ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πέντε κρουαζιερόπλοια της Seajets του εφοπλιστή Μάριου Ηλιόπουλου είναι παροπλισμένα σε διάφορα λιμάνια στην Ελλάδα και η εταρεία αναζητά ναυλωτή ή αγοραστή.
Πρόκειται για τρία κρουαζιερόπλοια που ναυπηγήθηκαν στη δεκαετία του ’90 στα ναυπηγεία Fincantieri για λογαριασμό της Holland America Line, ένα μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο που ναυπηγήθηκε επίσης τη δεκαετία του ’90 για την εταιρεία Princess Cruises και το πρώην Majesty of the Sea που αγοράσθηκε από την εταιρεία Royal Caribbean.
Ένα άλλο πλοίο που πωλήθηκε επίσης από τον στόλο της Carnival, το Costa neoRomantica, δεν τέθηκε ποτέ σε κρουαζιέρες από την Celestyal Cruises, που είναι το νέο όνομα της Louis Cruises. Το κρουαζιερόπλοιο πουλήθηκε το περασμένο καλοκαίρι όταν οι νέοι ιδιοκτήτες χρειάστηκαν να αντλήσουν κεφάλαια.
Πρόσφατα, το πλοίο αναχώρησε από την Ελλάδα για την Κίνα με ενδιάμεση στάση στο Ντουμπάι και οι ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι πιστεύουν ότι το πλοίο, που ναυπηγήθηκε το 1993, πουλήθηκε επίσης για σκραπ. Το σημερινό του όνομα είναι Antares Experience.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δώσει ναυλομεσιτικοί οίκοι, τα ναυπηγεία Alang της Ινδίας έχουν υποδεχθεί αριθμό ρεκόρ κρουαζιερόπλοιων τους τελευταίους δώδεκα μήνες. Τα πλοία αυτά δεν έχουν οδηγηθεί για σκραπ απευθείας από τις εταιρείες που τις διαχειρίζονταν, αλλά από τρίτους αγοραστές. Η τάση αυτή παρατηρείται από τον Νοέμβριο του 2020.
«Συνήθως κατά μέσο όρο, ένα ή δύο επιβατηγά πλοία είναι ελλιμενισμένα στο Αλάνγκ κάθε χρόνο προς διάλυση», τονίζει ο Rakesh Mishra, αξιωματούχος του λιμένα στο Alang, αλλά «αυτός ο αριθμός έχει αυξηθεί σημαντικά τους τελευταίους 12 μήνες, φτάνοντας σε επίπεδα ρεκόρ».
Συνολικά δεκατέσσερα κρουαζιερόπλοια και επιβατηγά πλοία έχουν καταπλεύσει τους τελευταίους 12 μήνες, αλλά οι αναμένεται τουλάχιστον ένα ακόμη έως τα μέσα Νοεμβρίου. Σύμφωνα με τον διοικητή Rakesh Mishra, τα επιβατηγά πλοία αντιπροσώπευαν σχεδόν το 10% των περίπου 150 πλοίων που στάλθηκαν σε ναυπηγεία διάλυσης στην Ινδία τους τελευταίους 12 μήνες.
Το μεγαλύτερο πλοίο που έφτασε μέχρι στιγμής ήταν το Karnika, το μοναδικό κρουαζιερόπλοιο που εκμεταλλευόταν η ινδική εταιρεία Jalesh, η οποία χρεοκόπησε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Το πλοίο αυτό είχε ναυπηγηθεί στα ναυπηγεία Fincantieri και ήταν συνολικής χωρητικότητας 69.845 χωρητικότητας και είχε δρομολογηθεί το 1990 ως Crown Princess από την Princess Cruises.
Ήταν ένα κρουαζιερόπλοιο που είχε σχεδιαστεί από τον αρχιτέκτονα Renzo Piano, τη δεκαετία του 1990 και ήταν ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια που κατασκευάστηκαν ποτέ με σχέδιο εμπνευσμένο από ένα δελφίνι. Πέρασε την τελευταία δεκαετία της καριέρας της ταξιδεύοντας από την Αυστραλία για την P&O ως Pacific Jewel πριν πουληθεί το 2019 στην Jalesh Cruises.
