν από το τρίτο τρίμηνο του 2023.
Η Tsakos Energy Navigation, που ιδρύθηκε από τον Νικόλα Τσάκο, πούλησε επίσης το πρώτο τρίμηνο του 2023 έξι δεξαμενόπλοια MR κατασκευής 2005 και δύο δεξαμενόπλοια Handysize του 2007 σε en-bloc και απέφερε έσοδα 117 εκατομμύρια δολάρια μετρητά μετά την εξόφληση του σχετικού χρέους.
Το κέρδος από αυτές τις πωλήσεις ανήλθε στα 80,4 εκατομμύρια δολάρια και θα καταγραφεί το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Επιπλέον, τον προηγούμενο μήνα η TEN αγόρασε δύο δεξαμενόπλοια Suezmax, κατασκευής 2005, τα οποία βρίσκονταν υπό συμφωνίες πώλησης και επαναμίσθωσης. Πρόκειται για το Eurochampion 2004 και το Euronike, σε τιμή που είναι σήμερα πολύ χαμηλότερη από την εύλογη αγοραία τους αξία. Επί του παρόντος, αυτά τα πλοία λειτουργούν στην ισχυρή αγορά spot και η διοίκηση διερευνά ευκαιρίες.
Επίσης, τον Μάρτιο του 2023, το πλοίο LNG Maria Energy, που κατασκευάστηκε το 2016, εξασφάλισε για τουλάχιστον 12 χρόνια ναύλωση με κορυφαίο ασιατικό φορέα εκμετάλλευσης φυσικού αερίου. Το πλοίο αναμένεται να παραδοθεί στον νέο ναυλωτή της, με την ολοκλήρωση της υπάρχουσας σύμβασης τον Απρίλιο του 2026, και αναμένεται να αποφέρει τουλάχιστον 350 εκατομμύρια δολάρια σε ακαθάριστα έσοδα, όπως λέει η εταιρεία.
Ο διαφοροποιημένος στόλος της TEN, συμπεριλαμβανομένων των νεότευκτων, αποτελείται σήμερα από 67 πλοία, που αποτελούν ένα μείγμα δεξαμενόπλοιων αργού και προϊόντων και πλοίων μεταφοράς LNG.
Η εταιρεία κατέγραψε κέρδη ρεκόρ 4ου τριμήνου ύψους 101 εκατομμυρίων δολαρίων και 204,2 εκατομμυρίων δολαρίων ή 6,02 δολαρίων ανά μετοχή, για ολόκληρο το έτος 2022.
Διαβάστε επίσης:
Naval Group: Σε συζητήσεις με 50 ελληνικές εταιρείες για συνεργασία στην εφοδιαστική της αλυσίδα