ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η βρετανική ναυτιλιακή Union Maritime σε συνεργασία με ισχυρούς επενδυτές, μεταξύ των οποίων και ο δισεκατομμυριούχος fund manager Τέλης Μυστακίδης ίδρυσε εταιρεία μέσω της οποίας απέκτησε συνιδιοκτησία στα τάνκερ που διαχειρίζεται.
Σύμφωνα με τα αρχεία, η Tankers Holdco ιδρύθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο πέρυσι, με την Union Maritime να κατέχει το 33%.
Οι άλλοι δύο μέτοχοι είναι η Anastacia, εταιρεία συμφερόντων του Τέλη Μυστακίδη με έδρα το Zug της Ελβετίας, και η Afra-T, εγγεγραμμένη στις Νήσους Μάρσαλ.
Ο διευθυντής της Anastacia, ο Βρετανός Mark Verschoyle, αναφέρεται ως διευθυντής της Tankers Holdco.
Η Union Maritime, η οποία διαθέτει στόλο αξίας 3 δισ. δολαρίων, εκπροσωπείται στο διοικητικό συμβούλιο από τον διευθύνοντα σύμβουλο Matt Enston και τον οικονομικό διευθυντή Μιχάλη Κοτσαπά.
Το τέταρτο μέλος του ΔΣ είναι ο Νικόλαος Φραγκουδάκης, ο οποίος εκπροσωπεί τους Έλληνες μετόχους εκ μέρους της Afra-T.
Ο Laurent Cadji, διευθύνων σύμβουλος της Union Maritime και μέλος της οικογένειας έχει τον έλεγχο της ναυτιλιακής, ήταν μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Tankers Holdco, αλλά παραιτήθηκε τον Απρίλιο, όπως αναφέρει το tradewinds.
H Tankers Holdco, σύμφωνα με τα αρχεία, είναι εταιρεία που δραστηριοποιείται στις θαλάσσιες και παράκτιες εμπορευματικές μεταφορές.
Οι λογαριασμοί που κατέθεσε η Tankers Holdco δείχνουν ότι το κυκλοφορούν ενεργητικό ανερχόταν σε 2,4 εκατ. δολάρια στο τέλος του 2023, ενώ το μη κυκλοφορούν ενεργητικό σε 32,6 εκατ. δολάρια. Οι υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 20 εκατ. δολάρια.
Η εταιρεία είχε έσοδα 8 εκατ. δολάρια και κέρδη 875.000 δολάρια.
H είσοδος στη ναυτιλία
Ο Τέλης Μυστακίδης επένδυσε για πρώτη φορά στη ναυτιλία το 2021, μέσω της Union Maritime. Σε μία κίνηση ανάλογη με την τελευταία, η ναυτιλιακή είχε συγκεντρώσει τότε μια ομάδα επενδυτών για να επεκταθεί στα bulkers.
Μερίδιο στον στόλο ξηρού φορτίου είχαν επίσης, όπως αναφέρει το tradewinds, η ελληνικών συμφερόντων ναυλομεσιτική Cass Technava και η Spring Marine Management.
Το επενδυτικό όχημα Anastacia του Μυστακίδη κατείχε αρχικά ποσοστό, που κυμαίνονταν από 33% έως 40%, σε τέσσερις εταιρείες που ιδρύθηκαν το 2021 για την αγορά πλοίων χύδην φορτίων.
Πρόκειται για τις εταιρείες Capesize Holdco, Kamsarmax Holdco, Supramax Holdco και Handymax Holdco.
Κάθε μία από αυτές είχε τρεις μετόχους, όπως ισχύει και με την Tankers Holdco.
Ο Νικόλαος Φραγκουδάκης είχε δηλώσει στο TradeWinds το 2021 ότι ήταν διευθυντής και όχι μέτοχος στις εταιρείες ξηρού φορτίου.
Μεταξύ άλλων είχε αναφέρει: «Υπάρχουν Έλληνες επενδυτές όπως ο Αλέξανδρος Παναγιώτης Τομάζος, ο Φαίδωνας Τομάζος, ο Έκτορας Καρούσος, η Βαλίνα Γύφτου και η Καρολίνα Αγγελοπούλου – μαζί με άλλους Έλληνες επενδυτές – που συμμετέχουν περιστασιακά με μικρές συμμετοχές στις επενδύσεις της Union Maritime».
Νωρίτερα φέτος, ο κ. Μυστακίδης προχώρησε σε ένα ακόμη σημαντικό deal. Απέκτησε πλειοψηφικό πακέτο μετοχών στην Aegean Baltic Bank. Την εύρωστη ελληνική τράπεζα, που εξειδικεύεται στα ναυτιλιακά δάνεια και έχει παρουσία στην αγορά από τον Δεκέμβριο του 2002.
Ο Τέλης Μυστακίδης με καταγωγή από τη Θεσσαλονίκη, γεννήθηκε στη Ρώμη στις 24 Απριλίου 1962.
Είναι χαμηλών τόνων, αποφεύγει τη δημοσιότητα, και έγινε γνωστός σε παγκόσμιο επίπεδο όταν το 2011 η πολυεθνική ελβετική εταιρεία Glencore εισήχθη στο Ελβετικό χρηματιστήριο, με αποτέλεσμα να δημοσιοποιηθούν όλα τα ονόματα των μετόχων της.
Σύμφωνα με το Forbes, η περιουσία του ανέρχεται στα 3,4 δισ. δολάρια.
Διαβάστε επίσης:
Γιώργος Προκοπίου: “Είναι θαύμα που οι Έλληνες εφοπλιστές παραμένουν στην κορυφή”
Ανδρέας Μαρτίνος (Minerva Dry Marine): Αγόρασε το τέταρτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Γιώργος Χατζής (Newport SA): Ναυπηγεί τρία πλοία και αγόρασε τέσσερα από «δεύτερο χέρι»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Θεσσαλονίκη: Κουκουλοφόροι πέταξαν μολότοφ στους αστυνομικούς έξω από το Τουρκικό Προξενείο
- Αμερικανικό μαχητικό αεροσκάφος καταρρίφθηκε «κατά λάθος» στην Ερυθρά Θάλασσα
- Οι πέντε βασικές προτεραιότητες του ΥΠΕΘΟ για το 2025
- Χρηματιστήριο Αθηνών: Θετικό το αφήγημα και για το 2025, σύμφωνα με τους αναλυτές