Μεταξύ των διάσημων άλλων κρουαζιεροπλοίων που κατέληξαν στο Alang πέρυσι είναι το Columbus, που δρομολογήθηκε το 1989 για την Princess Cruises ως Star Princess. Ήταν το τελευταίο κρουαζιερόπλοιο που κατασκευάστηκε για την πρωτοπόρο της βιομηχανίας Sitmar Cruises, αλλά πιο πρόσφατα λειτούργησε για την Cruise & Maritime Voyages με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία χρεοκόπησε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Τα άλλα δύο κρουαζιερόπλοια του στόλου CMV έφτασαν επίσης στο Alang μετά από δημοπρασία. Πρόκεται για το Marco Polo, το οποίο είχε ξεκινήσει την καριέρα του χτισμένο το 1965 ως Alexandr Pushkin, και θεωρήθηκε ότι ήταν η ναυαρχίδα του σοβιετικού στόλου .
Επίσης, το Magellan είχε δοθεί στην αγορά ως «superliner» όταν τέθηκε σε λειτουργία το 1985 ως η γραμμή κρουαζιέρας για το Carnival.
Εξάλλου, η Peace Boat of Japan πούλησε το κρουαζιερόπλοιο Ocean Dream, που ναυπηγήθηκε το 1982, στους διαλυτές της Alang. Το πλοίο είχε ξεκινήσει την καριέρα του ως Costa Tropicale και ήταν το πρώτο νεόκτιστο κρουαζιερόπλοιο για την Carnival Cruise Line.
Το γερμανικό κρουαζιερόπλοιο Albatros, που ναυπηγήθηκε το 1973 ως Royal Viking Sea, έφτασε επίσης στα διαλυτήρια της Alang τον περασμένο Ιούλιο.
Η έντονη ζήτηση για χάλυβα ήταν ένας παράγοντας που συνέβαλε στη διάλυση παλαιών κρουαζιερόπλοιων. Ο Haresh Parmar, του Ship Recycling Industries Association, επεσήμανε για την τάση διάλυσης των κρουαζιεροπλοίων ότι «τα κρουαζιερόπλοια περιέχουν λιγότερο χάλυβα από τα εμπορικά πλοία και τα πετρελαιοφόρα που φτάνουν στο Alang. Ως εκ τούτου, τα επιβατηγά πλοία λαμβάνουν γενικά χαμηλότερες τιμές, αλλά καθώς πολλά από τα πλοία που φθάνουν εφέτος είναι από πτώχευση, εξακολουθούν να φτάνουν εφοδιασμένα με πολύτιμα ανταλλακτικά».
Επίσης, έγινε γνωστό ότι Κινέζοι αγοραστές αγόρασαν το Carnival Fascination του στόλου της Carnival Cruise Line, που κατασκευάστηκε το 1994 ως μέρος της κατηγορίας Fantasy, για να το χρησιμοποιήσουν για να λειτουργήσει ως ξενοδοχείο . Το πλοίο μεταφέρθηκε πρόσφατα στο Κολόμπο της Σρι Λάνκα, πριν φτάσει στο Αλάνγκ. Το όνομα του πλοίου στο σήμα AIS του άλλαξε πρόσφατα από Century Harmony σε μικρότερο Y Harmony.
Διαβάστε επίσης:
Μάριος Ηλιόπουλος: «Βρισκόμαστε και θα βρισκόμαστε πάντα σταθερά στο πλευρό των νησιών του Αιγαίου»
Η Σαγκάη διατηρεί τους ναύλους σε υψηλά επίπεδα
ΠΝΟ: Η κυβέρνηση να καταλάβει ότι η ναυτιλία δεν στηρίζεται μόνο στους εφοπλιστές, αλλά και στις πλάτες των ναυτικών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ανδρέας Παναγιωτόπουλος: Έκανα λάθος. Είμαι έτοιμος να δεχθώ όποια κύρωση αντιστοιχεί στον ΚΟΚ
- Η ΠΝΟ αντιδρά στην τροποποίηση του κανονισμού για τα ταχύπλοα πλοία
- ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Ανακοινώθηκε η υποχρεωτική δημόσια πρόταση της Masdar – Στα 20 ευρώ/μετοχή το προσφερόμενο αντάλλαγμα
- Ολλανδία: Το Netflix καλείται να πληρώσει 5 εκατ. ευρώ για παραβίαση προσωπικών δεδομένων