• Ναυτιλία

    Τα τριάντα μεγαλύτερα λιμάνια στον κόσμο αύξησαν 7% την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων

    Το λιμάνι στη Σιγκαπούρη

    Το λιμάνι στη Σιγκαπούρη


    Δύο κινέζικα λιμάνια, το Χονγκ Κονγκ και το Xiamen,  από την πρώτη 30άδα της παγκόσμιας κατάταξης, είναι τα μόνα που κατέγραψαν πτώση στον μεταφερόμενο όγκο και στη διακίνηση κοντέινερ τους το πρώτο εξάμηνο του 2024.

    Το Αμβούργο, ίσως, είναι το τρίτο λιμάνι που θα μπορούσε να ανακοινώσει μια μικρή πτώση, ίση με περίπου 1%, στην κίνηση εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπει η Alphaliner, καθώς το γερμανικό λιμάνι δεν έχει ακόμη ανακοινώσει τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους.

    Όλα τα άλλα λιμάνια,  σημείωσαν αύξηση στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων, που κυμαίνεται από 2,4% (Ρότερνταμ) έως 20% (Beibu Gulf Port). Η μέση αύξηση των κορυφαίων 30 είναι της τάξης του 7%.

    Ανάμεσα στα λιμάνια που κέρδισαν  τα περισσότερα κοντέινερ είναι το Los Angeles/Long Beach με αύξηση 14,7% στα 9 εκατομμύρια TEU.

    Εξαιρουμένων των κινεζικών λιμανιών, το Laem Chabang στην Ταϊλάνδη κατέγραψε τη δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση στα διακινούμενα αγαθά, κατά 10%.

    Η Σιγκαπούρη, το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι στον κόσμο, σημείωσε αύξηση 6,4%. Ωστόσο, ο εγγύτερος ανταγωνιστής της και το μεγαλύτερο λιμάνι στον κόσμο, η Σαγκάη, διεύρυνε περαιτέρω το προβάδισμά του με αύξηση 7,5% στην κίνηση, ανεβάζοντας το φορτίο που διακινήθηκε το εξάμηνο στα 25,2 εκατομμύρια TEU. Ο μεγαλύτερος λιμενικός κόμβος στον κόσμο είναι πιθανό να ξεπεράσει τα 50 εκατομμύρια TEU το 2024.

    Μεταξύ άλλων λιμανιών, το Ντουμπάι κατέγραψε αύξηση 3,9% που το βοήθησε να καθιερωθεί ως το δέκατο μεγαλύτερο λιμάνι στον κόσμο.

    Το μοναδικό αφρικανικό λιμάνι στο κορυφαίο 30, το Tanger Med, δεν έχει δημοσιεύσει προσωρινά στοιχεία, αλλά πρόσφατα επιβεβαίωσε ότι αναμένει να σημειώσει νέο ρεκόρ διακίνησης άνω των 9 εκατομμυρίων TEU φέτος. Αυτό θα αντιπροσωπεύει αύξηση όγκου σχεδόν 90% σε σύγκριση με το 2019.

    Εν τω μεταξύ, η αύξηση της ζήτησης δεν ήταν αρκετή για να αυξήσει τους ναύλους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην αγορά spot. Ο Παγκόσμιος Δείκτης Εμπορευματοκιβωτίων (WCI) της Drewry υποχώρησε 2% στα 5.319 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών (FEU) αυτή την εβδομάδα.

    Διαβάστε επίσης:

    Ακυβέρνητο ιταλικό τάνκερ στην νησίδα Πάτροκλος

    Φλέγεται ακόμη το ελληνικό τάνκερ Sounion που δέχθηκε επίθεση από τους Χούθι (video)

    «Ρεσάλτο» της ΑΑΔΕ σε σκάφη ημερήσιας κρουαζιέρας στη Σαντορίνη 



    ΣΧΟΛΙΑ