ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Πρωταθλήτρια στα κέρδη έρχεται η Star Bulk Carriers του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, της οποίας τα κέρδη στο 9μηνο του τρέχοντος έτους ανήλθαν σε 380,379 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με τα 18, 114 εκατ. δολάρια που ήταν το εννεάμηνο του 2020. Η Star Bulk Carriers Corp. είχε συνολικά έσοδα στο εννεάμηνο 927, 566 εκατ. δολάρια, έναντι 507,218 εκατ. δολάρια στο αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Κερδοφόρες είναι και στο 9μηνο η Costamare του Κωνσταντίνου Κωνσταντακόπουλου με 273,9 εκατ. δολάρια, η Danaos του Γιάννη Κούστα με 236,4 εκατ. δολάρια, η Safe Bulk του Πόλυ Β. Χατζηϊωάννου με 109,1 εκατ. δολάρια, η Gaslog Partners, του Πήτερ Γ. Λιβανού με 76,5 εκατ. δολάρια, η Capital του Ευάγγελου Μαρινάκη με 58,1 εκατ. δολάρια, η EuroDry του Αριστείδη Πίττα με 42,1 εκατ. δολάρια, η Seanergy του Σταμάτη Τσαντάνη με 20,7 εκατ. δολάρια και η Dorian LPG του Ιωάννη Χατζηπατέρα με 14,1 εκατ. δολάρια.
Οι υψηλές αποδόσεις, έχουν οι εταιρείες που διαθέτουν μεγάλο αριθμό πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που επωφελήθηκαν τα μέγιστα από την άνοδο των ναύλων στην κατηγορία αυτή των θαλάσσιων μεταφορών.
Η Costamare του Κωνσταντίνου Κωνσταντακόπουλου είχε καθαρά κέρδη 273,9 εκατ. δολάρια. Υπενθυμίζεται ότι ο στόλος της εταιρείας αποτελείται πλέον από 78 containerships και 37 bulk carriers.
Η εταιρεία είχε σημαντική αύξηση των κερδών κατά το τρίμηνο έναντι του αντίστοιχου διαστήματος το 2020. Τα κέρδη της Costamare το τρίτο τρίμηνο ανήλθαν στα 115,2 εκατ. δολάρια (0,87 δολάρια ανά μετοχή) έναντι κερδών 25,25 εκατ. δολαρίων (0,14 δολάρια ανά μετοχή) το τρίτο τρίμηνο του 2020.
Έτσι, τα κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 273,9 εκατ. δολάρια (2,04 δολάρια ανά μετοχή) έναντι απωλειών 18,2 εκατ. δολαρίων που είχε τους αντίστοιχους μήνες του προηγούμενου έτους.
Παράλληλα, η εταιρεία το τρίτο τρίμηνο παρέλαβε ακόμη 20 bulkers, στο σύνολο 34 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, ενώ άλλα τρία αναμένεται να προστεθούν στον στόλο έως το τέλος του έτους.
Η ναυτιλιακή εταιρεία Danaos το 9μηνο είχε κέρδη 236,4 εκατ. δολάρια, ενώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο τα κέρδη ήταν στα 123,1 εκατ. δολάρια. Ο πρόεδρος της Danaos, Δρ. Ιωάννης Κούστας, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας του τόνισε:
«Οι βλέψεις για τη ναυλαγορά τα επόμενη έτη παραμένουν θετικές, καθώς οι παραδόσεις containerships το 2022 θα κυμανθούν σε χαμηλότερα επίπεδα από εκείνα του 2021. Επίσης, παρόλο που θα υπάρξει σημαντική αύξηση της προσφοράς το 2023, οι επικείμενοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί θα αντισταθμίσουν την αύξηση αυτή, καθώς αναμένεται να απαιτηθεί μείωση της ταχύτητας των πλοίων».
Επισημαίνεται ότι η εταιρεία πρόσθεσε τους τελευταίους μήνες έξι πλοία μεταφοράς κοντέινερ με δυνατότητα 5.500 TEUs τα οποία αποκτήθηκαν με ίδια κεφάλαια.
Η Safe Bulkers, του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου στο εννεάμηνο είχε κέρδη 109,1 εκατ. δολαρίων,
έναντι ζημιών 20,5 εκατ. δολαρίων που είχε πέρσι την ίδια περίοδο.
Η GasLog Partners του Πήτερ Γ. Λιβανού στο εννεάμηνο του τρέχοντος έτους είχε κέρδη 76,5 εκατ. δολάρια, έναντι ζημιών 34,2 εκατ. δολαρίων που ήταν στο εννεάμηνο του 2020.
Η εταιρεία διαχειρίζεται στόλο που αποτελείται από 15 LNG carriers.
Η Capital Product Partners, του Ευάγγελου Μαρινάκη είχε έσοδα 121 εκατ. δολαρίων στο εννεάμηνο , όταν πέρυσι την ίδια περίοδο είχε καταγράψει έσοδα 105,7 εκατ. δολαρίων.
Το εντυπωσιακό όμως είναι ότι τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 58,1 εκατ. δολάρια από 23 εκατ. δολάρια που ήταν πέρυσι. Η εταιρεία διαθέτει 21 πλοία, εκ των οποίων 14 είναι containerships, ένα bulk carrier και έξι LNG carriers.
Η EuroDry Ltd. του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα στο εννεάμηνο του τρέχοντος έτους είχε έσοδα 42,1 εκατ. δολάρια και τα κέρδη ήταν 14,2 εκατομμύρια δολάρια. Ο μέσος όρος των ναύλων ανήλθε στα 28.103 δολάρια την ημέρα, από 11.873 δολάρια, που ήταν κατά την περσινή χρονιά.
Ο πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος της EuroDry, Αριστείδης Πίττας τόνισε ότι «στο τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, οι τιμές ναύλωσης για τα μεγέθη των πλοίων που διαχειριζόμαστε ήταν κατά μέσο όρο 30-40% υψηλότερα σε σύγκριση με τα επίπεδα του δευτέρου τριμήνου του 2021 και προσέγγισαν τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν τελευταία φορά το 2010» και «τα ποσοστά εσόδων συνέχισαν να αυξάνονται και κορυφώθηκαν στα μέσα Οκτωβρίου, αλλά από τότε έχουν υποχωρήσει λίγο κυρίως λίγο της επιβράδυνσης της ανάπτυξης και ιδιαίτερα της ζήτησης χάλυβα από την Κίνα».
Θετικά ήταν και τα αποτελέσματα στο εννεάμηνο για την Seanergy Maritime του Σταμάτη Τσαντάνη. Ειδικότερα, τα έσοδα ανήλθαν στα 100 εκατ. δολάρια, έναντι 43,5 εκατ. δολαρίων την ίδια περίοδο του 2020.
Τα καθαρά κέρδη έφτασαν σε 20,7 εκατ. δολάρια έναντι καθαρής ζημιάς 16 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
«Η σημαντική οικονομική απόδοση της Seanergy οφείλεται στο συνδυασμό των αγορών πλοίων που έγιναν μέσα στη χρονιά, καθώς και των υψηλότερων ναύλων στον τομέα ξηρού φορτίου της τελευταίας δεκαετίας» σχολίασε, στο πλαίσιο των αποτελεσμάτων, ο Στ. Τσαντάνης.
Η ναυτιλιακή είναι η μοναδική εταιρεία εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο που διαχειρίζεται αποκλειστικά στόλο πλοίων τύπου capesize. Συγκεκριμένα ελέγχει 17 βαπόρια.
H Dorian LPG Ltd του Ιωάννη Χατζηπατέρα είχε καθαρά κέρδη που ανήλθαν σε 14,1 εκατ. δολάρια σε αντίθεση με τα κέρδη ύψους 0,5 εκατ. του περσινού αντίστοιχου χρονικού διαστήματος.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα