Τέλος στη συμμαχία τους δίνουν οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς κλιμακώνεται ακόμη περισσότερο ο άγριος ανταγωνισμός στην αγορά.

Αναλυτικότερα, η MSC Mediterranean Shipping Company και η Maersk, η «No 1» και η «Νο 2» του κλάδου των containerships βάσει όγκου, συμφώνησαν την Τετάρτη να τερματίσουν τη συμμαχία τους τον Ιανουάριο του 2025.

«Η διακοπή της συμμαχίας 2M ανοίγει τον δρόμο και για τις δύο εταιρείες να συνεχίσουν να ακολουθούν καθεμία τη δική της στρατηγική », ανέφεραν σε κοινή δήλωση οι διευθύνοντες σύμβουλοι των δύο εταιρειών. Προσθέτοντας ότι προσβλέπουν στη συνέχιση της ισχυρής συνεργασίας τους όσο ισχύει ακόμη η συμφωνία.

«Πήρε κεφάλι» η MSC

Η MSC ξεπέρασε πέρυσι τη Maersk ως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο και εκμεταλλεύτηκε την πρόσφατη έκρηξη των ναύλων για να ξεκινήσει πρόγραμμα παραγγελιών νέων πλοίων και αγοράς υπαρχόντων. Υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Søren Toft, πρώην ανώτερο στέλεχος της Maersk, η «μυστικοπαθής» MSC παρουσιάζει τόσο μεγάλη ανάπτυξη που οι αναλυτές επισήμαιναν τους τελευταίους μήνες ότι πλέον «δεν την χωρούσε» η συμμαχία.

Οι δύο εταιρείες μαζί ελέγχουν τα 2/5 του συνόλου των θαλάσσιων μεταφορών, γεγονός που έδινε στη συμμαχία 2M τόσο τη δύναμη όσο και τη δυνατότητα να προσφέρει στους πελάτες συχνότερες αναχωρήσεις από ό,τι θα μπορούσε να προσφέρει από μόνη της μια ναυτιλιακή γραμμή.

Σύμφωνα με τη Maersk, ο τερματισμός της συμμαχίας συνάδει με τη μεταστροφή που έχει κάνει σε επίπεδο στρατηγικής, επιδιώκοντας πλέον να παρέχει υπηρεσίες logistics που καλύπτουν όλη τη διαδρομή, από την αποθήκη μέχρι τον τελικό πελάτη. Ο δανέζικος όμιλος έχει ανακοινώσει τα τελευταία χρόνια εξαγορές δισεκατομμυρίων δολαρίων για να αυξήσει τις χερσαίες δραστηριότητές του στον τομέα των logistics.

Διαβάστε επίσης

Κρίτων Λεντούδης: Δύο ακόμη LPG carriers για τον στόλο της Evalend Shipping

Τζιανλουίτζι Απόντε (MSC): Πώς η περιουσία της οικογένειάς του εκτοξεύτηκε στα 100 δισ. δολάρια