ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Συγκλονιστικά είναι τα στοιχεία έρευνας του World Maritime University για την θέση των ναυτικών, εν μέσω πανδημίας.
Παρά το γεγονός ότι οι εγκλωβισμένοι στα πλοία ναυτικοί από 400.000, που ήταν στην κορύφωση του 2020, έχουν πέσει στους 230.000, μόνο λίγοι δεν μπορούν να χαρακτηριστούν.
Όπως έχει δηλώσει και ο πρόεδρος της Intercargo, Δημήτρης Φαφαλιός, η κατάσταση έχει βελτιωθεί, αλλά μένουν ακόμα πολλά να γίνουν. Το βασικότερο όλων, είναι ο εμβολιασμός των ναυτικών κατά προτεραιότητα, κάτι που για τους Έλληνες ναυτικούς η ελληνική κυβέρνηση κινείται με πολύ ταχείς ρυθμούς.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που αναδημοσίευσε η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Ε.Ν
– Το 95% των ερωτηθέντων Ναυτεργατών αντιμετώπισαν την απόλυτη απαγόρευση άδειας εξόδου από τα πλοία.
– Τα 2/3 από τους Ναυτεργάτες δεν μπορούσαν να αποβιβαστούν από τις σκάλες του πλοίου ενώ και το 1/3 που αποβιβάστηκε το έκανε για να μετρήσει το βύθισμα του πλοίου.
– Από την ίδια έρευνα διαπιστώθηκε πως η παρατεταμένη παραμονή εν πλω, χωρίς την δυνατότητα άδειας ή ακόμη και εξόδου, έχει επηρεάσει την ψυχική τους υγεία στο 88% των ερωτηθέντων. Ιδιαίτερα επιβαρυμένη παρουσιάζεται η κατάσταση εκείνων που εκτελούν ταξίδια μεγάλης χρονικής διάρκειας.
-Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο του εγκλωβισμού ήταν ότι ενώ αυξήθηκαν τα μέσα ψυχαγωγίας στα πλοία, ένα αξιόλογο ποσοστό ναυτεργατών δεν έδειξε κάποιο ουσιαστικό ενδιαφέρον για αυτά…
-Από την ίδια έρευνα ανακύπτει ότι μόνο το 14,5% των ναυτεργατών το συγκεκριμένο διάστημα επαναπατρίστηκαν μετά την λήξη των ΣΣΕ, στην πλειοψηφία τους ήρθαν αντιμέτωποι με την επέκταση των ΣΣΕ χωρίς την θέλησή τους και σε ορισμένες περιπτώσεις αυτή επεκτάθηκε και πέρα των 12 μηνών.
-Ένα ποσοστό 32% δήλωσε ότι δεν αποζημιώθηκε για την παραβίαση της σύμβασής του.
-Σχετικά με την παροχή ιατρικής βοήθειας ένα ποσοστό 15,4% θεώρησαν ότι είχαν ανεπαρκή ιατρική πρόσβαση και φροντίδα στην στεριά.
Συμπερασματικά η έρευνα, όπως αναφέρει η ΠΕΝΕΝ, επισημαίνει πως η κατάργηση στις άδειες εξόδου των ναυτεργατών επιβαρύνει την ψυχική τους υγεία, η επέκταση των συμβάσεών τους, παρά τη θέλησή τους, αποτελεί παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Οι αυτόματες όμως ανανεώσεις είναι εκ των πραγμάτων αναγκαστικές, αφού τα κράτη δεν επιτρέπουν στους ναυτικούς να «ξεμπαρκάρουν», και να επιστρέψουν στα σπίτια τους.
Μάλιστα σύσσωμη η παγκόσμια εφοπλιστική κοινότητα έχει θέσει προ των ευθυνών τους όλα τα κράτη του κόσμου, προκειμένου να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις τους, και να εμβολιαστούν με προτεραιότητα αφού έχουν αναγνωριστεί ως «key workers».
Διαβάστε ακόμη:
Επιστρέφουν στη χώρα μας επτά από τους εννέα Έλληνες ναυτικούς του πλοίου Angelic Power
Δημήτρης Φαφαλιός: Να δοθεί προτεραιότητα στους εμβολιασμούς των ναυτικών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike