Το λιμάνι του Ηρακλείου, είναι το επόμενο προς αξιοποίηση, στη λίστα του ΤΑΙΠΕΔ.

Την ίδια ώρα που οι διαγωνισμοί για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, και Ηγουμενίτσας «τρέχουν», το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, έβαλε στην εκκίνηση και τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου.

Το λιμάνι έχει δύο βασικούς άξονες λειτουργίας, την ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα, και σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό αναμένεται να δείξει ο ιταλικός ναυτιλιακός όμιλος Grimaldi, με την θυγατρική του ακτοπλοϊκή εταιρεία Μινωϊκές Γραμμές να εδρεύει στο Ηράκλειο της Κρήτης. Σημειώνεται επίσης ότι ο Ιταλικός όμιλος που κυριαρχεί στην Μεσόγειο όσον αφορά στα ropax πλοία και τα car carriers, έχει υποβάλει φάκελο ενδιαφέροντος και για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, ενδιαφέρον αναμένεται να δείξει και κρητικός επιχειρηματικός όμιλος ΙOGR με επικεφαλής τον επιχειρηματία Γιάννη Γρύλο, ο οποίος απασχολεί πάνω από 5.000 εργαζόμενους. Ο όμιλος δραστηριοπιείται στον τομέα των αερομεταφορών, τόσο στην επίγεια εξυπηρέτηση με την SKY serv, όσο και με την αεροπορική εταιρεία SKY express, ενώ ακόμα δραστηριοποιείται στον τομέα του τουρισμού (διαθέτει σειρά ξενοδοχείων στη Κρήτη), των logistics, της ενέργειας, των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, της παραγωγής, τυποποίησης και εξαγωγής ελαιολάδου.

Επίσης, έντονο ενδιαφέρον είχαν επιδείξει, τουλάχιστον πριν από την πανδημία του κορονοϊού και μεγάλοι όμιλοι κρουαζιέρας, αφού το κρητικό λιμάνι, σύμφωνα με έρευνα της McKinsey, μπορεί να αναδειχθεί ως ο δεύτερος πόλος κρουαζιέρας στην Ελλάδα, για home port, μετά το λιμάνι του Πειραιά.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η MSC Cruise, ο άλλος μεγάλος ναυτιλιακός όμιλος της Ιταλίας (μαζί με τον όμιλο Grimaldi) εξετάζει πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να διεκδικήσει το λιμάνι. Η MSC είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία στο κόσμο όσον αφορά την διαχείριση containerships, ενώ διαθέτει και έναν από τους μεγαλύτερους και πιο σύγχρονους στόλους κρουαζιερόπλοιων διεθνώς.

Τέλος, και με δεδομένο ότι συμμετέχουν στον διαγωνισμό που τρέχει το ΤΑΙΠΕΔ για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, δεν αποκλείεται τον φάκελο του διαγωνισμού να εξετάσουν τόσο η Attica Group, όσο και η ΑΝΕΚ.

Τι προβλέπει

Η διαγωνιστική διαδικασία για τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ Α.Ε.) προβλέπει την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού τουλάχιστον 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Στον ΟΛΗ έχει παραχωρηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηρακλείου.

Η διαγωνιστική διαδικασία θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις:

α) τη φάση υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος και προεπιλογής των ενδιαφερόμενων μερών και

β) τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών και ανάδειξης πλειοδότη.

Στην πρώτη φάση, τα ενδιαφερόμενα μέρη προσκαλούνται να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για να συμμετάσχουν στη διαγωνιστική διαδικασία την Παρασκευή, 30 Ιουλίου 2021.

Στον διαγωνισμό αξιοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ ενεργούν οι «Deloitte Business Solutions – Ευρωσύμβουλοι Α.Ε.» ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος, οι «Your Legal Partners – Δρακόπουλος & Βασαλάκης – Αλεξίου Κοσμόπουλος» ως νομικός σύμβουλος, το «Γραφείο Δοξιάδη Σύμβουλοι για Ανάπτυξη και Οικιστική Α.Ε.» ως τεχνικός σύμβουλο και η εταιρεία «Port Consultants Rotterdam B.V.» ως εμπορικός σύμβουλος.

Διαβάστε ακόμη:

ΤΑΙΠΕΔ: Δύο δεσμευτικές προσφορές για την μακροχρόνια παραχώρηση της Εγνατίας Οδού – Επιβεβαίωση mononews

ΤΑΙΠΕΔ: Ποιοι διεκδικούν τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας, τις αποθήκες Ν. Καβάλας και τη ΛΑΡΚΟ

ΤΑΙΠΕΔ: Απέρριψε το αίτημα της Ελλάκτωρ για μετάθεση της κατάθεσης των προσφορών για την Εγνατία

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση