ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Στο 5% των νέων παραγγελιών πλοίων, κατά τη διάρκεια του 2020, έμειναν τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Sea Europe που εκπροσωπεί τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία και κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού, το 2020 κατατέθηκαν παραγγελίες για 1.127 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 18,6 εκατ cgt, αριθμός κατά 12% μικρότερος από το 2019, και αυτό παρά την πανδημία του κορονοιού που έπληξε την παγκόσμια οικονομία μέσα στο 2020.
Το 40% των νέων παραγγελιών το δέχθηκαν κινεζικά ναυπηγεία, το 31% ναυπηγεία της Νότιας Κορέας και μερίδιο 11% απέσπασαν τα ιαπωνικά. Οι ευρωπαïκές μονάδες όμως δέχθηκαν όμως μόλις το 5% των νέων παραγγελιών.
Πριν από την πανδημία η εξιδεικευμένη σε κρουαζιερόπλοια και Offshore κατασκευές, ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία εμφάνιζε μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με τα ασιατικά. Η βιομηχανία κρουαζιέρας αναπτυσσόταν ραγδαία με δεκάδες νέες παραγγελίες κάθε χρόνο, στην συντριπτική τους πλειοψηφία σε ευρωπαϊκές γιάρδες, ενώ οι νέες ναυπηγήσεις εμπορικών πλοίων, στα οποία κυριαρχούν τα ασιατικά ναυπηγεία, σημείωναν κάμψη.
Ωστόσο η πανδημία έριξε στο ναδίρ την κρουαζιέρα με αποτέλεσμα να σταματήσουν οι νέες ναυπηγήσεις, ενώ αντίθετα στο δεύτερο μισό του 2020 οι νέες παραγγελίες προς τα ναυπηγεία της Ασίας πολλαπλασιάστηκαν, αφού οι ναυτιλιακές αγορές έβγαιναν από τη στενωπό όσο ανέβαινε και η ζήτηση.
Τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία επλήγησαν σοβαρά από την πανδημία, τόσο από πλευράς ζήτησης όσο και από πλευράς παραγωγής. Το 2020, τα επίπεδα συμβάσεων στα ευρωπαϊκά ναυπηγεία ήταν εξαιρετικά χαμηλά, με μόνο 0,9 εκατομμύρια CGT να έχουν παραγγελθεί, δηλαδή κατά 64% σε CGT και κατά 72% σε αξία κάτω από τα επίπεδα του 2019, αντιπροσωπεύοντας τον ισχυρότερο ρυθμό μείωσης παγκοσμίως.
Διαβάστε επίσης:
Στα 15 capes ο στόλος της Seanergy
Seanergy Maritime: Νέα κίνηση στην αγορά ξηρού φορτίου – Επενδύσεις 134,3 εκατ. δολαρίων το 2021
Latsco Marine Management: Φεύγει μετά από 25 χρόνια ο Κώστας Βλάχος – Το μήνυμα του Πάρι Κασιδόκωστα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike