O Baltic Index, που είναι ο κυριότερος δείκτης θαλάσσιων μεταφορών ξηρού φορτίου έφτασε χθες στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 13 ετών.

Ο συνολικός δείκτης, που επηρεάζεται από τα ποσοστά για τα πλοία capesize, panamax, supramax και handysize, αυξήθηκε 73 μονάδες, ή 1,6%, στις 4.717, που είναι το υψηλότερο από τον Σεπτέμβριο του 2008.

Οι αναλυτές της ναυτιλίας ερμηνεύουν το ράλι στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου στους περιορισμούς που υπάρχουν σε αυτή τη φάση στη ναυτιλία, στη συμφόρηση λιμένων στην Κίνα λόγω του COVID-19 και στη συνολική ανάκαμψη της ζήτησης βασικών προϊόντων.

Εξάλλου, ο δείκτης capesize αυξήθηκε κατά 207 μονάδες, ή 3% και διαμορφώθηκε στις 7.600, φτάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων σχεδόν 12 ετών.

Τα ημερήσια κέρδη για τα capesizes, τα οποία μεταφέρουν φορτία 150.000 τόνων, όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα, αυξήθηκαν 1721 δολάρια και έφτασαν στα 63.030 δολάρια.

Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης κινεζικού σιδηρομεταλλεύματος αυξήθηκε χθες περισσότερο από 5% πάνω από το βασικό επίπεδο των 700 γιουάν (108,26 δολάρια).

Ο δείκτης panamax αυξήθηκε 8 μονάδες στις 4.020, το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 11 εβδομάδων.

Τα κέρδη για τα panamaxes, τα οποία μεταφέρουν φορτία άνθρακα ή σιτηρών 60.000-70.000 τόνων, αυξήθηκαν 76 δολάρια σε 36.180 δολάρια.

Ο δείκτης supramax αυξήθηκε 4 μονάδες και διαμορφώθηκε στις 3.363, το υψηλότερο επίπεδο σε διάστημα τριών εβδομάδων.

Διαβάστε επίσης:

Salamis Tours: Στα πλαίσια ανανέωσης του στόλου της η πώληση του πλοίου ALASA

Diana Wilhelmsen: Πρόστιμο 2 εκατ. δολαρίων στην κοινοπραξία που συμμετέχει η Diana Shipping της οικογένειας Παληού

Γιώργος Κουμπενάς: Χρειαζόμαστε εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό για την κρουαζιέρα