Τη ναύλωση ενός τάνκερ της τύπου LR1 σε πολύ καλή τιμή φέρεται να εξασφάλισε η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Samos Steamship.

Σύμφωνα με Ευρωπαίους ναυλομεσίτες, η Trafigura ναύλωσε το πλοίο Epicurus (χωρητικότητας 79.000 dwt, κατασκευής 2017) της Samos Steamship για 12 μήνες έναντι 18.750 δολαρίων ημερησίως, ποσό που ξεπερνά κατά πολύ την εκτίμηση της Fearnleys για την τρέχουσα τιμή ναύλωσης ενός τάνκερ LR1 για 12 μήνες, στα 15.000 δολάρια.

Πρόκειται για μία ακόμα ένδειξη της ανάκαμψης των τιμών που προβλέπεται σε πολλές κατηγορίες πλοίων λόγω της επικείμενης ενεργοποίησης των νέων κανονισμών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για τις εκπομπές ρύπων, από την 1η Ιανουαρίου του 2020.

Πάντως, πηγή της αγοράς που επικαλείται το TradeWinds παρατήρησε πως η εκτίμηση της Fearnleys στα 15.000 δολάρια είναι χαμηλή, και επεσήμανε ότι η Trafigura έχει ναυλώσει δύο ακόμα τάνκερ LR1 σε παρόμοιες τιμές με αυτήν για το Epicurus. Η ίδια πηγή σχολίασε πως είναι δύσκολο να βρει κανείς ποιοτικά σύγχρονα τάνκερ LR1 και ενδεχομένως η Trafigura να είναι διατεθειμένη να πληρώσει κάτι παραπάνω για να ναυλώσει ορισμένα από αυτά.

Σημειώνεται ότι η Samos Steamship διαθέτει στόλο αποτελούμενο από 29 πλοία, τόσο τάνκερ όσο και ξηρού φορτίου. Μεταξύ αυτών δύο αδελφά τάνκερ LR1 που παρήγγειλε το 2014 και το 2015 έναντι 56-58 εκατομμυρίων το καθένα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ελληνική ναυτιλιακή, σύμφωνα με πηγές από τον κλάδο των ναυπηγείων, παρήγγειλε πρόσφατα από τα ιαπωνικά ναυπηγεία Japan Marine United ένα τάνκερ suezmax χωρητικότητας 159.000 dwt, με ημερομηνία παράδοσης μέσα στο 2021, έναντι περίπου 62,5 εκατομμυρίων δολαρίων. Πρόκειται για την πρώτη παραγγελία της από το 2015 Το τελευταίο πλοίο που είχε παραγγείλει η Samos Steamship, το 2015, ήταν το panamax Ormos (χωρητικότητας 82.000 dwt), που παρέλαβε τον Ιανουάριο του 2019.