Κέρδη που μπορεί να φτάσουν και τα 8.000 δολάρια την ημέρα, από την κατανάλωση καυσίμων, μπορούν να αποκομίσουν όσα πλοία σήμερα χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο για την πρόωσή τους.

Μπορεί οι έρευνες για το πράσινο πλοίο του μέλλοντος να θέλουν ακόμα χρόνο, προκειμένου να καταλήξουν στην καλύτερη λύση για πλοία με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ωστόσο μια από τις ενδιάμεσες λύσεις, η χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καύσιμο για τα πλοία φέρνει ορισμένα πλεονεκτήματα για τους χρήστες.

Σε έρευνα που έγινε από την Channoil Consulting και την  Gibson Shipbrokers, συγκρίθηκαν τα κόστη των πλοίων με κατανάλωση LNG και πετρελαίου ως καύσιμα.

Όπως υπογραμμίζεται χαρακτηριστικά το υγροποιημένο φυσικό αέριο έχει χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα από το gasoil και το πετρέλαιο, διατίθεται στην αγορά, και κοστίζει φθηνότερα».

Για παράδειγμα ένα σούπερ τάνκερ μεταφορικής δυνατότητας 300.000 τόνων πετρελαίου, χρειάζεται 11.518 δολάρια την ημέρα για καύσιμα, εφόσον χρησιμοποιεί LNG, ενώ ένα αντίστοιχο που «καίει» πετρέλαιο με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, καταναλώνει την ημέρα 19.250 δολάρια. Το πλοίο που κινείται με LNG κερδίζει ετησίως περίπου 2,8 εκατ. δολάρια.

Η επένδυση

Η μελέτη υποστηρίζει, ότι παρά το γεγονός ότι το πετρέλαιο με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο είναι αυτό που χρησιμοποιείται σήμερα περισσότερο στην αγορά, η επένδυση σε μηχανές duel fuel με LNG συμφέρουν. Και αυτό γιατί στην ναυπήγηση ενός τέτοιου πλοίου, η διαφορά είναι στα 14 εκατ. δολάρια περισσότερα για το duel fuel. Ποσό που θα έχει επιστραφεί σε ορίζοντα 15ετίας, υπολογίζοντας την διαφορά τιμής μεταξύ LNG και πετρελαίου χαμηλής περιεκτικότητας στα 5.000 δολάρια την ημέρα.

Τα πλοία που κινούνται με LNG θα καταφέρουν να αποσβέσουν την (επιπλέον) επένδυσή τους, λόγω της διαφοράς στην κατανάλωση και την τιμή σε σχέση με το πετρέλαιο χαμηλής περιεκτοκότητας σε θείο, επισημαίνεται χαρακτηριστικά, και επισημαίνεται ότι: “Οι πρόσφατες τάσεις δείχνουν ότι το ΥΦΑ ενδέχεται να γίνει ακόμα φθηνότερο μακροπρόθεσμα σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα.”

Το δίκτυο

Το LNG μέχρι σήμερα, έχει περιορισμένη χρήση, γιατί το δίκτυο ανεφοδιασμού δεν είναι ανεπτυγμένο. Ωστόσο η μελέτη ότι το δίκτυο επεκτείνεται σταδιακά, σε ρυθμούς ανάλογους με τα νέα πλοία με μηχανές duel fuel που παραγγέλοντονται στα ναυπηγεία.

Η τιμολόγηση

Τον Σεπτέμβριο, η Trafigura πρότεινε εισφορά μεταξύ 250 και 300 δολαρίων ανά τόνο διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπεται από τα πλοία για να καταστούν τα καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα πιο ανταγωνιστικά.

Εάν η συγκεκριμένη ή κάποια παρόμοια πρόταση «περάσει» σε διεθνές επίπεδο σύμφωνα με τους αναλυτές η εξοικονόμηση καυσίμων για τα VLCC που τροφοδοτούνται με LNG θα φτάσει τα ακόμα και τα 28.252 δολάρια την ημέρα. Σε αυτή την περίπτωση, υπογραμμίζει ότι ακόμα και τα βιοκαύσιμα  που πολύ πιο ακριβά από το πετρέλαιο, θα μπορούσαν να γίνουν ανταγωνιστικά.

Διαβάστε επίσης: 

Γιάννης Αγγελικούσης: Νέα κίνηση της Maran Gas στην αγορά LNG

Στο 45% το μερίδιο της Mytilineos στις εισαγωγές LNG στο εννεάμηνο

Θ. Μαρτίνος-Γ. Χατζηπατέρας: Κοινή θέση για τα καύσιμα -Tι λένε για Κίνα, Τραμπ και μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση