ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ακόμη σημαντικές εκκρεμότητες για να περάσουν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και του Σκαραμαγκά κάτω από τον έλεγχο των επιχειρηματικών ομίλων του Πάνου Ξενοκώστα και του Γιώργου Προκοπίου, ωστόσο οι συζητήσεις για την κατασκευή των φρεγατών και των κορβετών είναι ψηλά στην ατζέντα.
Όμως, τις τελευταίες ημέρες διεξάγονται έντονες συζητήσεις για το πως θα συμβάλουν τα δύο ναυπηγεία στην ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου και σε ποιό βαθμό θα είναι ικανά και αποτελεσματικά για να απορροφήσουν το ποσό των 370.000.000 ευρώ που έχουν προβλεφθεί στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2021-2027.
Επισημαίνεται ότι στην πρόσφατη έρευνα της XRTC αναφέρεται ότι το 50% των ελληνικών ακτοπλοϊκών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα στις θαλάσσιες εσωτερικές γραμμές, θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών το 2035, ενώ η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος.
Στην έκθεση επισημαίνεται ότι η χρηματοδότηση των επενδύσεων για ανανέωση του στόλου με πλοία χαμηλών και μηδενικών εκπομπών, πρέπει να γίνει με τη μορφή επιδοτήσεων για το πράσινο κομμάτι της επένδυσης.
Το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος σε άλλη έκθεση του επισημαίνει ότι για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου θα απαιτηθούν 3 δισ. ευρώ.
Πρόσφατα, ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου, που μέσα στον Ιανουάριο αναμένεται να εγκατασταθεί στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, εκμυστηρεύτηκε τις προθέσεις του για το Ναυπηγείο:
«Είναι σημαντικό να μπορεί κάποιος να κάνει κάτι στην πατρίδα του για τη μετάβαση της ποντοπόρου ναυτιλίας και της ακτοπλοΐας σε μια νέα, πράσινη εποχή. Δεν υπάρχει ωστόσο η συνταγή. Όλα αυτά είναι σε ερευνητικό και πειραματικό στάδιο. Προσβλέπουμε σε συνεργασία με την επιστημονική και ακαδημαϊκή κοινότητα και τους κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού. Είναι σημαντικό να συμβάλει το κάθε μέρος με τον τρόπο που μπορεί.
Το στοίχημα της αναβίωσης της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα δεν θα φέρει εις πέρας μόνο ένας ιδιώτης. Είμαι ανοιχτός σε όλες τις συνεργασίες και όλες τις συνέργειες με στόχο την εκπαίδευση και τις νέες δεξιότητες που απαιτούνται, προκειμένου νέοι άνθρωποι να στελεχώσουν ξανά τα ναυπηγεία. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν η ηλεκτροπρόωση, οι κατασκευές με ανθρακονήματα κ.ά.
Ελπίδα μας είναι να εισέλθουμε δυναμικά στην επόμενη ημέρα. Όραμά μας, να είμαστε ένα σύγχρονο ναυπηγικό κέντρο, το οποίο δεν θα αντιγράφει αντίστοιχα του εξωτερικού, αλλά αντιθέτως να πρωτοπορεί. Έχοντας παραλάβει 140 πλοία διαφορετικών τύπων σε 16-17 ναυπηγεία στα μεγάλα κέντρα της Ιαπωνίας, της Νότιας Κορέας και της Κίνας, διαθέτουμε την εμπειρία και την τεχνογνωσία να πρωταγωνιστήσουμε.
Νομίζω ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη είναι πρόθυμα να συνεργαστούν. Ήδη διαθέτουμε μια πολύ καλή ομάδα στην Olympic Marine, η οποία έχει αποφέρει αποτελέσματα. Πιστεύουμε ότι σύντομα θα είμαστε σε θέση να ναυπηγούμε ένα σκάφος 18 μέτρων το μήνα».
Διαβάστε επίσης:
Ρεκόρ διέλευσης πλοίων από την Διώρυγα του Σουέζ – 23.000 πλοία και έσοδα 8 δισ. δολάρια
Ο Rina έδωσε την έγκριση για τη ναυπήγηση VLCC με καύσιμο LNG και υδρογόνο