ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Η υποβολή επίσημης πρότασης από την Onex για την εξαγορά των ναυπηγείων Ελευσίνας και Σκαραμαγκά, λίγες ώρες αφότου έγινε γνωστή, εξακολουθεί να προκαλεί αίσθηση και να αποτελεί αντικείμενο συζήτησης στους επιχειρηματικούς και εφοπλιστικούς κύκλους. Δικαίως, καθώς η προοπτική δημιουργίας ενός «μέγα ναυπηγείου», το οποίο θα έχει κάτω από την «ομπρέλα» του τα τρία ναυπηγεία της χώρας – τον Σκαραμαγκά, την Ελευσίνα και το Νεώριο – μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα όχι μόνο της ναυπηγοεπισκευής αλλά ολόκληρης της ελληνικής οικονομίας.
Ωστόσο, για όσους παρακολουθούν από κοντά την αμερικάνικη εταιρεία και την δραστηριότητα που έχει αναπτύξει το τελευταίο διάστημα στη χώρα μας ήταν μια μάλλον φυσιολογική εξέλιξη, η οποία ήταν ζήτημα χρόνου να εκδηλωθεί.
Ο επικεφαλής της Onex μιλώντας στο mononews.gr αμέσως μετά την κατάθεση της αίτησης εξυγίανσης του Νεωρίου είχε προϊδεάσει σχετικά, δηλώνοντας ανοιχτός στο ενδεχόμενο συμμετοχής στην εξυγίανση των δυο ναυπηγείων.
«Όταν έρθει η ώρα εμείς θα βοηθήσουμε, εάν και εφόσον μας ζητηθεί, με όλες μας τις δυνάμεις», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά.
Σημείωσε μάλιστα πως δεν χωρούν καθυστερήσεις, και πως «τώρα είναι το ιστορικό παράθυρο ευκαιρίας αναδιάρθρωσης και αναδιοργάνωσης του κλάδου. Επίπονο αλλά αναγκαίο», καθώς «η ναυτιλία, ελληνόκτητη και μη, αναζητά αξιόπιστα ναυπηγεία στην περιοχή».
Τόνισε πως υπάρχουν λύσεις που μπορούν να φέρουν αποτελέσματα, αντίστοιχες με εκείνες που χρησιμοποιήθηκαν για την ανασυγκρότηση του Νεωρίου -μέσα τρεις μήνες με την στήριξη της Onex κατάφερε να προσελκύσει 25 πλοία- και εκτίμησε πως τα δομικά προβλήματα του κλάδου πρέπει να επιλυθούν το αργότερο μέχρι το 2020.
Για τον κ. Ξενοκώστα, η Ελλάδα μπορεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο σε παγκόσμια κλίμακα, χάρη στην τεχνογνωσία και την ικανότητα των ελλήνων τεχνητών.
«Τα Ελληνικά Ναυπηγεία αξίζουν μόνο την πρωτιά και τίποτα λιγότερο», αναφέρει χαρακτηριστικά, για να συμπληρώσει πως «η ναυπηγοεπισκευή, μαζί με τον υποθαλάσσιο πλούτο και οι ενεργειακές υποδομές θα πρέπει να είναι οι ατμομηχανές των επόμενων δεκαετιών για την Ελλάδα».